![]() |
|
|
|
© Csokáv | 2009. feb. 09. 20:43 | Válasz | #1336 |
![]() | |
Nagyon-nagyon sokat kell pumpálni? Megyek, pumpálok sokat, aztán jövök referálni...
| |
2009. feb. 09. 20:40 | Válasz | #1335 | |||
![]() | |||
A kormányon a tartályba kell utántölteni, és felpumpálni!
| |||
|
© Csokáv | 2009. feb. 09. 20:22 | Válasz | #1334 |
![]() | |
Köszi urak. Bajban lettem, mert kiszedtem a munkahengereket is, hogy rendesen meg tudjam takarítani, de ahogy visszaraktam a dolgokat, bárhogy pumpálom, nem záródnak össze a pofák. Hogy lehet újra "feltölteni a rendszert"? Köszi ismét előre is. |
2009. feb. 07. 19:29 | Válasz | #1333 | |||
![]() | |||
A leírtakhoz még annyit, hogy a fékolajat 2 évente "illik" lecserélni mert hajlamos magába szívni a környezetből a nedvességet. Ha úgyis benne vagy az őrületbe, érdemes rászánni egy kis pénzt. DOT4-es kell bele, és már mehetsz is tovább!
| |||
| |||
2009. feb. 07. 14:51 | Válasz | #1332 | |||
![]() | |||
Ha kiveszed a betéteket ne felejtsd "megjáratni" a dugattyúkat oda -vissza, és az összerakás után keményrepumpálni!
| |||
| |||
2009. feb. 07. 14:42 | Válasz | #1331 | |||
![]() | |||
Úgy van, ahogy Passat írta...megmozgatni, tisztítani...Jó munkát hozzá!!!!
| |||
|
© passat52 | 2009. feb. 07. 14:05 | Válasz | #1330 | ||
![]() | |||
Valószinü,hogy a fékmunkahenger dogattyuja be van oxidálódva és szorul! Szedd ki a fékpofákat és mozgasd meg,fujd be féftisztitó sprével! Én az autómon fékolajjal kentem meg és párszor megmozgattam ki,be. Bevált!
| |||
| |||
© Csokáv | 2009. feb. 07. 13:42 | Válasz | #1329 |
![]() | |
Sziasztok! Nagyon elfoglat időimből most sikerült kiszakítanom a hétvégém, és bütyköltem egy kicsit a 125-öst. Kicsit rendbeszedtem a burkolatokat (néhol hiányoztak csavarok, letörtek darabok, lötyögtek dolgok), illetve szereltem rá egy hőmérős órát. De nem is ez a lényeg itt, hanem hogy az első fékemmel gondok vannak. Alapból hozzáér a tárcsához és fémesen sustorog - ez utóbbit fékezéskor is. Mintha saras lenne a fém. Ezt feltételezem a fékbetét kopottsága eredményezi, de azt, hogy hozzáér, azt nem tudom mi okozza. Van ötletetek? |
2009. feb. 05. 19:38 | Válasz | #1328 | |||
![]() | |||
Sok sikert!
| |||
| |||
andor | 2009. feb. 05. 19:21 | Válasz | #1327 |
![]() | |
-koszonon, megtalaltam az anyagot,mar csak jol at kel neznem es fogok is neki!
|
2009. feb. 02. 19:17 | Válasz | #1326 | |||
![]() | |||
Andor! Megnyitod a főoldalt, utána a letöltéseket,és mivel még átalakulóban van alul rámész a régi letöltésekre! Itt megtalálod a kis 125-ös szervízkönyvét (olasz de ki lehet bogozni PDF-ben van.)Addíg lapozol míg a CARBfelirat után(6.fejezet) I-2, és az I-3, oldalakon megtalálod a karbi robbantott rajzát! Ezen az 1-es az automata szívató. A pipa alakú!Sok sikert!
| |||
|
2009. feb. 02. 18:58 | Válasz | #1325 | |||
![]() | |||
Sajnos a karbiról szétszedve nincsenek fotóim, de majdnem biztos az automata szívatóval vagy annak a fúvókájával van a gond.Nem kell az egész karbit levenni, elég ha a szívatósibert kiveszed!A karbi tetején van , könnyű megtalálni csak arra megy rá egy kéteres kábel. Fekete műanyag a teteje.Kb 40cm vezetékkel van és stekkerrel lehet szétvenni.Ellenőrzése: 12voltot ráadva kb 30 másodperc múlva a sibertű lassan behúzódik.Ha nem mozdul hibás.Ha ez a rész jó tehát behúzódik akkor ennek a résznek a fúvókája eldugult.Ennek a tisztításához szét kell venni a karbit.Ha nem vagy biztos a dolgodban ide már szerelői segítség kéne.Sok sikert!
| |||
| |||
2009. feb. 02. 18:22 | Válasz | #1324 | |||
![]() | |||
Andor,nincs véletlen üzemanyag szűröd? | |||
| |||
andor | 2009. feb. 02. 17:55 | Válasz | #1323 |
![]() | |
-hol lathatnek kepeket alkatreszekrol bontas(osszerakas) kozben?-esetleg magyarazatokkal....
|
andor | 2009. feb. 02. 17:41 | Válasz | #1322 |
![]() | |
Hat, nehezen indul a 125-os maya, melegen azonnal indul de ha reggel ( nyaron is )harom , negy vagy tobb probalkozas utan.Atneztem a gyertyat , rendben, szikra is van, az aku feltoltve. Arra gondolok, hogy a porlasztoval lenne valami .meg nem bontottam ki a porlasztot es vonakodom emiatt.Vajon merre lehet a baj?-miert indul ennyire nehezen?-koszonom a hozzaszolast.
|
andor | 2009. feb. 02. 17:31 | Válasz | #1321 |
![]() | |
Hat, nehezen indul a 125-os maya, melegen azonnal indul de ha reggel ( nyaron is )harom , negy vagy tobb probalkozas utan.Atneztem a gyertyat , rendben, szikra is van, az aku feltoltve. Arra gondolok, hogy a porlasztoval lenne valami .meg nem bontottam ki a porlasztot es vonakodom emiatt.Vajon merre lehet a baj?-miert indul ennyire nehezen?-koszonom a hozzaszolast. |
© passat52 | 2009. jan. 31. 17:44 | Válasz | #1320 | ||
![]() | |||
http://www.tesztmotor.hu/muhely/javitas-szerviz/csinald-magad-fekbetet-csere.html Igaz nem Yamaha,de talán van aki hasznát veszi!:) | |||
|
2009. jan. 21. 17:04 | Válasz | #1319 | |||
![]() | |||
Topi,a szakival beszéltem,ha görgös és nem csúszkás megtudja csinálni.
