![]() |
|
|
|
2011. ápr. 12. 20:20 | Válasz | #3844 | |||
![]() | |||
Remélem, hogy talán megmenekül az akkum! Reggel levettem a már csepptöltésre átállt töltőről. Akkor természetesen a töltőnek megfelelő energiát mutatott 135,5 volt. Aztán visszament 12,8 voltra ez volt talán 10 órakor és most 20 órakor is 12,8 volton van az akku! Tudom, majd az indításkor fog illetve a motorban történő tárolás után fog kiderülni, hogy jó lesz, vagy kuka! Nem fogok öngyilkos lenni, mert igazából 2009.06 óta van nálam, azóta ezzel az akkuval.Tehát minimum 2 éves, de mindenképp több, emiatt nem problémázok. Bár én voltam az agyatlan, hogy a parkolófényt is rajta hagytam, ráadásul a garázsban, ahova nem megyek mindennap. | |||
|
2011. ápr. 12. 18:57 | Válasz | #3843 | |||
![]() | |||
Ádám én raktam fel képek! Az én esztergályosom azt mondta, hogy tokmányba befogni TILOS! Egyrészt deformáció, másrészt a pontatlanságok átvitele miatt, ezért mindent külön tengelyre rakni és csúccsal megtámasztani, beszorítani. Sőt ami után minden oké, akkor szerintem célszerű a variót összeilleszteni és rámérni a legnagyobb távolságra majd az érintkezési felületeket és a csúszóhüvelyt ehhez igazítani, úgy, hogy szíj ne tudjon túlfutni. Én úgy csináltam talán, hogy 23mm két tárcsa között a legnagyobb távolság/felül/. Ha kell akkor tudok privátba fotókat is küldeni, de ha esztergáltatsz, akkor MINDENT! Varió tárcsák, kuplungtárcsák, ferrodó és kuplunharang! Tanulj a hibámból, mert nekem kétszer kellett szerelnem, mivel a kuplungharangot nem húzattam fel! | |||
| |||
© satyapapa | 2011. ápr. 12. 17:25 | Válasz | #3842 | ||
![]() | |||
ADAM A varió tárcsáit esztergályos kitudja igazitani hogy ne legyen barázdás.DE.Jó szakinak kell lenni!!!!, Sokat nemlehet leszedni belöle,mert ha vékony lesz akkor vagy deformálódni tud,de be is repedhet,a terhelés miatt.Az esztergályozás nem drága talán 3-4ezer ft,Ha nagyon barázdás a tárcsa akkor mindenkép érdemes cserélni,vagy szabályoztatni,mert az ujj szij megsinyli a rossz tárcsát. Elég jó hö is éri. A képek jók ,bár kicsit "sürüek" Ami pedig a szerelést illeti.Hát igen azért a mindenható japó mérnökök is csinálnak hülyeséget.Pl a hátsó telók cseréje se igazán egyszerü (felsö csavarok)vagy mondjuk a légszürö tisztitás,400as majánál fényszoró égö csere(??) stb.Viszont elég ritkán kell ugyanazt az alkatrész fajtát macerálni. | |||
| |||
© adamfzr | 2011. ápr. 12. 16:51 | Válasz | #3841 |
![]() | |
Pacsi :)
| |
2011. ápr. 12. 16:41 | Válasz | #3840 | |||
![]() | |||
Szerintem Ádám gépe Így is nagyon jó ,egyszer találkoztam vele amikor filmeztek a Citadelláról lefele jövet.Hát úgy kilőt két személyel hogy azóta is keresem hogy hova lett.Pedig az enyém 400-as. ![]() ![]() | |||
|
© adamfzr | 2011. ápr. 12. 16:39 | Válasz | #3839 |
![]() | |
De mit szóltok a képekhez?
|
© adamfzr | 2011. ápr. 12. 16:37 | Válasz | #3838 |
![]() | |
Igaza van annak aki szerint hirtelen felindulásból elkövetett dolog volt. és először tényleg nehéz, főleg egy ilyen nem szerelgetős motornál rájönni mit, hogyan érdemes. a légszűrőt bevallom, átgondolatlanul, lendületből szedtem le :) legközelebb betervezett lesz a dolog, és tájékozódom előtte.
|
© Sama | 2011. ápr. 12. 15:46 | Válasz | #3837 |
![]() | |
Még annyit engedjetek meg itt, mielőtt félre menne a téma, hogy részemről nem barátságról vagy barátságtalanságról volt/van szó!!! Szeretném és remélem ezt az érintettek is így fogadják! Hangnemről és stílusról mindannyiunk részéről.
