![]() |
|
|
|
2010. aug. 23. 16:52 | Válasz | #2307 | |||
![]() | |||
ja....
| |||
| |||
© Forrest | 2010. aug. 23. 19:38 | Válasz | #2308 |
![]() | |
Tadammmmm! Feladat letudva; megvan a zörgés oka, valamint orvosolva is lett. Hála Tyti tapasztalatának, megfogadtam a tanácsát. Hátsó fék zörgött. Kipufogó le (úgyis vissza kellett rakjam a sajátom), féknyereg kilazítva, fékadapter le. Féknyerget már kézben lehúztam, betétek ki. Van két kis réz okosság a betétek két oldalán (mármint fent és lent). Ezek alakzárós rugalmas cuccok. Van két kis füle, ami keresztbe feszül be, van kettő merőlegesen arra, ami a féknyeregre fog rá. Ezeket a fülecskéket mind kijjebb és beljebb feszítettem, így megszűnt az az alapból való 2-3 mm-es mozgás (ami már akkor egyértelmű volt, hogy adhatja ki a hangot). Fék össze, fel, kipuff fel. Hát a kipufogó még mindig hangosabb, mint az én ízlésemnek megfelelő, de az a kész-röhej-gagyi-zörgés legalább megszűnt. Nos, ennyivel is okosabb lettem. |
2010. aug. 23. 20:49 | Válasz | #2309 | |||
![]() | |||
Forrest ügyes vagy:) De írtam Én is hogy valószínű a hátsó féknél lesz a bibi:) Tamás! ha meg van a hiba akkor referálj majd a sebességcsökkneésed okáról lécci. | |||
|
© Forrest | 2010. aug. 23. 20:59 | Válasz | #2310 |
![]() | |
Jaja, emlékszem :-) Bár mikor személyesen találkoztunk, Te is mondtad, hogy lehet a kipufogó is. No, lényeg, hogy megvan. Köszi Neked is!
| |
2010. aug. 24. 09:29 | Válasz | #2311 | |||
![]() | |||
Szóval a görgők. A túrabeszámolóból kihagytam, mert, ez minősül műszaki hibának mert hazajöttünk simán, de éreztem hogy valami nincs rendben. Be-be remegett a motor és nem is úgy, nem olyan simán csúszott a varió ahogy kellett volna. A kifaragott textilbakelit görgők a megtett 1000 km alatt pontosan 0,2 mm-t koptak, egységesen. Egyik sem kocka, de kisebb az átmérőjük. Mindemellett, a túlméretezés túl jól sikerült, ment a gép mint állat, a rengeteg motyóval kipörgött 120-ig laposon, de a szíj bizony megette a varióház olyan pontjait, ahol a tartócsavarok miatt kidudorodik az aluház. Vagyis görgök ki, régiek vissza és feltettem az Athena szíjat, mert ebben ami benne volt inkább nem bíznék már meg, hiba Mitsuboshi... Vésztartaléknak még jó lesz, de rendszeres használatra már sajnos nem. A tapasztalataim nem kedvezőek, lehet hogy tovább kellett volna olajban forgatni a görgőket, vagy mit tudom én, de ez a 2 tizedes kopás nem az igazi ekkora távon. Én veszek egy jó variót és nem variálok tovább. A nyomlapom is ki van, nem érdemes tákolgatni. Majd Miska küld egyet és kész. | |||
|
2010. aug. 24. 20:26 | Válasz | #2312 | |||
![]() | |||
Huricane! Szíj csere kb 35-40 perc próbával együtt , mivel a motorod jelenleg járásképtelen ezért ha gondolod egyik nap meló után elugrok hozzád és megejthetjük a cserét viszek célszerszámot stb stb .... | |||
|
© hurican68 | 2010. aug. 24. 21:44 | Válasz | #2313 |
![]() | |
Szia Gelilaci!Nagyon köszönöm Neked a felajánlást.Örülnék ha eljönnél és tudnál segiteni.Sajnos itt nálam nagyon rosszak a körülmények a szereléshez.Megrendeltem J.Bélától az ékszijat.Holnap rakja fel postára.Ha minden jól megy akkor holnap után itt lesz nálam.
| |
2010. aug. 25. 05:54 | Válasz | #2314 | |||
![]() | |||
ok! privátban irj egy címet meg teloszámot majd.
| |||
|
© hurican68 | 2010. aug. 25. 16:33 | Válasz | #2315 |
![]() | |
Gelilackó!Szia.Egyenlőre nincs még meg az ékszij.De ahogy J.Bélától megérkezik,azonnal visitok.A számom:0620-233-3823
|
© hurican68 | 2010. aug. 25. 16:34 | Válasz | #2316 |
![]() | |
Előre is nagyon köszönöm a segitségedet!üdv:Oli
|
2010. aug. 25. 19:03 | Válasz | #2317 | |||
![]() | |||
O.k.!
| |||
|
2010. aug. 26. 07:29 | Válasz | #2318 | |||
![]() | |||
Rádiós dolgok: #164 hozzászólás
| |||
| |||
© butser | 2010. aug. 31. 20:36 | Válasz | #2319 |
![]() | |
Köszi az infót. Lenne még egy kérdésem, plusz lámpa, (első, hátsó oldalsó (hogy lássanak)) felszerelése törvényileg engedélyezett? | |
2010. aug. 31. 20:45 | Válasz | #2320 | |
![]() | |
Essóess. Az történt, hogy kezdett nagyon rázni a gép induláskor, gondoltam ideje cserélni a görgőket, úgyis volt tartalék szett. Én hülye csak úgy kiborítottam a varióból, és azt tapasztaltam, hogy három görgő teljesen ép, szép kör alakú, a többi 5 viszont: ilyen és oldalnézetben ilyen módon koptak meg! Sajnos a görgők sorrendjét csak tippelem, hogy ez lehetett. Beleraktam az új görgőszettet, és ugyanúgy rázósan indul a menet! Amint lesz időm szétszedem megint és tesztelgetem, de hátha találkoztatok már ilyennel... Egyéb infók: a varió a nyomólap kivételével és a szíj tök új, nincs benne 10 eKm. Az előző szezonban remekül működött. Tavasszal viszont hozzányúltam a kuplunghoz! Egyrészt beraktam a Malossi varióhoz adott erősebb kontrasztrugót, másrészt ferrodoloztattam a röpsúlyokat. Na ezzel lehet gond, mert a gyári értéket kértem, de azt nem a röpsúly szintjétől kell számítani, hanem van egy kis mélyedés a ferrodolnak, annak az aljától! (fontos infó ferrodoloztatáshoz :) Kétórás melóval smirgliztem be, hogy felmenjen a harang, és a mai napig nagyon alacsony fordulatszámon kezd fogni. Alapjáraton nem hajt, de gyakorlatilag csak meg kell simítani a gázt, és zár. Szóval: erősebb kontrasztrugó vagy alacsony fordulaton záró kuplung okozhat ilyet? |
2010. aug. 31. 20:53 | Válasz | #2321 | |
![]() | |
A fizikáját végiggondolva... ha a varió nem centrikusan helyezkedne el, hanem valamerre eltolva a tengelytől, akkor az eltolás irányában lévő röpsúlyokra nagyobb centrifugális erő hatna, mint a kisebb íven forgókra. Emiatt a terhelés azokra esne, alacsony fordulatszámon még a két tárcsa kismértékű elbillenését is okozhatja, ami rángatáshoz vezetne, mert a szíj egy ovális pályán futna... Ajaj, ez nagyon rosszul hangzik, azt hiszem az esővel dacolva minél előbb szétkapom :( |
© satyapapa | 2010. aug. 31. 20:57 | Válasz | #2322 | ||
![]() | |||
A rázkodásos indulás egyik hibája lehet a kutyacsont szilent szakadása.Jobb oldal lengökar felett .2szilent egy rövid fémrúd végein.Illetve ha a rögzitö csavar kirázkodott akkor is rángathat.