| |||
|
2009. jan. 20. 06:05 | Válasz | #1318 | |||
![]() | |||
Ragasztott a fékem , és a kuplungom is talán még a gyáriaknál is jobban fognak, mert puhábbak.Igaz így gyorsabban is kopik.
| |||
| |||
kiss | 2009. jan. 20. 00:27 | Válasz | #1317 |
![]() | |
Sziasztok .Köszönöm a hátsófékkel kapcsolatos segitséget,azt hiszem ráállok erre az ügyre hogy felragasztassam a betétet. 1 probát megér,és nem is drága!!! Ma kérdeztem 7200 lenne az ujj betét! Arrol lemondta. Köszönöm a segitséget joéjt!!!
|
© baranyai.imre | 2009. jan. 19. 22:17 | Válasz | #1316 |
![]() | |
hmm
|
2009. jan. 19. 21:49 | Válasz | #1315 | |||
![]() | |||
Ha a fékedet a kutyáidhoz hasonlítod, hát nem véletlenül nem fognak... Széthorkolják az agyukat egy langyos nyári estén. Miért fogna a fék? ![]() ![]() | |||
| |||
© baranyai.imre | 2009. jan. 19. 21:21 | Válasz | #1314 |
![]() | |
ÁÁÁÁÁ,szerintem egyáltalán nem rosszabb. (feltéve hogy jó anyagot tesznek rá). Tudod hogy nekem a fék is és a kuplung is ragasztott,és nagyon jó lett.Bár a fék lehetne harapósabb (mint a kutyáim)de ez ilyen és kész. | |
2009. jan. 19. 20:50 | Válasz | #1313 | |||
![]() | |||
Még a 25 is jó ár. Azért hogy a dobozt eladta, az árból szépen faraghatsz, mert ez így nem olyan korrekt... Próbálj rá gyárit kérni Tőle!
| |||
|
2009. jan. 19. 20:39 | Válasz | #1312 | |||
![]() | |||
Tamás ! Telefonálgattam főtengely felújitás ügyében. Van egy cég azt mondta a tulaj, hogy állapottól és megoldástól függően 15-25 píz. Gyárit is találtam 245 ezer.húúú. Az eladó beszerzi a hengerfej tömitést ajándékba. Doboztartó megvan,de a dobozt eladta, azt mondja tesz rá másikat.Mondjuk a gyári jobb lett volna.
| |||
|
2009. jan. 19. 20:31 | Válasz | #1311 | |||
![]() | |||
Én is ragasztani fogom a betéteket, és a kuplungot is. Olcsóbb, és szerintem nem lehet sokkal rosszabb mint egy gyári!
| |||
|
© baranyai.imre | 2009. jan. 19. 13:56 | Válasz | #1310 |
![]() | |
Vettem egy uj fékpofa szettet (ferrodoo) de az nem volt olyan jó mint ez a ragasztott.
|
© baranyai.imre | 2009. jan. 19. 13:48 | Válasz | #1309 |
![]() | |
Lehet hogy én várok el tul sokat a hátsó féktől,és az is igaz hogy még be kell kopnia.
| |
© Zsolt | 2009. jan. 19. 13:00 | Válasz | #1308 | ||
![]() | |||
3 rúgó nem kevés, de még mindig olcsóbb mint egy új készlet. Nekem tárcsafékes gépem van és nem igazán éreztem még nagy különbségeket a dobfékestől.
| |||
|
© baranyai.imre | 2009. jan. 19. 09:20 | Válasz | #1307 |
![]() | |
Zsolt! Én felújitottam a fékbetéteket 3.000.- volt a fájó része a dolognak. Puha anyagot tettek rá (valamilyen kevláros anyagot),és egész jó lett,de nem az igazi. Már le blokkol fékezéskor az aszfalton,de nem lett az az igazi harapós fék. Alaposan alul méretezték a japcsik. Van még egy-két ötletem a fékhatás javitására,majd írok róla ha bejön. | |
© Zsolt | 2009. jan. 18. 19:01 | Válasz | #1306 | ||
![]() | |||
A dobfékes átszerelése tárcsásra szerintem pénzkidobás. A dobfék lehet, hogy avultnak tűnik, de nem az, sok márkás, alsó árfekvésű új gépet adnak el ilyen rendszerrel. A Te problémádat a fékbetétek felkeményedése okozza. Ezt már korábban is tárgyaltuk, lényeg, hogy a megoldás egyszerű. Egyszerűen csak újra kell ragasztani a kopó réteget puha anyaggal. A megoldást én Pannóniásoktól láttam, ugyanis az eredeti betét nem tudja kellően lefékezni az oldalkocsis példányokat. A két betét újraragasztása 1000-1500 Ft. Ha kész vagy vele a fékkulcsokat és a bowdent át kell kenni finoman olajjal, a fékkulcs csúszórészét (ott ahol a betéttel érintkezik) finoman (!) zsírral is. | |||
|
Kiss | 2009. jan. 18. 18:29 | Válasz | #1305 |
![]() | |
A fékbetéten van még legalább 3-4 mm a fékdob nem vállas,a méretét nem mértem mert nincs mihez viszonyitanom. megcsiszoltam a betéteket nem igazán változott semmi.Kiprobálom még új betéttel hátha jó lessz!! Köszönöm a hozzászolást és segitséget sziastok!