| |
2011. ápr. 12. 15:01 | Válasz | #3836 | |||
![]() | |||
Csak annyit, hogy a hajtómű teljes szétszerelése (a fogósabb dolgokat külön kiemelve a még tapasztalattal nem rendelkezők részére) ingyen és bérmentesen letölthető a "Letöltések" "Variátor szerelés pdf" címszó alól. Érdemes kicsit kutakodni. A szimpátiát, a hangnemet nem minősíteném, mindenki tesz azért hogy úgy szóljanak hozzá ahogy szólnak pro és kontra. A rovat a 250-é, ne offoljuk tovább... | |||
|
2011. ápr. 12. 14:35 | Válasz | #3835 | |||
![]() | |||
Ajjaj! ![]() ![]() Remélem, hogy ezek az írások nem fognak a barátság rovására menni! Fogjunk kezet és próbáljuk elfogadni egymást! ![]() Én is publikáltam általam végrehajtott ökörségeket! Sebaj, de ebből tudnak a többi motoros barátok tanulni! Igen is tessék leírni, mert így tanulunk és így fogunk könnyebben, gyorsabban és talán szakszerűbben szervizelni! Sőt, ha fotóval még illusztrálva is van micsoda jó segítség! Pl. egy régi hozzászólás, melyben Talicskás bemutatta talán a kuplung megfogását, leszedését elősegítő célszárszámot! ![]() Nem vagyunk egyformák! Ha van lehetőségetek akkor gyertek el a találkozókra és ott legalább ismeretséget, barátságot lehet kötni, mindezeken felül pedig jó kis tapasztalatokat a motorjainkról! ![]() | |||
|
© Sama | 2011. ápr. 12. 13:53 | Válasz | #3834 |
![]() | |
Mivel itt az előzmény, és lehet más vélemény is ezért én is itt folytatom. Talicskás! Kemény vagy, és nem először. Nem vagyok moderátor, ezért semmi sem jogosít fel arra amit teszek, csak hozzád hasonlóan a jó szándék vezet. (Tehát annyi mentségem van amennyi neked szokott lenni. Legfeljebb szimpatizánsból kevesebb.) Adam, és a hozzá hasonlóak védelmében hadd mondjam, hogy negyvenéves motoros múltam ellenére, és annak ellenére, hogy igyekeztem elméletben előre felkészülni nekem is több órába tellet ugyanez a művelet - persze nekem is első alkalommal. Aki még nem látta, nem csinálta, és nem akarja barmolni annak külön-külön minden patentot előbb fel kell kutatni, meg kell nézni, hogy merre mozdítható? (Azt gondolom tudod, hogy az YP-250-esek sem egyformák, nem mindegy, hogy olaszban vagy Japánban rakták össze.) A csavarokat szintúgy, egyáltalán fogja-e a kulcs, vagy le van sarkalva és csak bűvészkedve tudom kiszedni. (Én is ezekből a csavarokból többet csak hidegvágóval tudtam megindítani - persze előbb vágjak el egy hidegvágót mert az csak miniatűr méretben fér hozzá!) Szóval telt az idő, gyűlt a méreg. Összerakásnál meg gyárts új csavarokat, hogy legközelebb már ne kínlódd meg, és "negyedóra" alatt megold. Szóval: - "...aki nem szivesen szereli a motorjat, az neki se aljon semminek!!! ..." Nem mindenki szereli hobbyból - csak ha muszáj. Elsősorban azért van, hogy motorozzunk, és csak akkor akarjuk szerelni ha kell. Így aztán ha szakszerűen és lelkiismeretesen csináljuk amit csinálunk, majd minden dolog első alkalom lesz a többségünknek. - Szerintem hiteles Adam véleménye. Más kérdés, hogy azok számára, akik ismeretlenül és első alkalommal akarnak neki fogni. Bízom benne, hogy nekik szólt, és a szerelésben "öreg rókáknak" meg nem illik lehurrogni az erőfeszítéseiket, mert valószinüleg ők sem kezdték ezt másképp. Kivéve ha helyben volt a mentoruk. Ráadásul ezután nem is mernek majd kérdezni mert előre tudják a válaszreakciókat. NEM EZ A FÓRUM CÉLJA! - "...aki pedig magat szivatja es raadasul publikalja is az minosit!!! ..." Hát akkor olvass vissza a fórumban, hogy hány "öreg róka" szívatta itt már magát, és publikálta is (beleértve Téged is a kopott és felszabályozott tárcsák együttes beszerelésével). Pont a mi okulásunkra. Befejezésül: Őszintén tiszteletre méltó a segítő szándékodat, de úgy tűnik csak egy igazságot ismersz - a Tiédet. Ismerd meg másokét is, és némiképp toleráld. Sokan vagyunk már, sokféle előélettel, tapasztalattal, és főleg céllal. Képtelenség mindegyiket átérezni, de azért Te is megpróbálhatnád. Az én megítélésem szerint a Te hsz-ed milyensége nagyon-nagyon hasonló az Adam szereléséhez. Fifti-fifti. | |
2011. ápr. 12. 12:48 | Válasz | #3833 | |||
![]() | |||
Látod Kedves Ádám! Emlékszel amikor azt írtad, hogy milyen a motorom, hogy ennyi"cinkes, vagy cinkelt" dolog van vele! Itt a Te eseted, szinte, de talán valójában is semmit sem csináltál, aztán mennyit tudsz írni, hogy miket láttál, találtál, mennyi időd, energiád, "nőgyógyászati" technológiád stb. kellett igénybe venni. Aztán még ahogy olvasom a variót és a kuplungot le sem vetted! Igazán örülök, hogy már belülről is kezdesz ismerkedni a technikáddal! Én a múltkori szétszedéskor igyekeztem a gyárilag talán 110részes crova készlet szerszámaival dolgozni, azért, hogy minden egyes fázishoz csakis abból használjak szerszámot, amiket feljegyeztem, ha egy hosszabb pl.egri útra megyek, akkor csakis ezeket a szerszámokat vigyem, mert ennyi elegendő a hajtás szétszedéséhet. Ne legyen nálam felesleges, nem használható szerszám pótsúly gyanánt! Na hajrá és továbbra is balesetmentes gurigát! ![]() | |||
| |||
© jasa | 2011. ápr. 12. 12:32 | Válasz | #3832 | ||
![]() | |||