| |||
|
2010. aug. 31. 21:16 | Válasz | #2323 | |||
![]() | |||
Szabályoztasd fel a kuplung harangot... Amíg ez meg nincs, semmi mást ne csinálj! | |||
| |||
2010. szept. 01. 07:14 | Válasz | #2324 | |||
![]() | |||
Kiegészítő (első "köd")lámpán én is gondolkoztam. De láthatóság szempontjából(szemből) először a tompítottat dupláznám. Tyti motorja remek példa erre. Ő át kötötte a tompítottat és van kiegészítő lámpája is! Törvényileg rendben van-e nem tudom! De ha a goldwingnek lehet. Az oldalsó láthatóságra mást találtam ki! EZT Hogy miért jó nekem?! Mert a motorom alapvetően kétszínű: aranysárga (okker) és fekete. Az aranysárga nincs ebben az árnyalatban a piros, a fehér (esetenként szürke) jelentősen elüt az összképtől, de a fekete... ...képek hamarosan. | |||
| |||
2010. szept. 01. 15:12 | Válasz | #2325 | |||
![]() | |||
A folytatásban meg a kuplungot is igazítsd hozzá a haranghoz. Menete a következő: - Megméred, mekkora lett a felszabályozottt kuplungharang. - Megméred, hogy ha elkezded egy csavarhúzóval nyitni a három pofa egyikét, mennyire kell kiemelni a végét ahhoz, hogy az eleje, a legkisebb sugárban nyíló része is tökéletesen belefeküdjön a harangba elől is és hátul is. Úgy nyisd, hogy alaphelyzetben, mikor a kuplung nem fog, minimum 0,8 mm hézag legyen a harang és a ferrodol között. - Alá kell pakolni valami erre a célra kitalált hézagolót (alátét vagy amit találtok) a pofának és feltenni az eszterga gépre, itt pedig felszabályozni. Ebben az esetben nem kell reszelgetni, csiszolgatni és a három pofa tutira bele fog feküdni a kuplungharangba. A remegés, vibráció oka az lehet, hogy nem egyszerre és nem azomos felületen fekszenek fel, illetve a harang sem kör alakú már. A variátorod görgőinek kopása ebbe a remegésbe nem szól bele. Azt akkor érezheted, ha el kell tolnia tárcsát és egy kissé darabosan fog neki sikerülni. De ezek a görgők (ámbár már nem jók) de közelébe sincsennek egyik másik erősen igénybevett darabnak. Mindenesetre tegyél bele újakat. | |||
| |||
2010. szept. 01. 15:14 | Válasz | #2326 | |||
![]() | |||
A KRESZ nem tiltja motorkerékpárra a ködlámpát, csak nem szabad reflektorral együtt használni. Hogy miért nem, azt még a szakemberek sem tudták elmondani. Én az erdélyi túrán úgy oldottam meg a hátul kiszélesedett motor világítását, hogy feltettem az oldaltáskákra két db kerékpár lámpát. Tökéletes volt és remekül látható, az olcsóságáról nem is beszélve. | |||
|
2010. szept. 01. 15:20 | Válasz | #2327 | |||
![]() | |||
Imádom a filléres ötleteket!!