|
2009. jan. 18. 17:57 | Válasz | #1304 | |||
![]() | |||
Nem az a bajod hogy dobfékes a gép, nem ezért nem fog. A baj a betétek, és a fékdob állapota lehet. Én a Te heélyzetedben komolyan megnézném a dob méretét, és hogy mekkora a fékbetét vastagsága. Ha jó a dobfékben minden, majdnem, sőt van amelyik teljesen le is blokkolja a kereket. Tudom hogy nem ez a cél, de az hogy semmit nem fog, az teljességgel helytelen! Olyan nem lesz mint a tárcsefék, de biztos hogy megelégedéssel fogod használni! A téli városi motorozásban különben is az a nagy gond, hogy ha valaki helyzetbe hoz, csak egy jól vérehajtott manőverrel fogsz tudni korrigálni, amihez alapfeltétel hogy a gumik tapadjanak, de a feltétel eleve nincs meg. A fékek hatásának növelése esetenként csak ront a helyzeten, a nagytesű robogók amúgy is farnehezek. Szóval én rendbetenném azt a dobféket, adnék neki egy esélyt. | |||
| |||
Kiss róbert | 2009. jan. 18. 17:52 | Válasz | #1303 |
![]() | |
Igen a meló az tényleg nagy !!! De nekem szinte semmit nem ér a hátsó fékem! És ez nagyon zavar föleg most télen mert az eleje nagyon csuszik és nem szeretném eldobni pesten a vasat mert az még drágább lenne!!! A szerelés kb 1 nap, hátsó kerék,kipuf dob,segéd lengökar,meg a fékhez ami tatrtozik,távtartok,stb!!! A szerelés nem gond megcsinálom én szivesen csak stimmeljen minden! attol félek hogy a fékbetétek helye nincs meg a trcsás felnibe és nem fér fel a felni a dobos hátsorészre.
|
2009. jan. 18. 15:08 | Válasz | #1302 | |||
![]() | |||
Nagy meló, nagy költség, nagy hozzáértést igénylő feladat. Még a kipufogódob is máshogy van felfüggesztve. De kivitelezhető, csak az nem biztos hogy megéri...
| |||
|
2009. jan. 18. 14:52 | Válasz | #1301 | |||
![]() | |||
Szerintem nem éri meg a ráfordítás fékügyben,de ha mindenképp akarod tanulmányozd a legújabb kiadású szériákat.
| |||
| |||
kiss robert | 2009. jan. 18. 13:46 | Válasz | #1300 |
![]() | |
Sziasztok! Köszönöm hogy adtatok ötleteket erre a remegés dologra! Sorba megyek a kuplungján,valoszinüleg cserélni kellene már variátort meg szijat is. A hideg miatt nem valoszinü mert melegben is csinálta! Valaki alakitott már át hátul DOBFÉKET TÁRCSÁRA??? Nekem tervbe van véve tavasszal,utánna kérdeztem 30000 Ft-ot mondtak az anyagra mmindent belevéve!!! Csak az a bibi hogy nem biztos hogy kivitelezhetö!
|
2009. jan. 14. 22:34 | Válasz | #1299 | |||
![]() | |||
szerinem csak nagyon hideg va a motornak.én tapasztaltam hasonlót tavaly mert akkor egész télen mocival jártam melózni...és a folyamatos hidegben nagyon remegös volt az én mocim is...
| |||
|
2009. jan. 14. 14:58 | Válasz | #1298 | |||
![]() | |||
A gumiknál, futóműnél kezdd az ellenőrzést, ez a legegyszerűbb nincs-e szálszakadásod vagy bármilyen sérülés a gumikon. Utána jöhet a variátorszíj stb.
| |||
|
© baranyai.imre | 2009. jan. 14. 13:29 | Válasz | #1297 |
![]() | |
Én a varió görgőknél,tárcsánál néznék körül. Ha a kuplung ovál akkor v.szinüleg már indulásnál is jelentkezne a remegés,de ki tudja,lehet. (Próba után könnyebb lenne a diagnózis) |
© Zsolt | 2009. jan. 14. 13:18 | Válasz | #1296 | ||
![]() | |||
Vagy valami fellazult, vagy a kuplungharang ovál. Én ezekre tippelek...
| |||
|
2009. jan. 14. 09:28 | Válasz | #1295 | |||
![]() | |||
Lehet a kuplungharang, mielőtt betapadna. De Meg kéne próbálni egy lassítást motorféken, többször, elengedi-e a motort alapjáratra a hajtómű 25km/h alatt. Ha igen, valamelyik kuplungrúgó elernyedt. 25km/h-nál kell oldania a kuplungnak! Ez a széria adata... | |||
|
2009. jan. 14. 09:24 | Válasz | #1294 | |||
![]() | |||
Lehet a rendszám tábla fellazult.
| |||
|
2009. jan. 14. 09:18 | Válasz | #1293 | |||
![]() | |||
Meg tudod állapítíni hogy a futóból jön-e vagy a mociból?
| |||
| |||
© Zsolt | 2009. jan. 14. 08:28 | Válasz | #1292 | ||
![]() | |||
Te most is motorral jársz? Inkább nyáron nem?
| |||
|
kiss | 2009. jan. 13. 23:57 | Válasz | #1291 |
![]() | |
Igen de nem annyira,valoszinüleg azért mert hamarabb áthalad azon a fordulaton ahol jobban rezonál.5-10km/h-nál lassan gurulok és ott huzok gázt akkor történik és ha elér 1 bizonyos forulatot kisimul! Nem sokáig tart! Csak kicsit zavar! 12 orát ülök rajta naponta és estére már bosszant! Köszi a segitséget! Jóéjt.
| |
© Zsolt | 2009. jan. 13. 19:34 | Válasz | #1290 | ||
![]() | |||
Indulásnál is rezonál?
| |||
|
kiss | 2009. jan. 13. 14:46 | Válasz | #1289 |
![]() | |
Sziasztok. bocsánat hogy ilyen késön válaszolok a kérdésre, nem volt idöm gép elé ülni. Sajnos nem tom menyi volt az anyag nem kérdeztem,örültem hogy 3 ora alatt kész lett mert sürgetett az idő! Az vajon mitől lehet hogy 5-10 Km/h nál gyorsitásra rezonancia keletkezik pár másodpercre aztán elmúlik!!! Van vkinek ötlete?
|
© Zsolt | 2009. jan. 06. 23:30 | Válasz | #1288 | ||
![]() | |||
Ebből mennyi volt az anyagköltség?
| |||
|
kiss | 2009. jan. 06. 22:54 | Válasz | #1287 |
![]() | |
Sziasztok,én pont ma szedtem szét az elsö telokat 250-es majámon a kiszerelés nehezen ment nekemis de ugy döntöttem lebontom az elejét teljesen!!! A felujjitást nem én csináltam! 10000ft volt! Az összerakás kb 1 óra volt tejesen! joéjt!