Ádám: aki robogót vesz, annak tudni kell hogy szinte MINDEN sztriptízzel kezdődik ![]() Elsőre persze minden lassabban megy (tanulópénz) meg kétségtelen az is, hogy nem minden a legpraktikusabb szerelési szempontból (pl. a burgmannál sem). A gyári mérnökök nem ránk, házi barkácsolókra gondoltak a tervezésnél. Először nekem is sokáig tartott: jóval több mint fél óra, mert mindent figyeltem lépésről lépésre, az alkatrészeket megvizsgáltam stb. Most már rutinból megy (ahogy Taliga írta kb 15-20 perc, pedig a burginál kettő variátorfedél is van). Azért bíztató, hogy a variátort nem kell havonta szétkapni. Korábbi, más hsz-idból is úgy tűnik nekem, egy kicsit nyugodtabb, megfontoltabb hozzáállás (szerelésnél is, közlekedésnél is)talán célszerűbb lenne (van amikor az "ide kolbász hamm-bekaplak" mentalitás tévútra visz). Taliga talán egy kicsit erősebben fogalmazta meg kritikáját, én remélem nem. Nem akarlak megbántani, sem kioktatni, ez egyszerűen csak egy vélemény, segítő szándékkal. Bizonyos, hogy egy személyes tali sokkal alkalmasabb az ilyen jellegű dolgok tisztázására, reméljük eljön egyszer az is...... ![]() És bocsánat, ezt az egészet a MIX-ben kellett volna írnom. ![]() | |||
|
2011. ápr. 12. 11:12 | Válasz | #3831 | |||
![]() | |||
Adamfzr! had mondjak valamit! aki nem szivesen szereli a motorjat, az neki se aljon semminek!!! az pedig, hogy ilyen ember alkot velemenyt, az meg nem hiteles!! nem tudom miert kell barmit is levenni a karburatorrol, hogy a hajtashoz hozza ferjel??? ennyi erovel az elsokereket is kivehetted volna:))) a levegoszuro haz aljan levo 2 db csavart kell oldani, majd az egesz szurohazat csak fell kell emelni par centit, hogy a dekli kenyelmesen adja magat! aki pedig magat szivatja es raadasul publikalja az minosit!!! nem akarok tulozni, de a teljes szetszedes max. negyed ora kenyelmesen!! na de nem az a lenyeg, ki mit milyen hamar szerel, hanem az, hogy marka fuggo forumon hulyeseget ne irkaljon foleg olyan valaki, aki azt sem tudja hany km. van a motorja olajaban!!! | |||
| |||
2011. ápr. 12. 10:32 | Válasz | #3830 | |||
![]() | |||
Te Ádám! A "service manual" nem segít? Tudod a letöltéseknél. | |||
| |||
© adamfzr | 2011. ápr. 12. 09:51 | Válasz | #3829 |
![]() | |
Technikai kérdés: az EZEN a képen középen látható lyukba való, az a belül menetes kis "gyűrű"? mert én ide tettem miután valahonnan :( kiesett széthúzáskor :)
|
© adamfzr | 2011. ápr. 12. 09:49 | Válasz | #3828 |
![]() | |
De röviden itt a kaland: pár dolgot nem tartok a legpraktikusabb megoldásnak amúgy szerelhetőség szempontjából. Le kellett ugye szedni az oldalidom alsó szegélyét elsőnek, de ahhoz le kell a hátsó "ütközőt" is. Aztán légszűrő, aminek a gumicsonkja nem húzható ki a szűrőből, vagyis le kell húzni a karbiról is. (ennek még lesz jelentősége, kécce is) Ezután hárman tekertünk ki egy rohadtul megtépett csillagcsavarhúzós csavart, amiből volt egy második, amik CSAAAAK egy fekete műanyag fedelet tartanak, amit ahhoz kell leszedni, hogy egy másik kis műanyag fedelet is leszedhessél, ami alatt a hajtás külön kis légszűrője van (gyalázat retek volt, kimostam), a vario ezen át szíjja a levegőt. Ennek már nagyon kicsi és buzi csavarjai vannak, és a poén az, hogy ahhoz hogy leszedd a kicsi légszűrős műanyagot, le kell szedni előbb a fedelét, ki a szűrőt, és utána férsz a csavarokhoz (miért nem lehet egyben leszedni, akár a nagyobb másik műanyag takaróelemmel?) mindegy, ezután már csak negyvennégy kis rohadt imbuszos csavar volt, hogy le is gyöjjön a hajtás. Aha, mikor pár perce feszegetem, kocogtatom kisebb, majd egyre nagyobb intenzitással, megláttam, hogy van még egy elrejtett kis csavar középen (mi lakik a fedél alatt, maga az ördög, hogy így kell rögzíteni? ) mindegy, lejött. Azon ugyan kicsit csodálkoztam, hogy a nyomát igen, ám a bilincset nem látam, ami a légszűrő gumiját fogja a karbira. Mindegy, mondom, akkor lássuk működés közben a váltót, meddig megy ki a szíj, meg egyáltalán, izgalmas volt, ekkorában még nem láttam ilyet. Odacsődítettem egy híján az egész szerkesztőséget, beindítotm, mire isszonyat csörömpölés, motor állj, miközben fémdarabok repkednek mindenfelé . No, meg is lett a bilincs, meg egy kis valami mütyűr még Ami bánt, hogy hagyott nyomot a váltó szíjtárcsáin, ha nem is nagyot, kicsit félek, nehogy kikezdje a szíjat hosszabb távon. A szíj lassan cserés lesz úgyis, a tárcsák meg közepesen hulámosak néhány helyen, úgyh ha végignyomja a nyarat, meg fogom csinálni hogy joo legyen. Összerakásnál annyit szopni.. jézusom (megjegyzeném, hogy ha egy padon, egész napot rááldozva, rendesen lebontva a hátulját csinálom ezt, pikkpakk ment volna.) a karbira gumitráfogó bilinccsel nagyon megszenvedtem, nőgyógyászati cselekkel tudtam csak meghúzni, de úgyfest sikerült, aztán mire összeraktam vettem észre, hoyg a légszűrőt kifelejtettem, úgyh a feléig vissza minden Egyetlen részével kapcsolatban vannak kétségeim, de azt a legközelebbi szétszereléskor nézem meg ha addig nem veszek észre semmi anomáliát
|
© adamfzr | 2011. ápr. 12. 09:35 | Válasz | #3827 |
![]() | |
ahogy néztem, használtasak a tárcsák, a szíjat meg megbeszéltem satyával, hogy cserélem nemsokára, 22mm-t mértem kb. De hogy törne le a keze annak a tervezőnek, aki miatt negyvenmillió csavart kellett leszednem! :D
| |
© adamfzr | 2011. ápr. 12. 08:36 | Válasz | #3826 |
![]() | |
2011. ápr. 11. 19:55 | Válasz | #3825 | |||
![]() | |||
Meg van a "nagy vasnak" is a műszakija! ![]() | |||
|
2011. ápr. 11. 19:54 | Válasz | #3824 | |||
![]() | |||
Én is ettől tartok! De majd ki fog derülni pár nap múlva. Ma még hagyom csepptöltésen, aztán holnap pihentetem és talán szerdán vagy csütörtökön meg berakom és akkor majd meglátom, hogy marad vagy jöhet az új! | |||
| |||
© pirovits tas | 2011. ápr. 11. 18:37 | Válasz | #3823 |
![]() | |
Köszi az infót,utána nézek
| |
© Laller | 2011. ápr. 11. 18:13 | Válasz | #3822 | ||
![]() | |||
Köszönöm mindenkinek a teleszkópos hozzá szólásokat!! Meg várom mit alkot Satyapapa ![]() | |||
|
2011. ápr. 11. 16:10 | Válasz | #3821 | |||
![]() | |||
Szerintem amelyik akku-ba 5.2 volt van az már kaput, biztos cella zárlatos.