| |||
| |||
2010. szept. 03. 09:47 | Válasz | #2328 | |
![]() | |
Tegnap szétkaptam a gépet, és a következőkre jutottam. Behúztam a hátsó kéziféket, és elindítottam a motort, azt vizsgálva, hogy a harang mennyire vibrál be enyhe gázadásnál. Nem látszott (és kézzel fogva sem volt érezhető), hogy a kuplung szabálytalanul harapdált volna bele. Egy kicsit növelve a fordulatszámot annál inkább úgy tűnt, hogy a motor fordulatszámával összefüggésben keletkezik a remegés. Aztán szétszedtem, a ferrodol szép egyenletesen volt megkopva mindegyik pofán (sajnos a smirglizés miatt az éleken fél-1 mm lekerekítés keletkezett, de ez nem akkora gond) tehát látszólag jól fekszik fel. Aztán próbáltam mérni a harang és a pofa közti rést különböző gyufaszál bedugdosásával... hát pontosan mérni biztosan nem tudtam, de a 0,8 mm helyett a fele sem volt meg. Úgyhogy úgy döntöttem veszek még le a kopórétegből, legfeljebb 2100 Ft-ért újra csináltatom majd. És működik! A vibráció megszűnt, a gép pedig magasabb fordulaton kezd el hajtani, ezzel a gyorsulási karakterisztikája is lényegesen javult - már az elejétől rendesen húz, nem csak 20 km/h-tól. A görgőknél igazából nem azért ijedtem meg, mert olyan kopottak voltak, hanem mert olyan szabályosan voltak félrekopva. Volt egy ami nagyon, volt 3 ép, és közötte szépen megvolt az átmenet. A kuplung szabálytalansága ilyet nem okozhat, mert a változó áttétel miatt a terhelést folyamatosan változó helyeken kapná a varió, hosszú távon ugyanúgy egyformán kellene kopnia a görgőknek. A varió szép szimmetrikusan forog, nincs főtengelyferdülés, tehát az előző elméletem kizárva. Az átmenetes görgőkopásra az új elképzelésem: Mivel alapjárat közelben már fogott a kuplung, ezért volt a rángatás (pl. mint kocsit sebességben felejteni megállás közben). Ilyen alacsony fordulatszámon nagy a nyomatékkülönbség a dugattyú munka és sűrítő fázisa között, tehát a főtengely vibráló gyorsuló és lassuló mozgást végez, húz majd lazít. A görgők ki-be rezgést végeznek, és húzáskor mindig azok a görgők kapják a nagyobb terhelést, amelyek a vario szíjjal átellenes oldalán találhatóak (a szíj szét feszíti a tárcsákat, a szemben lévő görgők és a tengely támasztanak). A varió fixen van a főtengelyen, tehát ezek a görgők, szegények, mindig ugyanazok. |
© ansa | 2010. szept. 03. 14:24 | Válasz | #2329 |
![]() | |
Üdv mindenkinek! Nos,kicseréltem az olajat fullszintetikusról félszintetikusra,és sajnos ugyanugy megvan a kotyogó hang.Tehét nem olajtól van..... Érdekes,mert inditás után fél perccel kezdődik,és ha nagyon üzemmeleg,akkor csendesedik valamelyest.Valami csavarlazulásra gondolok,vagy valami fogaskerék kotyogás-hézagolásra.Valszínű,le kell vennem a deknit,és szétnézni a jobb oldalon. | |
2010. szept. 03. 15:20 | Válasz | #2330 | |||
![]() | |||
Nem kívánok okoskodni, de szerintem az olajak és a viszkozitásuk váltogatása nem minden esetben megoldás. Attól függ, hogy mekkora az adott helyen a kopást. Mechanikai kopásokat szerintem semmilyen olaj és semmilyen adalék nem fog helyre hozni. Csak a küszörülés és a csere. Természetesen szerintem! De való igaz amit írtál! Szét kell venni és belenézni! | |||
| |||
2010. szept. 03. 15:22 | Válasz | #2331 | |||
![]() | |||
Lassan odaérek és ebben Te adtad meg az igazi indító lökést, hogy kuplung le! Amióta új a kuplungom, azóta alapjáraton is viszi a motort. Olyan kicsi a hézag, szinte nincs is. Hamarosan szétveszem és remélhetően Fecó barátunk kis-esztergályába valahogy be tudjuk fogni és megigazítjuk a ferrodókat. | |||
| |||
2010. szept. 03. 16:45 | Válasz | #2332 | |||
![]() | |||
Higgyétek, el, a harang is tud ám deformálódni! Bármilyen simának is néz ki, 1-2 tized milimétert nem fogtok szemmel meglátni, ha hiszitek, ha nem. De a gép megérzi.
| |||
|
2010. szept. 03. 17:05 | Válasz | #2333 | |
![]() | |
Ebben igazad van, de most SOS megoldást kerestem a bajra, a szezon utolsó néhány száz kilóméterére. A "nagy" beavatkozást megteszem télen. Sajnos lesz rá idő.
|
2010. szept. 03. 17:17 | Válasz | #2334 | |||
![]() | |||
Örülök hogy találtál megoldást a problémára. Ha van rá lehetőséged mikor az esztergályos felhúzza a harangot, nézd meg. Én is meglepődtem első alkalommal. Nem hittem volna hogy mit fogok látni...
| |||
| |||
© SPOJLERES | 2010. szept. 03. 18:06 | Válasz | #2335 |
![]() | |
Talán szörös volt neked is A felülete |
© hurican68 | 2010. szept. 06. 18:05 | Válasz | #2336 |
![]() | |
Kitudna segiteni abban,hogy a hűtőnek a sapkáját hogyan lehet levenni?Szerintem onnan kellene öntsek vizet a hűtőbe mert araszolásnál melegszik és biztos levegős a rendszer.A hűtősapka a jobboldali kesztyűtartó alatt van.Csak sajnos a kesztyűtartót nem lehet kiszerelni vagyis én nemtudom.Segitségeteket várom!üdv:sziasztok!
|
© satyapapa | 2010. szept. 06. 18:55 | Válasz | #2337 | ||
![]() | |||
Ittvoltál nálam ,megmutattam volna. De könnyen lejön .Kb negyed fordulat balra ,kicsit lenyomva..bajonetzár szerüen müködik | |||
|
© hurican68 | 2010. szept. 06. 19:07 | Válasz | #2338 |
![]() | |
Ez idáig stimmel,ami a problémám hogy nemférek hozzá.Vagyis a jobboldali kicsi kesztyűtartót hogyan tudom eltávolitani,hogy férjek hozzá a hűtősapkához? |
2010. szept. 06. 19:30 | Válasz | #2339 | |||
![]() | |||
A hűtősapka felett van egy műanyag burkolat és azt kell kipattintani, aztán mehet a tekerés.
| |||
| |||
© hurican68 | 2010. szept. 06. 19:42 | Válasz | #2340 |
![]() | |
OK rendben megfogom próbálni azt a megoldást is.Csavar nemfogja azt a burkolatot valahol?
|
2010. szept. 07. 17:48 | Válasz | #2341 | |
![]() | |
Nem, kinyitod a kesztűtartót, és pont a sapka felett van egy műanyag takaró darab. Kis műanyag karmocskák fogják, csak egy kicsit kell vele erőszakoskodni :)
|
© hurican68 | 2010. szept. 07. 21:14 | Válasz | #2342 |
![]() | |
Köszönöm a jótanácsot.Sikerült megoldanom a problémát.