|
2009. jan. 05. 20:30 | Válasz | #1286 | |||
![]() | |||
Kérdés a bolt hogy áll hozzá, egy telefont megér! Ha ki tudtál alakítani egy célszerszámot, légyszives méretezd le! | |||
|
© Zsolt | 2009. jan. 05. 20:20 | Válasz | #1285 | ||
![]() | |||
Ez igaz, ha már futott nincs gari. De ha jól emlékszem, akkor már most sincs, vagy tévedek?
| |||
|
2009. jan. 05. 20:12 | Válasz | #1284 | |||
![]() | |||
Igazad van szíj ügyben van esély a beállásra, de ha nem, akkor biztos nem fogják kicserélni 50-60 km futás után.Meg kéne előbb próbálni a cserét!
| |||
| |||
© Zsolt | 2009. jan. 05. 19:53 | Válasz | #1283 | ||
![]() | |||
Szíj: véleményem szerint a szíj ha kap egy kis terhelést, mondjuk 50-60 km futást, akkor szépen beáll. Most a hideg időben nem veszi fel teljesen a variátor által megkívánt alakot, ez a probléma. Én rajtahagynám és mennék vele. Azért mert a szíjban oldalirányban van egy 8-as, gariba biztos hogy nem cserélik ki. Teló: a vízpumpás megoldás érdekes, de én elvetettem. Egy spec.kulcs kialakításán gondolkodom, amivel egyszerű leszedni a felső zárókupakot. | |||
|
2009. jan. 04. 10:37 | Válasz | #1282 | |||
![]() | |||
Fontosabb hogy van-e róla számlád, mert ha igen, a szíjon látszik hogy nem használt. Tehát, van lehetőség reklamálásra. Valóban megér egy telefont!
| |||
|
© Karcsi | 2009. jan. 04. 10:34 | Válasz | #1281 | ||
![]() | |||
csak az a gond, hogy nem mostanában vettem, ráadásul úgy rendeltem, szerintem nem fog sikerülni, de egy telefont azért megeresztek.
| |||
| |||
2009. jan. 04. 10:18 | Válasz | #1280 | |||
![]() | |||
Karcsi! Bízom benne hogy kicserélik, a boltnak sem érdeke hogy lejárassa magát egy gyártási hibás alkatrésszel. Teleszkóprojekt: Zsolt, Majamnnal és Fecoval tegnap telefonon (skype) beszélgettünk, és átdumáltuk a teleszkóp kiszerelését is. Tibi ötlete az, hogy ha nem tudod szerszámmal lelazítani a teleszkóp felső, (egyben rugótartó) csavarját, vedd ki a 2 hatos csavart, told föl a telót addig amíg egy vízpumafogóval biztonságosan meg nem tudod fogni a csarar szélét (könnyű lesz mert kb 1 mm-el kilóg körkörösen, ezért sem csúszik le a teló) és rögzítsd vissza a két 6-os csavarral. Innen a fogóval lelazítod a felső csavart, majd viveszed a két 6-ost, és mikor a teló csúszkál, kézzel lecsavarod, miközben a telót leengeded. A rugónyomás nem oly veszélyes mint Feco írta, Ő a 125-ösből indult ki, de mint megbeszéltük, az más rendszer. Még annyit, ha megfelelő olajmennyiség van a telóban, és a szár teljesen ki van húzva, 80mm-el van az olajszint a cső vége alatt. Magyarán, ha becsúszik a teleszkópszár miután kivetted a csavart (és erre minden esély megvan mert csak a rugó tartja vissza) elönt az olaj! | |||
|
© Karcsi | 2009. jan. 04. 09:41 | Válasz | #1279 | ||
![]() | |||
Köszönöm a segítséget. Megpróbálom kicseréltetni..
| |||
| |||
2009. jan. 04. 09:36 | Válasz | #1278 | |||
![]() | |||
Mondd nekik cseréljék ki!
| |||
|
2009. jan. 04. 09:35 | Válasz | #1277 | |||
![]() | |||
Örülök, hogy megvan!!
| |||
|
© Karcsi | 2009. jan. 04. 09:22 | Válasz | #1276 | ||
![]() | |||
Röviden a tapasztalatom a következő: Mindent vissza szereltem az eredeti alkatrészekre, és megszünt a kopogás. majd elkezdtem a csereberélést, és ez első próbánál ki is ugrott a bibi...az új szíj a bünös...felraktam és jött a csattogás. megfordítottam, hátha az a probléma, de a csattogás maradt...leszedtem, és megvizsgáltam, nyolcas van a szíjban, terheletlenül egy kicsit megvan csavarodva, szerintem ezért jár olyan egyenetlenül...vehetek másikat! de mostmár megnézem, mikor elhozom, hogy ne legyen megcsavarodva...
| |||
|
2009. jan. 04. 09:14 | Válasz | #1275 | |||
![]() | |||
Ha a szíjon vagy kerékabroncson nincs egyértelmű forgásirány feltüntetve, akkor általában iránynélküli! Mindegy a forgásirány!A későbbi szereléseknél viszont ajánlatos a megszokott, bekopott irányba rakni!
| |||
| |||
© Karcsi | 2009. jan. 04. 08:30 | Válasz | #1274 | ||
![]() | |||
még valamit, a szíjat is cserélnem kell, de az új szíj nem tartalmazza a forgás irányt, nincs rajta a nyilacska, most akkor hogy is tegyem fel??? régin még látszik...
| |||
|
© Karcsi | 2009. jan. 04. 08:26 | Válasz | #1273 | ||
![]() | |||
Köszönöm a jó tanácsokat, ma megint hozzá kezdek a javítgatáshoz, mindent kipróbálok, döntögetéssel kezdek...
| |||
|
2009. jan. 03. 21:32 | Válasz | #1272 | |||
![]() | |||
Én is kivettem, az egész kormányoszloppal együtt (ld:Szerelési segégletek YP-250, teleszkópjavítás) de nem voltam tisztába a lehetőségekkel. Óvatosan ki lehet venni, nem kellett két kézzel ránehézkedni mikor összeraktam. Az a lényeg, hogy miutén a felső csavar leglazul, ki kell venni a két teleszkóprögzítő 6-os csavart, és le lehet tekerni a felsőt. Nem állítom hogy könnyű menet lesz, de érdemes megpróbálni. Föntről jönni nagyon nagy bontással jár. Gelilackónak a motorban szimeringezték meg, de kétlem hogy tutira a megfelelő mennyiségű olaj lett visszatöltve, mivel ha nem szeded ripityára, nem tudod kimosni a furatokat. Én ezért is szedtem szét.