| |||
| |||
2011. ápr. 11. 15:45 | Válasz | #3820 | |||
![]() | |||
Köszönöm! Én meg most hoztam be a Goldod faluról, aztán rácsörögtem a barátomra, hogy intézzen valamit, mert lejárt a műszaki, még tavaly és jött a telefon, hogy ma fél 5-kor várnak. Remélem gond nélkül fog menni a dolog! | |||
| |||
2011. ápr. 11. 14:46 | Válasz | #3819 | |||
![]() | |||
Küldöm a képeket levélben!
| |||
| |||
2011. ápr. 11. 13:35 | Válasz | #3818 | |||
![]() | |||
Van olyan töltöm, csak vidéken! Ma megyek ki és behozom. Lényeg, hogy meglökettem egy 9voltos trafóval, ami üresben 15 voltot tudott és így elérte a 10 volt feletti feszültséget és máris szóba állt vele az autómata. Mostanra már át is állt csepptöltésre, már csak arra leszek kíváncsi, hogy milyen szinten károsodott az akku. Várom az ötleteket az akkusaruval kapcsolatban! | |||
| |||
© jasa | 2011. ápr. 11. 11:43 | Válasz | #3817 | ||
![]() | |||
Ezek az un."automata töltők" (tescos, lidlis, stb) az igazán lemerült akksikat nem tudják kezelni, kb. 10 V alatt meg sem szólalnak. Csak utántöltésre, szintentartásra jók. Kell egy igazi, normális töltő. Én is jártam így régebben..... ![]() | |||
| |||
2011. ápr. 11. 07:07 | Válasz | #3816 | |||
![]() | |||
AKKU Jelenleg ott tartok, hogy a full automata töltő nem kívánt szóba állni az akkuval. Idő közben, miután ki lett véve a motorból kezdte "rendbe szedni" magát, de így is csak 5,2 voltig tudott felmenni. Minden-mindegy alapon találtam idehaza egy trafót, na ezt rátettem és ez talán fél óra alatt feltornázta 10,5 voltra. Ebben nem volt védelmi elektronika és adta bele az "anyagot". Most így már ott tartok, hogy az automata töltő felismerte az akkut és elkezdte tölteni. Arra leszek kíváncsi, hogy feléled-e vagy jöhet az új! Arra majd válaszoljatok, hogy a riasztó akku és a motor akku saruját hogyan hoztátok közös nevezőre a nagy indító áramfelvétel miatt! | |||
|
© adamfzr | 2011. ápr. 11. 07:04 | Válasz | #3815 |
![]() | |
kéne egy minta, és utánanézni ennek a mi passzolna oda... Mert engem is érdekelne, de azárt nem szedem szét napokra, biztos van valakinek elhasznált kiszedett, vagy épp most szétment.
| |
2011. ápr. 11. 07:01 | Válasz | #3814 | |||
![]() | |||
Lehet, de azért azt érdemes vásárlás, illetve megrendelés előtt megérdeklődni, hogy normál/fix/ vagy állítható-e? Mert amikor én is vettem találtam olcsóbbat, lehet, hogy épp ezek voltak, de Satyapapa rákérdezett és azt mondták neki, hogy fix, emiatt rendeltem meg a kicsit drágábbat! | |||
| |||
© Kiss Róbert | 2011. ápr. 11. 00:16 | Válasz | #3813 |
![]() | |
Haho. Pesten 7000 ft darabja a hátso telonak! Legalábbis tavaj annyi volt!Club matricát Tamásunk tud(azthiszem). | |
2011. ápr. 10. 23:05 | Válasz | #3812 | |||
![]() | |||
Aki már rakott a motorjába ilyen fajta akkut az legyen kedves és okosítson fel! Akkusaru kérdés hogyan lett megoldva? Csúszósarú rácinezve az akkura, aztán onnét mg vezeték és a kábelsarú összecsavarozva, hogy azért oldható legyen a kötés? Mert szerintem az indítási áramhoz kevés lesz a sima csúszósarú! Köszi | |||
|
2011. ápr. 10. 22:39 | Válasz | #3811 | |||
![]() | |||
|
2011. ápr. 10. 22:37 | Válasz | #3810 | |||
![]() | |||
Így jártál! Aztán mi lett a vége? Úgy tűnik, hogy nekem új állja a helyét! Épp most néztem a metromannál, hogy 4000 és 4500 között van neki riasztó akkuja. Ezt már kiveséztük, hogy azért jobb a riasztó akku, mert arra 1 év a gari, míg, ha motor akkut veszek, arra csak fél év! Lényeg, hogy én a 06-án rázártam és ma 10-én vettem észre, 4 napon keresztül csak szívás volt, most ott vagyok, hogy az akku kopp! Van benne 2,2 Volt. Az automata töltő, ami valami trafó nélküli hűtőventillátoros kütyü szóba sem áll vele, nem hajlandó tölteni. Holnap behozom a jól beváltat, az legalább trafós és megnézem, hogy ő mit tud. Bár igencsak úgy tűnik, hogy a 4 nap szívás sok volt és vége a mutatványnak! Majd az újra jobban figyelek! Megint csak ki kell fizetnem a tanulópénzt! | |||
| |||
2011. ápr. 10. 22:31 | Válasz | #3809 | |||
![]() | |||
Próbálkozz olyan helyen ahol sütnek gumit! Google! Vagy motoros illetve autós boltban méret alapján érdeklődj, mert ki tudja, lehet, hogy épp valami másik szerkezetnek ilyen a szilentje! | |||
| |||
2011. ápr. 10. 22:28 | Válasz | #3808 | |||
![]() | |||
Van olcsóbb is! Én most cseréltem le őket. Valóban felejtős a használt cucc! Laller! Olvass vissza! 2849 és a 2756. Itt van kép is és címek is! 8200ft volt darabja és állíthatós. ![]() | |||
| |||
© pirovits tas | 2011. ápr. 10. 22:12 | Válasz | #3807 |
![]() | |
Ja ez utóbbit Mészizs 3794-es hozzászólására irtam..