| |
2010. szept. 11. 11:56 | Válasz | #2343 | |||
![]() | |||
Egy jó barátom vett magának 2db esztergát, hatalmas nagyokat,nem játék gépeket. Most így meg van az a lehetőségem, hogy szétveszem a variót és mindent fel-le szabályozzunk. Na majd kíváncsi leszek rá, hogy milyen változások fognak lenni? | |||
|
© joco | 2010. szept. 18. 16:22 | Válasz | #2344 |
![]() | |
üdv mindenkinek . nemrégen vásároltam egy majesty 250 dx-et és az a gondom hogy 95-nél nem megy többet ,a karbi jó a meghajtás jó akkor elektronika lehet csak ? A segitséget előre is köszönöm
|
© satyapapa | 2010. szept. 18. 18:25 | Válasz | #2345 | ||
![]() | |||
Joco-a meghajtásra irtad hogy jó,ezt csak sima ránézésre nehéz megállapitani,mert egy kis kopás a szijon,vagy a tárcsákon elég ahhoz hogy a végsebesség csökkenjen,.Ezen kivül még sokminden lehet.Igaz lehet az elektronika is ,de valószinübb talán a más jellegü hiba. Én amikor az elsö majámat vettem,az se ment többet,de a sportosabb használat jót tett neki,pedig nem szereltünk rajta semmit.nagyon kimélve volt használva,és ez sem tett neki igazán jót. | |||
|
2010. szept. 18. 23:03 | Válasz | #2346 | |||
![]() | |||
Szia Jocó! Ha a karbi is jó, az elektronika is jó és a meghajtás is jó, akkor vagy az óra csal, vagy az állításaid közül valamelyik nem helytálló! Szerintem (hangsúlyozom hogy szerintem) bele kéne nézni abba a hajtóműbe, hogy a szíj szélessége 23 mm-e, vagy kevesebb, valamint a gögők a variátorban nem koptak-e kockára. Ha az elektronika tilt le, azon csodálkoznék. Normál esetben ez 8'000-es fordulaton történik, szerintem a Te motorod szerintem nem pörög ennyit. Normál esetben ha a gép eléri a 120-125km/h végsebességet, akkor sem pörög többet 7'500-nál. Szóval a hajtóműbe kéne belenézni... Merre laksz? | |||
| |||
© joco | 2010. szept. 19. 06:56 | Válasz | #2347 |
![]() | |
Téglás: de ma mindent megnézek , mert kaptam egy pár tippet . Köszönöm majd irok mi volt .
|
2010. szept. 19. 09:28 | Válasz | #2348 | |||
![]() | |||
Akkor mi sem vagyon oly távol egymástól, de Debrecenben és Nyíregyházán is vannak klubtagjaink. Ha van kedeved felmotorozni Egerbe, én nagyon szívesen belenézek Veled a hajtóműbe és megmérünk mindent ami gondot okozhat. | |||
| |||
© SPOJLERES | 2010. szept. 19. 09:54 | Válasz | #2349 |
![]() | |
Az kiráj akkor valamejik nap találkozhatnánk is akár én debreceni vok de van egy sámsoni emberünk is:-) 250es sel És belenézünk a mociba Yamaha tt re nem jösz 26-án máthemotor.hu rendezi | |
© SPOJLERES | 2010. szept. 19. 09:57 | Válasz | #2350 |
![]() | |
De ha Tamáshoz van kedved motorozni Akkor veled tartanék borért:-):-):-) is | |
2010. szept. 19. 10:21 | Válasz | #2351 | |
![]() | |
Gusztáv, a mocid fogyasztása mérhetőbb vagy a tied? ![]() ![]() ![]() | |
© SPOJLERES | 2010. szept. 19. 10:38 | Válasz | #2352 |
![]() | |
Csak a motoré!!! Tiz feles után már azt se tudom mit "tankoltam" nemhogy mennyit és miből Decsak kizárolag bio etilalkoholt Vagy gyümölcsszármazékokat esetleg árpamaláta nedüjét Az erjedt szőlőlé mellé Tudok élni!;-) Ez az egészséges életmód;-);-);-) | |
© joco | 2010. szept. 19. 10:54 | Válasz | #2353 |
![]() | |
Na a variátor jó de a szij csak 21,5 széles az nagy gond. Igaz ? Nemtudod a gyári szij méretet ?
|
2010. szept. 19. 11:09 | Válasz | #2354 | |||
![]() | |||
Szét is szerelted a variót? Megnézted a görgőket hogy kopottak-e? A tárcsák szép simák, nem hullámosak a kopástól?
| |||
| |||
© SPOJLERES | 2010. szept. 19. 11:11 | Válasz | #2355 |
![]() | |
Ird be a googléba hogy majesty variószij stb És vagy itt a klub oldalon a letöltések jözt találsz service manualt és abban le van irva mennyire kophat le min De aszem az kicsi lesz neked Javaslat egy uj Azt meg tartalékba tedd el De a nyomlapokat is megkéne vizsgálni sztem hogy az uj szijat ne koptassa el nagyon | |
© satyapapa | 2010. szept. 19. 11:12 | Válasz | #2356 | ||
![]() | |||
Az ujj szij 23mm széles,a tied már cserére érett.Az ujj athéna szij kb 6-7ezer ft.van aki ezt használja. A gyári mitsubishi szij kb 20ezer ft ez való rá.Kb 25 ezret megy ell a gyári,az athéna 8-10ezret Kb .Van még másfajta is de azt nem ismerem.Nekem gyári van. | |||
|
© joco | 2010. szept. 19. 11:16 | Válasz | #2357 |
![]() | |
Igen a görgöbe pici lapkavan , meg a tárcsa kicsit hulámos de a szij az nagyon lentfut .[ ![]() |
© joco | 2010. szept. 19. 11:21 | Válasz | #2358 |
![]() | |
A távtartó perselyből leszedetem 1mm idéglenesen . Majd későb cserélem a tárcsát . ![]() |
© joco | 2010. szept. 19. 11:41 | Válasz | #2359 |
![]() | |
TAMÁS : a tárcsákat lehet szabályoztatni ? A görgőknek a külselyére perselyt ragasztani ? Vagy ezek ha kopotak csere ? ![]() |
© SPOILERES | 2010. szept. 19. 12:00 | Válasz | #2360 |
![]() | |
citibikén láttam athenát 4310 ért de van 10 ezerért és 15ezerért is keress rá ill tizedik az oldalon :) | |
© SPOILERES | 2010. szept. 19. 12:02 | Válasz | #2361 |
![]() | |
de utólag amugy ráteheted mint alátét azt az 1-1.5 mm es alátétként nekem ugyvolt gyárilag a 150 esen
| |
© SPOILERES | 2010. szept. 19. 12:03 | Válasz | #2362 |
![]() | |
én görgöt csak gyárit vennék bele 6000/db a yamaha máthénál és ezek sztem jobban birják mint mások
| |
© SPOILERES | 2010. szept. 19. 12:03 | Válasz | #2363 |
![]() | |
bocs 6000/6db
| |
© joco | 2010. szept. 19. 12:10 | Válasz | #2364 |
![]() | |
Ok: de ha maga a ház is megvan kopva amibe a görgőfut ?