| |||
| |||
2009. jan. 03. 21:14 | Válasz | #1271 | |||
![]() | |||
Ha az első telók ugyanolyanok mint a 25-ösön akkor kivét nélkül szétvenni szinte életveszély!Ha pofonvág a rugó egyirányba szaladsz egy hétig.Ha bennt a helyén szimmeringeztétek minden elismerésem!
| |||
| |||
2009. jan. 03. 21:08 | Válasz | #1270 | |||
![]() | |||
Zsolt! Annakidején nézegettem a szíjakat! Nem sok reményt látok benne, hogy találsz a DIN szabványalapú szíjat ezekben a méretekben!A közelében sem találtam, amivel helyettesíteni tudtam volna bár én a kisHondámra kerestem! Azért sok sikert! | |||
| |||
2009. jan. 03. 21:05 | Válasz | #1269 | |||
![]() | |||
Éreztem én a lelkem mélyén ezt a száraz variátor dolgot... Zsolt, szerintem ki tudod szerelni az első telót az idom bontása nélkül. Leborulsz a motor elé térdre, és kitapogatod a teleszkópszár tetején a (17-es, kép a 7-25-ös táblán!) kulcsnyílást. No ebbe kell egy csavar, és két összekontrázott anya segítségével célszerszámot csinálni. (olyat, mint egy imbuszkulcs, csk itt nincs elég hely a szárnak) Ha megvan, beleülteted, és valami speckó kulccsal ráfogsz. Valami girbegurbával. Ha tudsz kulcsot csinálni nyert ügyed van, ha nem, szívás... Vigyáznod kell, mert ha meglazult a csavar, és a 6-os csavarokat is kivetted, a rugó már följön, mert nincs ami ellentartson. Szerintem ki tudod venni. A többi "gyerekjáték". Különben a rugó nem olyan erős hogy ne tudnál ellentartani lentről, de a motort nagyon kösd ki, nehogy úgy járj mint Top mikor hátulról benyúlt neki. Azt is kalkuláld bele, hogy a telóból rögtön jönni fog az olaj ha eldőltöd, legyen mibe beleöntened. Mérd már meg, mennyi maradt az előírt mennyiségből (1,42dl), kíváncsi lennék rá. Ja, meg ne feledd el (mint én) hogy az alsó imbuszcsavart menetrögzítővel biztosítan is kell! Én kétszer szedtem szét emiatt! Azt nem írtam hogy elébb a kerekt vedd ki, és én a sárvédőt is leszerelném, nem nagy meló, és nehéz rá vigyázni mikor az ember kucorogva tapogat a szerszámok után... Én is írtam egy mailt Neked Feco, de Attis okosabb volt, Ő telefonált... | |||
| |||
2009. jan. 03. 21:03 | Válasz | #1268 | |||
![]() | |||
Melózni voltam délután behívtak, bánatomra azért nem voltam fennt! Karcsi a kuplungjaimra szeptemberben ragasztattam új ferodolokat ( 4 mm ) mert az enyémek is 1.5-2mm-esek voltak!Símán befér a 4 mm. Ha a kuplungharangot keresztirányban fűrészlappal bekarcolgatod (erősen ne sajnáld) akkor a kuplungot összeszerelve behúzott fékkel felpörgeted a motorral, akkor leszabályozza saját magát.Ha kell megismétled! A harangnak nem lesz baja mert mire leszabályozza addígra kikopik belőle a karc és símán fog működni! Nekem bejött! Sok sikert! | |||
| |||
2009. jan. 03. 20:49 | Válasz | #1267 | |||
![]() | |||
Azért csak próbáld meg a döntögetést mert ezzel legalább kizárod az önindító kerekét! Középtámaszon fogd meg a hátsó kereket, és a csattogással egyidőben kicsit rángat a kerék, akor biztos a hajtásban keresheted tovább a bibit!Ha semmi összefüggést nem észlelsz akkor akár a mociból is jöhet.Alapjáraton símán vissza kell tudni hajtani a kereket.Max az eggyüttfutó tengelyek közti kenőanyag vihet át egy kis hajtást !Az is jellemző adat, hogy csak melegen vagy csak hidegen vagy mindenhogyan sinálja-e? | |||
|
© passat52 | 2009. jan. 03. 20:07 | Válasz | #1266 | ||
![]() | |||
Zsolthoz még egy üzenet azt gó!:) Ne feletsd el megnézni,hogy a dölésszög passzoljon az ipari szijjon mert tudod a szij az oldalain fog!
| |||
|
© passat52 | 2009. jan. 03. 20:02 | Válasz | #1265 | ||
![]() | |||
Nincs komoly tapasztalatom mert nem kellett megbontanom a motort amig az enyém volt! Csak próbáltam anno az enyémen füllel diagnosztizálni a hangokat!:) Még annyit hozzátennék,hogy ugy látom 1 tizeddel növelte a Karcsi a görgőket a gyári értéktől mert ugy tudom 8,5 gramos az eredeti! Szerintem ez is befolyásolja a szij futását és okozhatja a hangot!