|
© pirovits tas | 2011. ápr. 10. 22:08 | Válasz | #3806 |
![]() | |
Sziasztok! A segitségetekre van szükségem: van a motor rezgéscsillapitó kar a majában, a benne lévő gumiszilentek teljesen elöregedtek, nem találok semmit róla, javitható? A másik, Isten 6 nap alatt teremtette a világot, de én már azelőtt sem tudtam parkoló állásba forditani a kulcsot, lehet, hogy csináltatnom kéne egy pótkulcsot? :) |
© Laller | 2011. ápr. 10. 21:41 | Válasz | #3805 | ||
![]() | |||
A klub logója létezik levonóban amit rá ragaszthatok a motoromra?Vagy csináljak magamnak? Szabad? Nem ütközik valami szabályzatba? ![]() | |||
|
© Laller | 2011. ápr. 10. 21:39 | Válasz | #3804 | ||
![]() | |||
Én is akarok szines meg villogó nicket ![]() | |||
| |||
© Laller | 2011. ápr. 10. 21:38 | Válasz | #3803 | ||
![]() | |||
Krova tényleg nincs ![]() | |||
| |||
2011. ápr. 10. 21:24 | Válasz | #3802 | |||
![]() | |||
Ahogy elnéztem a képeket a motorodról már neked teljes a szerszám készleted. ![]() ![]() ![]() | |||
| |||
© Laller | 2011. ápr. 10. 21:08 | Válasz | #3801 | ||
![]() | |||
Fúúú azt azért nem szeretném látni :) Amúgy kedden viszem Atkárra mert szar a generátor és ott van bontva és bele is teszik.Nekem az már nagy falat lenne mert szakács vagyok :-)
| |||
| |||
© Zsolt | 2011. ápr. 10. 21:05 | Válasz | #3800 | ||
![]() | |||
Nem látom a képeidet,igaz nem használom a képtárat. Egy teló csere nem nagy ügy. Majd ha már látod a hajtókart, na akkor vagy igazán benne! | |||
|
© Laller | 2011. ápr. 10. 20:47 | Válasz | #3799 | ||
![]() | |||
Ez tetszett a krova készlet ![]() ![]() | |||
| |||
© adamfzr | 2011. ápr. 10. 20:26 | Válasz | #3798 |
![]() | |
pár hete írtam be, mikor így jártam XD
| |
© Zsolt | 2011. ápr. 10. 20:06 | Válasz | #3797 | ||
![]() | |||
Üdv Laller! Hátsó telót ne keress használtat, mert mind rossz. A felújítás is alma. ( nagy arc 'mi minden telót felújítunk' cég küldte nekem vissza Pestről úgy ahogy elküldtem, mert nem tudták még szétszedni sem) A megoldás az utángyártott vásárlása, párban 18-20 ezer. Gratula a géphez, jó típust választottál. Amúgy mindenkinek, így Neked is azt javaslom: ha hosszútávon meg akarod tartani, Karácsonyra Crova készletet kérj! | |||
|
2011. ápr. 10. 16:27 | Válasz | #3796 | |||
![]() | |||
Tudod:"Egyszer volt Budán kutyavásár!" Mindenképp meg fogom oldani a figyelmeztető jelzőhangot ilyen esetre! Köszi | |||
| |||
© satyapapa | 2011. ápr. 10. 16:25 | Válasz | #3795 | ||
![]() | |||
Nemcsak te jártál igy.De ezt ellehet kerülni egy 650ft-os elektromos kis kütyüvel ami ilyen esetben figyelmeztetö hangot ad.Az indexre is szokták használni vissza jelzönek.Autos boltba lehet kapni.szerintem érdemes bekötni.
| |||
| |||
2011. ápr. 10. 16:00 | Válasz | #3794 | |||
![]() | |||
Kedves Uraságok! Saját tapasztalatom! Azért írom le, hogy Ti ne járjatok így! Nagyon örültem, hogy olyan jó kulcsot sikerült másoltatnom, hogy most ,ár a kormányzár is működik! Azt viszont nem vettem figyelembe, ha tovább fordítom a kulcsot, akkor PARKOLÓ FÉNY üzemmódba áll át a masina. Sikeresen koppra merült az akkum. Persze a töltőm falun van, majd este kapok egyet és irány a garázs, aztán remélhetően holnap estére rendbe szedi majd magát! Tehát ügyeljetek a kulcs megfelelő pozíciójára! ![]() | |||
|
© Laller | 2011. ápr. 10. 14:43 | Válasz | #3793 | ||
![]() | |||
Köszi :) | |||
| |||
© Zsolt | 2011. ápr. 09. 22:06 | Válasz | #3792 | ||
![]() | |||
Méret: 33x45x8/10,5 COD-Ari100 - ARIATE ![]() | |||
|
© Laller | 2011. ápr. 09. 20:57 | Válasz | #3791 | ||
![]() | |||
Még jobb :-) | |||
| |||
© Zsolt | 2011. ápr. 09. 20:53 | Válasz | #3790 | ||
![]() | |||
Holnap megnézem Neked. Én nyíregyházán vettem, talán ARI márkájú ha jól emlékszem. A bolt már bezárt , azt hiszen 2300 Ft volt a pár.