|
© SPOILERES | 2010. szept. 19. 12:20 | Válasz | #2365 |
![]() | |
hát akkor az is csere de jó lenne ha megnézné olyan emberke aki már találkozott kopott alkatrészekkel és megtudja mondani hogy mennyire használható még mert lehet érdemes lenne azt is cserélni
| |
2010. szept. 19. 17:23 | Válasz | #2366 | |||
![]() | |||
A tárcsákat lehet szabályozni, de a szögre nagyon kell ügyelni, illetve arra hogy a szíj egyenes futása megmaradjon. Kényes művelet, nem szabad hibázni. A variátorház görgőpályái ha megkpoptak, csak a csere segít hosszú távon. Én már próbálkozom a túlméretes görgőkkel, de lassan oda jutok az alkatrészek legyártatásában, hogy egy bontott de jó állapotú varió már kijött volna belőle. A saját munkámat nem is számolva. Viszont van egy rakás új szerszámom...
| |||
| |||
© joco | 2010. szept. 19. 18:26 | Válasz | #2367 |
![]() | |
Köszönöm a tanácsokat mindenkinek . ![]() |
© SPOILERES | 2010. szept. 19. 20:00 | Válasz | #2368 |
![]() | |
az 1 mm es leszedésről majd számolj be esetleg történt e valami változás ha gondolod a jövő héten össze futhatunk
| |
2010. szept. 20. 10:29 | Válasz | #2369 | |||
![]() | |||
Nem kívánok vitát nyítni, de a 21mm-es szíjjal még a világból kimegy a motor, ha nincs berepedezve. Én is felraktam az új 23mm-es szíjat a 21mm-es helyett, aztán nem lett semmi változás. Most majd a variótárcsákat fogjuk felszabályozni. Bár megjegyzem 105 egyből, 125-höz meg igényel legalább plusz 1 km-es útszakaszt. Ja és mindegy, hogy 21 vagy 23mm a szíj! Szép napot! | |||
| |||
2010. szept. 20. 12:01 | Válasz | #2370 | |||
![]() | |||
Nem mindegy...
| |||
| |||
© joco | 2010. szept. 20. 15:03 | Válasz | #2371 |
![]() | |
A kiszedésel azt éredel hogy a két tárcsa közelebb kerül egymáshoz , jobban kiemeli a szijat . Kopotabb tárcsánál van jelentősége . Az 21mm-is szijam hoszára is meg volt nyulva ami már nen jó .
|
© satyapapa | 2010. szept. 20. 16:37 | Válasz | #2372 | ||
![]() | |||
Hát az biztos hogy nemmindegy,23 vagy 21 mm még vita nélkül is.De ezt a MésziZs is pontosan tudja csak tesztel minket. A légfeltöltövel,ujj mitsu szijjal,sportbenyával stb augusztusban GPS-sel mért max sebességem 141km/h volt...,óra szerint 144(kb) 4xmérve,,egyenes uton szélcsendbe 1szem. megkell jegyeznem ez koppanó gázon volt,és csak rövid ideig lett huzatva nehogy károsodjon a gép.Ez elsösorban annak az üzemanyagnak volt köszönhető amit a Gelilackó is kiprobált. Ez a sebesség csak a teszt miatt lett megnézve. | |||
|
2010. szept. 20. 20:53 | Válasz | #2373 | |||
![]() | |||
Ebből lehet, hogy vita fog kialakulni, de higgyétek el, hogy nem volt változás az én motoromon! Viszont lehet, hogy a válasz is meg van rá, hogy miért. Fecó mondta, hogy mivel van váll a tárcsáimon, ez mindenképp megakadályozza, hogy a szíj ki tudjon menni a végére. Amennyiben ez így van, akkor valós az az írásom, hogy mindegy a szíj vastagsága. Az enyémben nem volt sebességbeli változás szíjcserekor. Viszont remélem, hogy nemsokára meg lesz csinálva az esztergályos meló és akkor teljes nyugalommal írhatom azt, hogy valóban van változás szíjcserekor. Én minden felújítás után azt vártam, hogy a motorom fel fogja tépni az aszfaltot. Ehelyett semmi változást nem tudtam észrevenni. Görgők, szíj, kuplungferrodó csere már volt, de semmi változás! Egyedül a hajtómű csapágyak cseréje hozott látványos változást, csendben mennek a fogaskerekek! Ezért bízok abban, hogy az esztergagép majd csodát fog tenni! Majd jelzek az eredményről! ![]() | |||
| |||
2010. szept. 20. 22:46 | Válasz | #2374 | |||
![]() | |||
Zsolt, Te magad írod a frankót: Viszont lehet, hogy a válasz is meg van rá, hogy miért. Fecó mondta, hogy mivel van váll a tárcsáimon, ez mindenképp megakadályozza, hogy a szíj ki tudjon menni a végére. Amennyiben ez így van, akkor valós az az írásom, hogy mindegy a szíj vastagsága. Nos, ha van a tárcsáknak a variódon olyan válla ami visszafogja a szíjat ami 23mm, akkor csak a Te motorodon mindegy hogy mekkora szíjat teszel rá. Hidd el hogy így van, sajnos akkor lesz meg a valós teljesítménye a gépednek, ha minden fel van benne újítva és a megfelelő módon. A részleges felújítás sajnos csak ideig-óráig hoz megfelelő eredményeket, ha hoz. De azt ne várd hogy felszaggatja az aszfaltot, ezek a motorok újjonan sem több mint 21 lóerősek... ![]() | |||