| |||
| |||
© Karcsi | 2009. jan. 03. 19:54 | Válasz | #1264 | ||
![]() | |||
Köszönöm , ajóidőt már nagyon várom, a szíj is cserélve volt az is tiszta vadi új...holnap megint szétszedem, és megpróbálom az alapjáratot növelni, hátha akkor jobb lesz..amit írtál Passat azt Én is észre vettem, ha a világítást lekapcsolom akkor az alapjárat egy kicsit növekszik, és akkor nincs csattogás..Köszönöm a segítségeteket.. | |||
|
© Zsolt | 2009. jan. 03. 19:45 | Válasz | #1263 | ||
![]() | |||
Bocs Passat, Te is komoly tapasztalatokkal bírsz. Csak Te már váltottál... Ma szétkaptam a variátort és rendesen megtakarítottam. Amit korábban írtam nem megy. Az van, amit Fecó írt, vagyis a felső ponton futó szíjnál összeérnek a tárcsafelek és minden más is végponton van. Úgy látom, a variátorom nagyon el van kopva. A görgők csúszkáiban is látni ezt, ill. a nyomólemezen is. Sőt a nyomólemez-variátor körmös illeszkedésénél is jelentős kopást látni. Ez kuka. Vagyis még nem, kap egy sor görgőt, meg szíjat is. Hétfőn bemegyek egy SKF boltba és nézek valami hasonló ipari szíjat, hátha ez lesz mégis a járható út (futok még egy kört). Ha nem lesz, akkor sima szíj, elmegy két szezont, aztán felújítás, úgyis gyűrűzni/fúrni kell. Tamás! Az első telókat ki tudom úgy szerelni, hogy az idomokat ne kelljen leszednem? | |||
|
© passat52 | 2009. jan. 03. 19:19 | Válasz | #1262 | ||
![]() | |||
Karcsi! Én is irom a tapasztalatom mert nekem is volt 125-ösöm! Szerintem a zajt a szij adja mert épp kapaszkodni próbál. Ezt a zajt ősszel hallottam én is miután hidegebbek lettek és az alapjárat megváltozott/alacsonyabb lett/. Szerintem ha növeled az alapjáratot kicsit de még ne fogjon a szij teljesen akkor elmulik! Vagy várd ki a tavaszt a jó idöt!:)
| |||
|
© Karcsi | 2009. jan. 03. 18:47 | Válasz | #1261 | ||
![]() | |||
szia Feco! Köszönöm a tanácsot, de nem csilingelés hallik,olyan apró kattyogás,csattogás, ami a fordulatszám növekedésekor elmúlik, alapjáraton pedig vissza jön! | |||
|
2009. jan. 03. 18:37 | Válasz | #1260 | |||
![]() | |||
A variátoromba nagyon vékonyan zsíroztama görgőket és a csúszkát! Ne legyen mit szétszórni!
| |||
|
2009. jan. 03. 18:35 | Válasz | #1259 | |||
![]() | |||
Még nem olvastam az összes beírást, és most is csak a Taliga szól! , nézzek fel gyorsan ! Alapból, ha alapjáraton zörög próbáld meg jobbra illetve balra dönteni!!Ha változik akkor az önindító fogasáttétele zörög.Mintha csilingelne! Asszem balra jobban, jobbra megszűnik Ezt próbáld, és ha ez akkor dumálunk még!
| |||
|
© Karcsi | 2009. jan. 03. 18:01 | Válasz | #1258 | ||
![]() | |||
görgő mérete20x12x8,6g gyári érték..
| |||
|
© Karcsi | 2009. jan. 03. 17:57 | Válasz | #1257 | ||
![]() | |||
Szia Zsolt! régen voltam itt,de azért néha bekukkantottam....figyeltem, hogyalakulnak adolgok.. Most kezdtem meg a javítgatást, és eddig minden oké volt, csak ez akuplung , variátor betett, légkulcsal tettem vissza...és azzal is szedtem le..minarelli görgöket kaptam lányomtól karira, de elötte a pontos adatait megadtam...és nagyon meglepődtem.. | |||
|
© Zsolt | 2009. jan. 03. 17:51 | Válasz | #1256 | ||
![]() | |||
Szia Karcsi! De régen jártál felénk. A variátorba ne tegyél zsírt, a 125-ös variátora nyitott, szétvágná a zsírt a házban az első 10 km-en. Kérdések: a görgők átmérője megfelelő, ill. a főtengely anya jól megvan húzva? Kuplung: szerintem egy szezont (5-6 e.km) még elmegy. A amúgy amit Tamás írt az jó, mármint a kopóréteg újraragasztása. A 125-ös Majában Feco nagyon jó. Merre vagy, segíts kérlek Karcsinak, nekem is csak 250-es tapasztalatom van! | |||
|
2009. jan. 03. 17:33 | Válasz | #1255 | |||
![]() | |||
Karcsi!! Szánj rá időt, és itt a javítás karbantartás oldalon menj vissza jó két hónapot, vagy teljesen és ami számodra fontos infó akkor exportáld ki mondjuk egy általad létrehozott Word dokumentumba... Javaslom hasznos, én is ezt csinálom.. Valamint megtalálod Imre leírását, hogy miként kell megcsinálni a kuplungot... egyébként jó 4mm es ferodolt rakatsz a pofákra, és utána lehúzatod őket a haranghoz...oldalanként (rádiuszban -0,75mm átmérőben 1,5 mm el kisebbre) Javallom még egyszer olvass vissza!! | |||
|
© Karcsi | 2009. jan. 03. 17:08 | Válasz | #1254 | ||
![]() | |||
Tamás, mint a kiszáradt folyó... egy deka zsir sem volt benne, ráadásul, ha bekenném szét is szorná.. Olyan a variátor, mint az 50- es minarelli...csak nagyobb az átmérő.. | |||
|
2009. jan. 03. 15:18 | Válasz | #1253 | |||
![]() | |||
Hogy hogy nem tudod zsírba rakni? A Tied száraz? Tudom hogy vanna ilyenek is, de én még nem láttam belőle egyet sem. Mit ír a manual? Ahogy elnézegetem a képen, olyan mint a 250, csak nem 8, hanem 6 db gergő van benne. De kérjük ki a 125-ös kollégák véleményét, mondjuk Feco jó alany, Ő is szervizeli a saját motorját, halgassuk meg a véleményét! Ránézésre, én lezsíroznám! Mikor szétszedted száraz volt?
| |||
|
© Karcsi | 2009. jan. 03. 13:39 | Válasz | #1252 | ||
![]() | |||
tudod innen szép győzni...
| |||
|
© Karcsi | 2009. jan. 03. 13:38 | Válasz | #1251 | ||
![]() | |||
nekem a variom teljesen nyitott, nincs rajta az a harang ami a 250-esen, ezért nem tudom zsirba rakni..szerinted azért bekenhetem vékonyan, vagy csak maradjon száraz!
| |||
|
2009. jan. 03. 13:38 | Válasz | #1250 | |||
![]() | |||
Olyan ez, mint amikor 1 csempét ki akarsz cserélni a fürdőkád felett. A végén vagy 8-10 db amit vissza szeretnél tenni, és megbánod hogy belefogtál. De ne add fel!
| |||
|
© Karcsi | 2009. jan. 03. 13:34 | Válasz | #1249 | ||
![]() | |||
Köszönöm Tamás a segítséget. összeszerelve a variátor csúszó része a hátsó tárcs rendessen mozog, a variócsuszkánál lőttyen vagy 2-3 mm-ert. kicserélem mert szerintem az sem normális...de majd csak hétfön...mára feladom..