| |||
| |||
© Laller | 2011. ápr. 09. 20:52 | Válasz | #3789 | ||
![]() | |||
Köszönöm!Rá kérdezek ladányban a go-lyo csapágy és szimering boltban hátha olcsóbb :-)
| |||
| |||
© Szomjas | 2011. ápr. 09. 18:33 | Válasz | #3788 | ||
![]() | |||
Üdv Laller! A 2001-es maja teleszkóp szimmeringjének a mérete: 33x45x8/10,5 . Ha jól tudom a régebbi típussal megegyező ez. A Pink Motors importálta ezt az Athena márkájut.Kb. 4000 pénz. | |||
|
© Laller | 2011. ápr. 09. 14:52 | Válasz | #3787 | ||
![]() | |||
Yamaha Majesty 250 yp teleszkóp szimering méretét meg tudja mondani valaki?Vagy azt hogy hol a legolcsóbb?Hajdú-Bihari vagyok.
| |||
|
© Laller | 2011. ápr. 09. 14:50 | Válasz | #3786 | ||
![]() | |||
Halihó :-) | |||
|
© adamfzr | 2011. ápr. 06. 22:01 | Válasz | #3785 |
![]() | |
nekem is a régi kopott kulcs miatt ugrott be parkolóálásba, mikor lemerültem :S mióta új van, tárámm, nincs baj.
| |
© jasa | 2011. ápr. 06. 14:33 | Válasz | #3784 | ||
![]() | |||
AAAAAAAAAbszolut semmi közöm hozzá, de az X-edik hsz. után úgy tűnik hogy talán csukott szemmel vetted ?! Akkor meg nem a masina a hibás. Na ezért írtam a "Motorvásárlás" rovatba anno...... ![]() | |||
| |||
2011. ápr. 06. 13:25 | Válasz | #3783 | |||
![]() | |||
Amíg nem volt GPS-em addig szinte mindegyik autómat általában egy-egy BP-i úton a pályán az általad említett módszerrel szoktam tesztelni. Ott még a km követ is láttam a stopper meg adott volt. Az autóim azok mind rendeltetésszerűen többet mértek 5-10km/h-val. De ez mára csak a múlt! ![]() | |||
| |||
2011. ápr. 06. 13:22 | Válasz | #3782 | |||
![]() | |||
Ma Mr. Minit készített új kulcsot a törött példány alapján a GIVI dobozomhoz. Ezt a szakit megtartjuk, jól dolgozott, minden oké, nyílik a doboz. Igaz 1900ft volt, mert Mercedes kamion nyerskulcsból tudta kifaragni a nekem kellő terméket. De, ha már ott voltam, akkor csináltattam gyújtáskulcsot is az is 1900ft-ba került, de azóta az új kulccsal simán tudom alkalmazni a gyújtáskapcsoló többi funkcióját is! Most már bátran be merem kapcsolni a kormányzárat, simán nyílik az ülés és a gyújtást is könnyedény rá tudom adni. Ebből következik, hogy a kulcsom volt kopott. Most örülök egy kicsit! ![]() | |||
|
2011. ápr. 06. 13:21 | Válasz | #3781 | |||
![]() | |||
Nincs is ezzel semmi gond, csak maga a téma boncolgatása, mint GPS-el való sebességmérés és km óra pontossága, már nem a 250-hez tartozik, gyakorlatilag ezt bárkinek jó pontosítani a saját motorján. Típustól függetlenül... Különben az enyém (és többnyire az YP és DX sorozat), pontos... De a bemérés nem rossz ötlet, a stoppert ajánlom. | |||
|
2011. ápr. 06. 13:17 | Válasz | #3780 | |||
![]() | |||
Látom kezdetek felpörögni a km óra- GPS témában! Lassabb, gyorsabb, stopperóra stb! Én csak amiatt írtam ezt az egészet, hogy szinte a mindenkinek többet mér az órája és meg akartam győződni arról, hogy az enyém valóban kevesebbet mér-e. Kevesebbet és itt a vége!! | |||
|
© gyicsa | 2011. ápr. 06. 08:31 | Válasz | #3779 |
![]() | |
Sziasztok. Lehet csinálni valamit a hátsó tácsaféknél, hogy ne zörögjön? Esetleg perselyeztetni a csúszka helyét? Brutálisan zörög! Válaszokat előre is köszönöm. |
© adamfzr | 2011. ápr. 06. 08:14 | Válasz | #3778 |
![]() | |
pont ezt akartam mondani, hogy stopperezgetni kéne :D
| |
2011. ápr. 05. 23:26 | Válasz | #3777 | |||
![]() | |||
Semmi nem valós.Menj az óra szerint 60-al és stopperral mérd az időt kilométertáblától kilométer tábláig, ha tudod tartani a sebességet. Na ha 60 másodperc alatt megvan az egy kilométer, az pont hatvan! Innentől lehet a 30-at, a 90-et méricskélni és kiderül hogy egyik óra sem pontos sajnos, még a legjobbak sem. Meg a GPS sem pontos, sokat méricskéltem. Hol jó, hol neem... Mindegyik hozzávetőlegesen mér, a rendőrség trafipaxai is ezért vannak jócskán ráállítva a megengedett sebességhatárokra. 50 helyett 64! Melyik óra csal ennyit?! A szar! A téma ezen része itt a 250-ben már OFF, tessék a MIX-ben folytatni! | |||
|
© adamfzr | 2011. ápr. 05. 22:56 | Válasz | #3776 |
![]() | |
az mindegy mennyire gyors vagy lassú, ha nem koppon gyorsítasz egy busával mondjuk, hanem 130-cal mész foylamatosan, mert átlagot számít mérési pontok között, így mindegy ha tartod a tempót. A GPS tehát pontosat fog adni, a kocsid órája csalni fog felfelé, és az őtszéli mérők is úgy vettem észre, direkt többet mutatnak a legtöbb esetben, és néhány közel valós sebességet óra szerint.