| |||
© Kiss Róbert | 2010. szept. 20. 23:39 | Válasz | #2375 |
![]() | |
Sziasztok!!! Az ujj gyári szij 96-os 250-esre 16 pénz a Yamahánál! Megkérdeztem! Pesten a soroksári uti yamahánál! Én persze 20-ért vettem 1 motoros boltban!!! A tanuló pénzt egéssz életemben vizetem! Ugytünik. Az ülés fütésem eddig tökéletes! Kb 1 hete ülök rajta napi 8 órát! |
2010. szept. 21. 00:02 | Válasz | #2376 | |||
![]() | |||
Meszizs!! a variátor tárcsáinak a sufnizása sosem lesz 100%!!!!!!! MINDIG AZ OLCSÓ A DRÁGA!!!! az új szíjat megeszi a sufni tárcsa....ÉS pont! meg kell venni az új variátort, új szíjjal!!!és minden kopó alkatrész kopási ideje megint a maximumon lesz!!! ezt Én is és más is megtapasztalta!!! ne várj csodát..előre szólók!!! az a variátor, ami már neked elkopott az már kiszolgálta!!! új szíj, új dimenziók---- | |||
|
© SPOJLERES | 2010. szept. 21. 01:50 | Válasz | #2377 |
![]() | |
Azért kiállnék veled egy versenyre végsebességre igaz csak 130at megy alattam csodabenyával turbó nélkül de azt hamar eléri kb 24másodperc alatt
| |
2010. szept. 21. 05:20 | Válasz | #2378 | |
![]() | |
No majd az OKT.-n! Kíváncsi lennék melyik moci mit tud... ![]() | |
© baranyai.imre | 2010. szept. 21. 05:22 | Válasz | #2379 |
![]() | |
Gusztikám!! mit szólnál vmelyik nap egy söröcskéhez? + a többi dolog amirő már beszéltünk. |
2010. szept. 21. 21:26 | Válasz | #2380 | |||
![]() | |||
Mindenképpen lesz rajta új cucc! Egy esztergályos próbát meg szerintem megér. Vannak már konkrét tapasztalatok a Keeway varioról valakinek? Mert, ha felállítjuk a sorrendet, akkor esztergályos, Keeway és a gyári Maja. Csak addig lehet, hogy sok lesz a kiadás és egyből a gyárit, vagy a tuningoltat kellene beleraknom. Nehogy itt is igazad legyen, hogy az olcsó lesz a drága. Minden esetre az esztergálásért nem fizetek, és van egy 21mm szíjam meg ami most is rajta van, abban talán 1000km van. A görgök meg talán 4000km futott Malossi cuccok. A jövő szezonra biztosan rendbe lesz téve rajta minden! Jó éjt és köszi! ![]() | |||
| |||
© Csokáv | 2010. szept. 22. 11:24 | Válasz | #2381 |
![]() | |
A varióról nincs, de van egy komplett keeway 50-es robogóm, és azt tudom mondani, hogy a kopó alkatrészek nagyon kopnak. Nem olyan rossz, de kb az árát éri meg csak - nem véletlen olcsó. Gondolom igaz ez az alkatrészeikre is külön.
| |
2010. szept. 22. 11:42 | Válasz | #2382 | |||
![]() | |||
Köszi! Mindenképp egy esztergálás lesz és utána meg majd meglátom, hogy Majesty vagy valamelyik tuningcég terméke lesz a nyerő. | |||
| |||
© hurican68 | 2010. szept. 23. 18:13 | Válasz | #2383 |
![]() | |
Sziasztok!Kérném a segitségeteket abban,hogy ha szelepszár szimeringet szeretnék cserélni,azt esetleg meg lehet úgy oldani hogy ne keljen a hengerfejet levenni?Régebben a ladáknál csinálták úgy,igaz mostmár a technika más.Ezért kérlek Titeket ha ebben tudnátok tanácsot adni.Megköszönöm.üdv Mindenkinek.Szép időt ,széles utat.Oli
|
2010. szept. 23. 19:28 | Válasz | #2384 | |||
![]() | |||
Szerintem igen, ha kiveszed a motort. Én levettem a hengerfejet, mert szerintem nem árt megtisztítani a szelepeket és a csatornákat is. Van a sima Tescós fúrógépbe fogható drótkorong garnitúra és abból a legszűkebb belefér a csatornákba, na az kitisztít mindent. Aztán a szelepszárakon és a tányéron is jókora kokszréteg tud lenni, ha már odaérünk, hogy szimeringezni kell. Én mindenképp azt javaslom, hogy vegyed le a hengerfejet. A komplett tömítésgarnitúra kb. 7000ft és bent van minden! Meg, ha Ladázunk és mondjuk a gyertyanyíláson keresztül megtámasztod a szelepet, akkor mi a garancia arra, hogy nem fog eltörni, elrepedni a szelep? Azonfelül meg, ha leveszed a hengerfejet, akkor a hengert is leveheted és hidd el, hogy az olajgyűrű, ami 3 db-ból áll az full tele fog lenni olajkoksszal. Ezt, ha kitisztítod, akkor még talán a gyűrűzést sem kell elvégezni, mert a sok koksztól nem tud megfelelően rugalmasan tömíteni és ez is okoz olajfogyasztást. Ezt tapasztalatból írtam! Jó munkát! Persze a döntés Nálad van! ![]() | |||
| |||
© hurican68 | 2010. szept. 23. 19:49 | Válasz | #2385 |
![]() | |
Nagyon köszönöm Neked a jótanácsokat,megfogom fogadni.Szerintemis igy lesz a legjobb.