| |||
|
2009. jan. 03. 13:24 | Válasz | #1248 | |||
![]() | |||
Az 5 mm sok. Ha leveszed a rúgókat, és kézzel kinyitod a pofákat, látni fogod hogy csak a kuplungok vége fog. Annyival kell rá vastagabb ferrodol, hogy ezt a hézagot kompenzáld. Én az enyémet (szintén 2mm volt tavasszal) fel fogom ferrodolloztatni. Olcsóbb. Milyen szabadonfutóra gondolsz? Van a két tárcsa, ezek egyike csúszik a főtengelyen, zsírral kell összerakni. Vannak a görgők, ezek zöröghetnek, ha a pályályuk amin mozognak ki van kopva, ill. ha száraz. Van még az egész házat egybetartó hátsórész, de az fel van csavarozva. Ha a szíj nélkül indítod be, és előtte összekötöd a tárcsákat hogy a görgők ne tudjanak kirepülni, akkor is zörög? Ja, és, valaki már járt egyszer úgy, hogy összerakás után, de felszerelés előtt az egyik görgő kereszbefordult és az csinálta a feszivált. Illetve, az első gázadás után már a többi is... A szíj levételével ketté tudod választani a zajforrások lehetőségeit. De ház nélkül eleve olyan hangokat is hallani, amit eddig nem! | |||
|
© Karcsi | 2009. jan. 03. 13:14 | Válasz | #1247 | ||
![]() | |||
Rosszul mértem.a harang 120mm a pofa csak 115mm, eléggé nagy a külömbség nem? szerintem csere...a variátornál nem lehet a csuszka kopása a hiba? vagy a szabadon futó kopoghat? de eddig miért nem? fogos ravasz kérdések! | |||
|
© Karcsi | 2009. jan. 03. 13:07 | Válasz | #1246 | ||
![]() | |||
Szia Tamás!igen 125-ös.mekkora lehet a külömbség a harang és a pofák között. a harang 120mm pofák 117mm. a harang szép, nem is volt gond az indulással, nem rángatott. köszönöm a segítséget... | |||
|
2009. jan. 03. 13:00 | Válasz | #1245 | |||
![]() | |||
Szia Karcsi! A Tied ugye 125-ös? A miénkbe vastagon kell jó minőségű lehetőleg grafitos zsír, ha ez nincs benne csörög míg a görgők ki nem repülnek. A 250-es manuáljában 2mm a minimum, ha a Tied is ennyi, akkor meg is van a hiba oka. Ráadásul ha a harang is megkopott, sokszorozódik a probléma. Vedd le, mérd meg a kuplung átmérőjét, és a harang belsejét is. Mindjárt kiderül a turpiság oka! A kuplungharangot nem kell felszabályozni? Szépen simán indul? | |||
| |||
© Karcsi | 2009. jan. 03. 12:09 | Válasz | #1244 | ||
![]() | |||
még egy kérdés. a kuplungnál a ferrodó milyen vastagságunak kell lennie, merta csere után nagyobb fordulatnál kapcsol..kuplungot nem cseréltem, csak kitakarítottam...most kb 1,5-2 mm vastag.
| |||
|
© Karcsi | 2009. jan. 03. 12:06 | Válasz | #1243 | ||
![]() | |||
Engem is elkapott a szerelési láz, sorba cseréltem a hátsó fékpofát, görgöt,szíjjat. És jött a mumus...összerakás után a varió felöl kopogás hallik....pedig mindent visszaraktam, nem marad ki semmi...egy kicsit nagyobb fordulatszámnál a probléma megszűnik, alapjáraton megint kopog....szétszedtem, de semmi nem látszik. van valami jó ötlet, mi lehet a gond?
| |||
|
2009. jan. 03. 10:09 | Válasz | #1242 | |||
![]() | |||
Abban az esetben nem fogja a szíj a házat koptatni, ha csak a tárcsa kopásának megfelelő mértékben lesznek összehúzva a vaiátor tárcsái. Ez a szándék, kérdés, mennyire lehet eltalálni a leesztergálandó anyagmennyiséget. Ha összejön, az még sokáig kiszolgálja a motort, hiszen gyakorlatilag a szíj vagy lent, vagy fent fut. Köztes állapot nem nagyon jellemző. Adalékok. Volt mind a kettőhöz szerencsém, én nem ajánlom. Használtam a MOL-os Finist is. Használtam Zuk motorba(GAZ-69) Fiat-127-be, Lada 2101-be, és a jelenlegi motoromba is tettem felújítás előtt. Az egyetlen ami úgymond kimutatható volt, az olajnyomás növekedése alacsony fordulatszátartományban is. Az olajfogyasztás minden esetben jelen volt, nem szűnt meg! Valóban ki lehet vele tolni a felújítás idejét, de figyelembe kell venni, hogy milyen áron. Ezek az anyagok gyakorlatilag egyszerűen besűrűrítik az olajat, mintha mézet tennénk bele. Viszont, a gyűrűk alatt kirakódnak, mert az én tapasztalatom szerint a hőt nem nagyon szeretik, ott pedig van bőven. Gyakran több a kár amit okoznak, mint a haszon. Mivel nincs megfelelő olajnyomás a kopások miatt, ill. elszökik az illesztések mellett a jó minőségű finom olaj, beleteszünk valami sűrűbb dolgot. Ezzell okozzuk a nagy problémát. Most is azt mondom, az olajaknak minden adalék nélkül kell teljesíteniük a feladatukat, ha ez nem megy, meg kell teremteni a feltételeket hozzá. Gyűrűzd meg Zsolt, a sűrűbb olaj nem tesz jót a többi finom furatnál sem. Főleg hidegindításkor lesznek egyre komolyabb olajnyomási problémák. Ezeket az adalékokat csak olyan motorkba szabad beletetnni, amik amúgy is nagyobb tűréssel vannak összerakva, vagy már minden midegy. Hát a Yamaha nem ez a kategória. Arról nem is beszéltem, hogy a blokk a szészedéskor elég furcsán néz ám ki! Kicsit kokszos, és nagyon büdös. Lehet pucoválni. A gyári olajfogyasztáshoz: Komoly szakemberek azt állítják, nem létezik belsőégésű motor, ami nem fogysztja az oljat. Ugyanis a gyűrűk mellett a tömítés nem 100%-os, keveredik az üzemanyag az égéstérben az olajjal, és lent a gyűrűk alatt a kartelban is. Ha valakinek sok városi használat után sem fogy az olaj a motorból, menjen ki autópályára, és égesse ki a motor 200km-es távon, majd meglátja hogy az olajba lejutott üzemanyag (ami egyébbként higítja is az olajat) szépen eltávozik a kartelgázelvezetésen(vagyis, mégiscsak eszi az olajat!). Nem véletlenül tették azt oda, és nem véletlenül a szívó rndszerbe van kötve, még a modern autókon is. Természetesen hogy a motorok jobb illesztése, és az olajak minőségének javulásával ezek a dolgok közelebb kerülnek egymáshoz, de jelen vannak! Tehát, egy normálisan használt járműnek van minimális olajfogyasztása. Minden kopik, még az olaj is. Az is igaz, amit Balázs írt, én a motorfelújítás előtt a Ladában akkor cseréltem le az olajat, mikor elkezdte enni. 5'000km volt a limit, előbb 7'000-ig bírta, majd egyre lejjebb adta. Most 6'600 van benne, és még nem látható igazán hogy fogyasztaná, bár kevesebb van benne mint mikor feltöltöttem. | |||
|
2009. jan. 03. 08:47 | Válasz | #1241 | |||
![]() | |||
Egy bizonyos ponton az olaj viszkozitása gyengül,a motor csipeget belőle.Teljesen igaz amit a Szakik mondanak.Az olaj az előírt km 60-70% kezd fogyni.Én megfeleztem a km és nincs fogyás és viszkozitás gyengülés.