| |
© SPOILERES | 2011. ápr. 05. 21:59 | Válasz | #3775 |
![]() | |
akkor viszek neked egy régi lassú gps t és ujat is meg az órát is egy trafipaxnál leméretjük :) éés majd megtudod mi a pontos | |
© adamfzr | 2011. ápr. 05. 21:32 | Válasz | #3774 |
![]() | |
émmég pénzt is tennék rá ;)
| |
© satyapapa | 2011. ápr. 05. 20:41 | Válasz | #3773 | ||
![]() | |||
A 250maja is mint a legtöbb európában is forgalmazott gépjármü, a feltehetö legkisseb méretü(peres) gumiabroncshoz kalibrálják a km órát,.Ez alapján a gyártót PL nem lehet perelni egy gyorshajtásnál azért mert a km óra és az alkamazott gumi határon kivüli eltérést mutat. Pár éve megjelent erröl egy német táblázat, amely minden tipusnál leirja a km óra által mutatot sebesség és a valós haladás sebesség közti különbséget.Általában 4-7km/óra az eltérés, | |||
| |||
2011. ápr. 05. 20:26 | Válasz | #3772 | |||
![]() | |||
Én már a GPS előtt is írtam, hogy az én órám kevesebbet mér! Több helyen van kirakva sebességmérő is és azok is ezt jelezték, sőt Fecóval is ezt mértük. Részemről ennyi! A rendőrök is GPS alapon mérnek és nem a km óra mutatója szerint! | |||
|
© SPOILERES | 2011. ápr. 05. 18:46 | Válasz | #3771 |
![]() | |
én meg azt mondom hogy két gps között is van különbség főleg az ujabbak pontosabbak amajek gyorsabbak de nekem is volt már ojan hogy utaztunk 2 autóval és a kettő között a gps en 6-7km különbség volt ugy mint a saját órája se pontos a kocsinak többnyire többet mutatnak de az Imrusé és a Tamásé sztem pontosak ahogy velük utaztam | |
2011. ápr. 05. 18:29 | Válasz | #3770 | |||
![]() | |||
Azért én nem mondanám hogy a GPS hitelesebb mint az óra.
| |||
| |||
2011. ápr. 05. 16:59 | Válasz | #3769 | |||
![]() | |||
Ma elvoltunk medvehagymázni asszonyommal és vittük a GPSt is magunkkal. Amit megállapítottam az az, hogy a motorom km órája 6 km/h-val kevesebbet mér. 50-56 60-66 70-76 80-86 Ezek alapján, amikor egyedül 125-ig el tudtam tornászni az órát, akkor valószínűleg 131-et mutatott volna a GPS. Így most már tudom, hogy a motorom mit mutat. | |||
|
© Kiss Róbert | 2011. ápr. 04. 20:03 | Válasz | #3768 |
![]() | |
Persze segitek amiben tudok nagyon szivesen!!!
| |
© Jin_Ke | 2011. ápr. 04. 19:26 | Válasz | #3767 |
![]() | |
Kösz a tippet, lehet, hogy a mikor a gégecső lecsúszott akkor ment vele a vákuumcső is ![]() Amint találok 12-es kulcsot meg egy kis szabadidőt nekiesem...ha nagyon nem boldogulok kérhetek majd tőled segítséget ![]() | |
© Kiss Róbert | 2011. ápr. 04. 17:35 | Válasz | #3766 |
![]() | |
Haliho. Jin ke! Nézd meg a szivocsonkon lévö vákumcsövet az nyitja a benzincsapot! Ott is szivhat falslevegöt,meg a szivocsonkot magát is mert ott is lehet porrozus a gumi rész! A benzicsö nem drága azt hiszem! |
2011. ápr. 04. 13:11 | Válasz | #3765 | |||
![]() | |||
Én ilyenkor azt szoktam ajánlani hogy jó lenne összebeszélni valakivel aki már látott ilyen motort közelről, bontott állapotban. Ne legyél elkeseredve, lehet hogy valami kis apróság az ami szívat csak még nem láttad ezt a hibát. | |||
| |||
© Csokáv | 2011. ápr. 04. 11:26 | Válasz | #3764 |
![]() | |
Legalább a tankot nem kell leereszteni. Vagy a cső végét tartsd magasabbra, vagy, ha az a cső jó, hagyd rajta a benzincsapon-pumpán, mert az "megfogja".