| |
2010. szept. 23. 19:57 | Válasz | #2386 | |||
![]() | |||
Nekem füstölt a Majám. Aztán megvettem előre a tömítés garnitúrát. Aztán amikor szétvettem, akkor a hengerfúrós szakihoz elvittem, hogy véleményezze és azt mondta, hogy olyan állapotban van, hogy vétek lenne megfúratni. Ekkor megrendeltem az eredeti gyűrűgarnitúrát és hidd el, hogy amikor mérés céljából beillesztettem a hengerbe, akkor szinte semmi különbséget nem tapasztaltam. Az azért biztosan különbségként jelentkezett, hogy az új az rugalmasabb volt. Viszont az alsó olajgyűrű az 3 részből áll, na azt érdemes kiáztatni és megtisztítani, meg a dugóban a gyűrűhornyokat. A letöltéseknél használd a szerelésekről készített dokumentumokat, szerintem jók, de kérdezz és biztosan megkapod a választ. A szelepemelő tengelyeket ne vedd ki, én nem vettem ki mert nem tudtam, de a szimeringhez simán hozzá lehet férni. Hajrá! ![]() | |||
| |||
2010. szept. 23. 19:58 | Válasz | #2387 | |||
![]() | |||
Kimaradt! Összerakás után megszűnt a füst és az olajfogyasztás is! ![]() | |||
| |||
© hurican68 | 2010. szept. 24. 17:52 | Válasz | #2388 |
![]() | |
Szia Mészizs! Nagyon örülök a jó tanácsoknak./szerintem marad a szaki/ez a tuti,mert ha én állok neki az nem biztos hogy jól sül el.Kicsit tartok attól,hogy egy vagyonba fog kerülni.Megmondom egy kicsit haragszom az olaszokra,többet nem veszek Olaszországból motort.Ők csak két sebességet ismernek./nagyon lassan vagy nagyon gyorsan!!!/Csak menni szeretnek,de ápolni a mocijukat azt nem.Na mindegy mostmár megvan és nagyon szeretem.De ha valami oknál fogva nemtudok vele megbirkózni a télen akkor sajna megfogok válni tőle.Egyenlőre nem adom fel a reményt.üdv:Oli
|
2010. szept. 24. 20:39 | Válasz | #2389 | |||
![]() | |||
Valaki Majás a környékeden, aki tudna segíteni? Vagy kérdezzed már meg itt a fórumon, hogy ki és hol van megbízható korrekt, nem lehúzós szaki. Vagy a Te szakid a tuti?Ezt nem bántó szándékkal kérdezem. Úgy emlékszem, hogy Gelilacinak van jó szaki ismerőse, de szerintem Satyapapa is tud valamit mondani. Elnézést a többi Majástól, mert biztosan Ti is tudtok jó szerelőt! Segítsetek, osszatok észt Ti is Hurican barátunknak! | |||
| |||
© satyapapa | 2010. szept. 24. 20:57 | Válasz | #2390 | ||
![]() | |||
Hát -hurican68-ismerni kel az olaszokat.A garis idöszakban rendesen szervizelik is a gépeket.És igen mennek vele sokat és sportosan ,hiszen erre készülnek.Ök a gépeket 8-10éves max korig használják.Majd eladják,bagóér mert nekik már nem érték.Egy ilyen gép náluk 4-600euró.Mi megvesszük és ha muszáj ráköltünk 100-150ezret igy ismét nagyon jó lesz. Az enyém is olaszból van ,260ezerbe van mindenestöl,Kifogástalan és nagyon szeretem,gondozom.Ezért a pénzér nekem nagyon megfelel.Sokat járok olaszba ezért elég jól ismerem öket.,ennek alapján vásárolok tölük.Néha elöfordul az hogy ráfázik valaki ,de nem ez a jellemzö.Egy "öreg" gépre csak annyit költenek amennyit nagyon muszáj,hogy menjen.Nálunk is bizony sokszor igy megy.Én több mint 3-évig dolgoztam gépjármü szakszervizbe és az öreg autóknál ugyenez volt a szitú. | |||
|
2010. szept. 24. 22:37 | Válasz | #2391 | |||
![]() | |||
Merem ajánlani Juhász Béla barátomat, biztos hogy nem nyúl le és amit meg kell csinálni az meg lesz csinálva. Ha gondolod, megbeszélhetjük!
| |||
| |||
© hurican68 | 2010. szept. 25. 23:13 | Válasz | #2392 |
![]() | |
Tamás!Amit irtál azzal tisztában vagyok,Juhász Béla nagyon jó szerelő és ő az aki nem egy lehúzós fajta.Szerencsére sikerült Geli Lackónak köszönhetően megismernem.A gondom csak az,hogy egy kicsit messze van és kérdés mikor ér rá ezzel foglalkozni.Azt tudom ha ő bele kezd akkor az megis lesz csinálva rendesen.Talán akkor jövőre már énis tudok többet gurulni Veletek.Sajna már hallottam olyan dolgokat,hogy nagyon füstöl a motorom és ezért jobbnak látják ha én megyek a sor végén.Na mindegy ez van!Eggyenlőre nem adatott meg ,hogy megcsináltassam.Ha kész lesz akkor énis tagja lehetek az AKTIV fórumos taliknak.Köszönöm a segitséged és a többieknek is.Ha úgy lesz akkor kiabálok ,hogy segitsetek elérni Bélát.üdv:Oli
| |
2010. szept. 25. 23:26 | Válasz | #2393 | |||
![]() | |||
Hidd el, nem az számít menyit kell utaztatni egy alkatrészt. Hiába csinálják meg a szomszéd garázsban ha egyszer xar lesz. Akkor aztán el lehet gondolkodni a jövőn. Inkább spórolj és csak később nyúlj bele, de akkor kerüljön valóban jó kezekbe!
| |||
| |||
2010. szept. 26. 08:28 | Válasz | #2394 | |||
![]() | |||
Ezt én is megkaptam!:"nagyon füstöl a motorom és ezért jobbnak látják ha én megyek a sor végén" Hidd el, hogy a szétszedést követően, amint már többször is leírtam elég lett szimeringezés és a gyűrűket nem is kellett volna kicserélnem, elég lett volna az olajgyűrűk és a dugóban a hornyok kitisztítása. Aztán mégis betettem az új gyűrűket és láss csodát, nincs füst és nincs olajfogyasztás.ű Itt a rossz idő és a motor elvileg parkolópályára áll. Most akkor van idő a tavaszi felkészítésre. Szedjed ki a vázból a komplett motort mindenestül, aztán utána már könnyebben fogysz dönteni, hogy indulhat-e a sufnituning, vagy jöhet a szaki. Hajrá! Nem bonyolult a szerkezet, ráadásul, ha még szerszámok is vannak, a dokumentációkról meg már ne is beszéljek. | |||
| |||
2010. szept. 26. 11:40 | Válasz | #2395 | |||
![]() | |||
Ha meg kihúzod a blokkot, ami nem olyan veszélyesen nagy feladat és így lehet igazán kitakarítani és megismerni mindent, akár egyben is elviheted Bélának. Egyben kapod vissza és lehet beszerelni a polír várba a polír blokkot! Nézd végig MésziZs képeit! Érdemes!
| |||
| |||
2010. szept. 26. 15:36 | Válasz | #2396 | |||
![]() | |||
Helyesbítenék! A letöltésekben megnézheted Gelilaci által készített fotókat. Az én képeim szerintem nincsenek fent! De, ha kell, akkor szívesen küldök, csak írj! Más! Ha kint van minden hallgassátok meg a hajtóművet is, mert az enyém olyat morgott, hogy rettegve jöttem haza Egerből. Aztán idehaza csapágycsere és minden oké lett. Mindezt egyszerűbb lett volna egy kalap alatt megcsinálnom,de a szervizelésem felületes volt. Tudod a rest kétszer fárad! Ebben az esetben ez én voltam. ![]() | |||
| |||
© hurican68 | 2010. szept. 26. 20:09 | Válasz | #2397 |
![]() | |
Mészi!Neked a hajtómű egyfojtába morgott vagy csak időközönként jött elő?Enyimnél néha néha egy súrlódó hangot hallok olyan mintha egy tárcsa berezonálna,de nem mindig.Álltalában akkor amikor motorfék van és már alacsonyabb ford.számon.