| |||
| |||
2009. jan. 03. 08:11 | Válasz | #1240 | |||
![]() | |||
Az olafogyasztásra visszatérve, egy fontos dologról nem esett szó, a gyári fogyasztási tűrésről!Magyarul, arról az olajmennyiségről amit a gyártónak kellene megadnia: Km / olajmennyiség.Tapasztalt motorszerelőktől hallottam MINDEN motor eszi az olajat, csak ezt a gyártók szépen nem szokták beírni a szervízkönyvbe!Van néhány gép ami olyan keveset hogy nem is mérhető de az is eszi!Régebben még nem szégyelték de mostanában sehol nincs.A NAGY szakik mondják, az elfogadott mennyiség ha a szervízkönyv mást nem ír, akkor cserétől cseréig a max-tól a min-ig,+ az össz olaj kb egytizede. Lefordítva nálam a 25-ösnél olajcserétől mehetek 3000 km-t és max 1-1.5 dl olajat önthetek utánna de jobb ha ez is biztonsági tartalék tehát nem vagyok a minimumon amikor lecserélem!! Mi a véleményetek? | |||
|
2009. jan. 02. 23:16 | Válasz | #1239 | |||
![]() | |||
Zsolt! csak annyit fűznék hozzá, hogy a régi kopott tárcsával mikor próbálkoztam és 0,5- 1 mm el közelebb tettem a tárcsákat, akkor a kopott tarcsa is úgy felküldte a szíjat,(22mm-es szíjat) hogy beleért a deklibe... szerintem ha közelebb teszed a tárcsát, akkor az új szíjad valószínű tulszalad... mert szerintem egyszerüen csak a szíj kopási tűrésed csökkent, vagyis fele annyi futásnál ha cseréled a szíjadat, akkor nyugodtan elmegy a paripád..és a végsebességed is frankó.. csak mint vélemény! | |||
|
© Zsolt | 2009. jan. 02. 20:51 | Válasz | #1238 | ||
![]() | |||
A felújításos, adalékolós témát mi már egyszer Tamással átrágtuk valamikor nagyon régen... Azért vagyok kíváncsi a véleményetekre, mert most sokkal többen vagyunk, mint 2 évvel ezelőtt, több a halmozott tapasztalat, meg az az igazság, hogy én sem értek mindenhez. A gyűrűkopással még az elején vagyok, 500 km után kell 1 decit ráönteni, tehát nem kritikus. Úgy hallottam, hogy a teflonos csodaszerek felrakódnak a csúszó felületekre, ezután csökken a súrlódás, így kitolódik a felújítás.Tulajdonképpen Feco írta meg a frankót a fogorvossal kapcsolatban. Előbb-utóbb komolyabban be kell avatkozni. Felhoztátok még a viszkozitás problémakörét is. Ez gyakorlatilag az "olajvastagítás" témaköre lenne. Nem ezt akarom, mert én is már mentem egy kört ezzel még a főtengely felújítása előtt. Nem segít semmit sem, ez tapasztalat. Kopott főtengelynél a tapasztalat szerint jobb az ásványi 20w50-es olaj, mint a szintetikus. Nem csörög vele a gép, és nem is füstöl nagyon. Ma láttam több áruházban is Wynn's meg STP adalékot. Ezeket ismeri valaki? A variátornál a következő megoldást választottam: mivel szélesebb szíjat eddig nem találtam, marad a variátor megreparálása. A kúpfelek vonalvezetése egész jó, gödrök, hullámok nincsenek benne. A korábban említett váll mindkét oldalon legbelül van. A felületek utómunkálását eldobtam, bár vannak aranykezű esztergályosok nálunk is, nem tartom jó ötletnek. A tárcsafeleket kell egymás felé közelítenem kb~1-1,5 mm-el, így elérem a gyári alaphelyzetet a tárcsáknál. A kivitelezést úgy gondoltam, hogy egy 0,75-ös hézagoló alátétet esztergáltatok, ez megy a főtengely csapágy és a nyomólemez közé. Az egyik oldal így alaphelyzetbe kerül. Viszont a külső tárcsa is ennyivel kitolódik, ezért a variátor persely hosszából leesztergáltatok 2x0,75 mm-ert és máris minden problémám megoldódik. A belső váll sem okoz gondot, hiszen ha alapon fut a szíj, nem ér le odáig, hiszen a tárcsafelek közelítettek egymáshoz, ill. a korábbi problémám (végsebesség) is javul valamelyest. Követtétek az eszmefuttatásomat? | |||
|
© passat52 | 2009. jan. 02. 20:18 | Válasz | #1237 | ||
![]() | |||
Kösz a linket Balázs! De nálunk a doksitárban is +van szerintem amit ott ajánlanak 3000ért!
| |||
|
|
|
|