|
© Jin_Ke | 2011. ápr. 04. 11:00 | Válasz | #3763 |
![]() | |
No. Lassan ott tartok, hogy ráülök a Majár lelocsolom magam benzinnel meggyújtom és begurulok az első benzinkútra..... Nem elég, hogy még az átírásnál is megszívattak, de még mindig nem úgy működik a gépezet ahogy kéne. "Alapjáraton" még mindig veszettül pörög és az alapjárati csavarra nem reagál. Ebből arra következtettem, hogy valahol falsot szív és ez okozza a jelenséget. Lekaptam a hátsó oldal idomokat és a légszűrőházat. Konkrétan a légszűrő főcsöve nem volt rajta a karbin. Visszaraktam, állítottam az alapjárati csavaron. Indítottam...szépen ketyeg majd ahogy elkezd melegedni túlpörög, csavarra nem reagál. Mondom ez fasza, megnézem a karbin hátha valamelyik vákuumcső (gondolom van rajta ilyen) lecsúszott. Persze a légszűrő ház felől és a "leselkedőn" keresztül semmit nem látni, csak azt, hogy a benzincsövem el van repedve (nagyon örültem neki). Csak nem úszom meg, hogy a karbit ne kelljen buzerálni, de most meg nem találok 12-es kulcsot amivel leszedném az ülést, aztán persze tankot is levenni, leereszteni a cső miatt, de ha már ott tartok az üzemanyagszűrőt is kicserélem. Meg az első fék is cserés lesz szerintem, jipppí és még 10km-t nem mentem a motorral pénzem meg már nulla.... ![]() ![]() ![]() |
2011. ápr. 03. 12:51 | Válasz | #3762 | |||
![]() | |||
Én a Majás kísérletezéseket úgy érzem, hogy befejeztem! Minden rendben van rajta és talán bátran leírhatom, hogy csak esztétikai változás van a motoromon, illetve Gelilaci nem érzi a füstöt. 100 felett én sem kívánok gurítani, tehát most már tudom, hogy mit tud. Ennyivel lehetőleg többet nem megyek és bízok abban, hogy 70-100 között tökéletesen fog ezután is sokáig működni! ![]() | |||
| |||
2011. ápr. 03. 11:08 | Válasz | #3761 | |
![]() | |
Tamás, nekem elég csak jó tudni hogy ha van mit javitani rajta akkor javulna-e még valamennyit, illetve ténylegesen hol a vége ha minden jó rajta. Így is ritkán tolom 100 fölé de néha jólesik mikor viszket a jobb tenyerem. ![]() ![]() |
2011. ápr. 03. 09:57 | Válasz | #3760 | |||
![]() | |||
Nem kevés, ahogy Zoli is írta, bőven elég az.
| |||
| |||
© Wiking | 2011. ápr. 03. 09:27 | Válasz | #3759 |
![]() | |
A végsebesség a max terheléssel sem fog nagymértékben változni, úgyania a motor vissza van fogva a maximális teljesítményének leadásátol, így van benne bőven erőtartalék. Másrészt a variátor terheléstöl függetlenül a fordulatszámok alapján működik. Tehát a végsbesség 500kg-nál is ugyan annyi lessz mint 100-nál, csak hosszab út kell az eléréséhez, azaz lasabban gyorsul. Persze még ott a légellenállási tényező is, ami szintén befolyásolja a végsebességünket. |
2011. ápr. 03. 09:16 | Válasz | #3758 | |
![]() | |
Tamás, akkor az én 72 kilómmal a 120 kevés? Úgy értem ha minden rendbe lenne a mocimon akkor nem kéne kicsit igy többet birni neki, nem a száguldás miatt csak hogy tudjak mihez viszonyitani.Bár most a héten beadom a szervizbe aztán meglátjuk.
|
© adamfzr | 2011. ápr. 03. 00:13 | Válasz | #3757 |
![]() | |
nekem mindig csak a meló...
| |
© Wiking | 2011. ápr. 02. 22:22 | Válasz | #3756 |
![]() | |
Esztergomfelöl eléggé szerpentines és meredek, úgyhogy jó teszt lessz nekem is :D
|
© satyapapa | 2011. ápr. 02. 22:19 | Válasz | #3755 | ||
![]() | |||
Pilisi hegymenet,,, holnap 250-maja faggatás??
| |||
|
© adamfzr | 2011. ápr. 02. 22:16 | Válasz | #3754 |
![]() | |
aaannyira jó kisgázon cirkálni városbannn, közben zenét hallgatva.. Yess!
| |
2011. ápr. 02. 22:04 | Válasz | #3753 | |||
![]() | |||
Én 110kg, Kata 55, csomagokkal, oldaltáskákkal voltunk kb. 200kg az erdélyi túrán, a 100-110 ment neki. Hoszú távon 100-al mentünk, szerintem elég is. Ha a Tietek is tudja ezt, az jó! Ezek már nem mai járművek, meg a ccm is viszonylag kicsi. Szép teljesítmény ez szerintem...
| |||
|
© adamfzr | 2011. ápr. 02. 21:50 | Válasz | #3752 |
![]() | |
én 110, anya hatvanpár, aszt adja a te adataidat. akkor örülünk :)
| |
2011. ápr. 02. 18:03 | Válasz | #3751 | |||
![]() | |||
Ma tesztkör volt két személlyel. Én nyomok 90-et, asszonyom 70-et. Széles vállakkal kb.160kg-al óra szerint 105km/h volt a legtöbb a Majámnak. Ez valószínűleg GPS szerint 110-115km/h jelent az én motoromnál. | |||
|
2011. ápr. 02. 15:05 | Válasz | #3750 | |||
![]() | |||
Nem bonyolult sem szétszedni, sem összerakni. Tuti hogy sikerülne. Az biztos hogy amíg nincs benne, necces a közlekedés... | |||
| |||
© adamfzr | 2011. ápr. 01. 21:24 | Válasz | #3749 |
![]() | |
tudja a fene. az a baj, hogy nem nagyon akarom úgy szétszedni, hogy nem tom egyől összerakni, és kécce sem szedném ha nem nagyon muszáj. akkor inkább berendelem a hátsó betétet is, és ha nem nagyon cink, akkor bedobom és kész.
| |
© passat52 | 2011. ápr. 01. 21:24 | Válasz | #3748 | ||
![]() | |||
Nem akarok kekeckedni csak szólok, hogy ezek a linkek hasznosak mindenki számára és az alkatrész bázis topikban talán nem vesznek el!
| |||
| |||
2011. ápr. 01. 21:21 | Válasz | #3747 | |||
![]() | |||
Az első betéthez nem szólnék hozzá, nekem Ferrodó van benne, meg vagyok vele elégedve. De a hátsót nem venném meg, inkább vidd el ami a mociban van a: http://www.ronakft.hu/kezdhu.html Róna KFT-be és csináltasd meg. Töredékéért lesz meg a dolog. A hátsó dob méreten belül van? | |||
| |||
© adamfzr | 2011. ápr. 01. 21:17 | Válasz | #3746 |
![]() | |
© adamfzr | 2011. ápr. 01. 21:13 | Válasz | #3745 |
![]() | |
|
|
|