| |
2010. szept. 26. 20:15 | Válasz | #2398 | |||
![]() | |||
Nekem brutálisan szólt folyamatosan, szinte úgy, hogy a motor hangját is elnyomta. Persze én azt hittem, hogy ez a hang a variátor hangja. Megjegyzem így is legalább 3000km-t legurítottam vele, aztán jött Eger és jöttek a hozzáértők. Képzelheted, hogy mennyire be voltam tojva, hogy haza érek-e vagy sem. Hazaértem és megcsapágyaztam, most jó! Az enyém dobfékes! A tárcsás az szerintem tud olyan általad leírt hangokat produkálni, ha nem megfelelően van összerakva, vagy, ha kopottak benne a cuccok. | |||
| |||
© hurican68 | 2010. szept. 26. 20:28 | Válasz | #2399 |
![]() | |
Hát akkor mákot volt vele!Amúgy a Tied mikori évjárat?És melyik csapágyat cserélted ki?
| |
2010. szept. 26. 20:43 | Válasz | #2400 | |||
![]() | |||
1996-os és ha már szétszedtem, akkor természetesen az össze csapágyat és szimeringet cseréltem a hajtásházban és a kerékben is. Nem ment volna szét, inkább csak az egyik csapágy futófelülete volt megrágódva és amiatt morgott. | |||
| |||
2010. szept. 26. 20:46 | Válasz | #2401 | |||
![]() | |||
Aztán, hamár szét volt szedve, akkor már a kuplungot és a féket is újraferrodóztattam. Aztán most megint szét kell vennem, mert a ferrodó a gyári 4 mm-es vastagsággal alapjáraton is viszi a motort, így most esztergával minden fel fogunk szabályozni, ferrodókat, kuplungharangot és a szíjtárcsákat. Ha ez is meg lesz, akkor már bátran mondhatom, hogy a hátulja kész és talán jó is. Aztán ha beköszönt a rossz idő, akkor meg szétveszem az elejét és azt is felújítom, hogy a következő szezonra lehetőleg tökéletes legyen a vasam. | |||
| |||
© hurican68 | 2010. szept. 26. 21:36 | Válasz | #2402 |
![]() | |
Hát Mészi,ezek mind szépen hangzanak és amit meg kell csinálni azt megis kell.Sajnos nekem nincs lehetőségem arra hogy itthon szereljek.Nincs hely nincs áram stb...Ezért fogom választani a szerelőt.Jövőre aztán énis mehetek mindenfele.
| |
© hurican68 | 2010. szept. 26. 21:41 | Válasz | #2403 |
![]() | |
Na elis köszönök ,mert holnap reggel korán kelés és vár a munka.Jó éjt,szia,sziasztok!Könnyű hetet,szép napos időt,és széles utat.Oli
|
2010. szept. 28. 08:30 | Válasz | #2404 | |||
![]() | |||
Üdv Mindenkinek! Ismét egy kis segítség kéne. Hűtőfolyadékot kellene cserélnem.Van valamilyen trükkje a dolognak?Van egy pár hely ahol le lehetne engedni, de ténylegesen hol is kell...? Illetve van-é valahol légtelenítő csavar? | |||
|
2010. szept. 28. 08:40 | Válasz | #2405 | |||
![]() | |||
Ja. 96-os 250-s maja. | |||
|
2010. szept. 28. 09:01 | Válasz | #2406 | |||
![]() | |||
Erre a kérdésedre az igazi választ az"öreg" motorosok fogják megadni. Én most csak okoskodok. Nézzél körül a blokk alján és vegyed le a vastag vízcsöveket. Mindenképp kettőt, mert hideg motor esetén, ha rendben dolgozik a termosztát, akkor nem feltétlenül fog lefolyni a túlnyomó többsége a folyadéknak. Aztán, ha ez megvan, akkor rakjad vissza a leszedett csöveket. De azért a folyadékot egy edénybe fogjad fel, már csak azért is, hogy lássad, hogy mennyi jött ki, aztán szerintem nézzed meg, hogy mennyi a hivatalos feltöltési adat és máris tudsz viszonyítani, hogy jó csövet vettél-e le? Ezek után, ha meghúztál mindent, akkor mehet bele a folyadék, mondjuk a kesztyűtartóban kiképzett ablakon keresztül a hűtőbe. Ezután jön a dolgok nehezebbik része, mert ez a motor nem légteleníti ki saját magát, itt még Skodában, vagy Wartburgban kell gondolkodni. A légtelenítő csavar bármennyire is hihetetlen a karbulátoron van. Ennek a kifolyó részére célszerű egy gumicsövet húzni és megnyítani a csavart, aztán had jöjjön a lé, miközben a hűtő felől célszerű pótolni az anyagot. Aztán amikor már látványosan buborékmentesen folyik, ez akár lehet 1 liter leengedett folyadék után is, akkor lenne célszerű elindítani a motort és üzemmeleg állapotra hozni, miközbem most már csak szakaszosan, ahogy melegszik a motor meg-megnyítani a légtelenítő csavart. Aztán, ha már felmelegedett és rányítod és szépen folyamatosan, egyenletesen folyik ki a folyadék, illetve a fordulatszám függvényében növekedik a kifolyás intenzítása légbukorékos szünetek nélkül, akkor valószínűleg jól dolgoztál. Lezárhatod a csavart, leveheted a túlfolyó csövet, ellenőrizd le a szintet a hűtőben és töltsed a megfelelő jelig a kiegyenlítő tartályt, ami talán a jobb lábad alatt van. A nívója meg a jobb alsó burkolatban van kivágva, hogy lássad a tartályt. Most ezután kérjed a többiek segítségét, mert az enyém szét volt szedve, amikor ezt csináltam és mindenhez hozzáfértem. Nem tudom, hogy összerakva hogyan lehet megközelíteni a karbinál a légtelenítő csavart. Lehet, hogy burkolatok, ülés ki és a tankot meg amíg a csövek engedik addig, illetve olyan magasra kell emelni, hogy hozzáférj. Azt tudom, hogy Tamásnak és Gelilacinak is ilyen a motorja, illetve ilyen elrendezésű. | |||
| |||
|
|
|