![]() |
|
|
|
2009. júl. 23. 13:50 | Válasz | #2236 | |||
![]() | |||
Köszönöm a segítséget! Remélem, hogy a hét végén lesz annyi időm, hogy szét tudjam szedni. Hétvége motoros találkozó!! Szentlászó-n, Kaposvár és Szigetvár között. Edda, Lord, Blues Company. Valamint 70km-es motoros felvonulás. http://www.aquahidkft.hu/talalkozo2009/ | |||
|
© sp1szacsa | 2009. júl. 23. 12:23 | Válasz | #2235 | ||
![]() | |||
Annyit fűznék hozzá: a kevlár szíj nagyobb igénybevételre képes viszont ennek megfelelően ridegebb. Más súlyú görgőt és kontrasztrugót kér. Az aramid ( ami a gyári szíj és az olcsóbbak teherviselő anyaga) az lényegesen elasztikusabb szíj. Tapasztalataim szerint. | |||
| |||
2009. júl. 23. 12:01 | Válasz | #2234 | |||
![]() | |||
Üdv ! Maradj a 12 gr-nál, én cserélgettem mindenfélét, a 14 nem volt olyan jó,alatta meg kevés. Kisrugók szinei: fehér kb. gyári, sárga erősebb, piros legerősebb. Minél erősebbet teszel bele annál később "indul el a motor" nagyobb fordulaton indul meg.Csereberéltem mindenfélét,és végül visszatettem gyárira mert az a legjobb. Ha tuningolni akarod akkor minden legyen malossi.A kevlár persze jobb mint az athena,de jóval drágább.
| |||
| |||
2009. júl. 23. 11:24 | Válasz | #2233 | |||
![]() | |||
A 9g-ossal jobban gyorsul, később vált fel. Természetesen a fogyi is nagyob lesz. A 14g-osnál a gyorsulásod rosszabb lesz, de valószinűbb, hogy kimegy a szíj felső állásba. A rugókról majd mások. Szerintem érdemes megfogadnod Tamás #2229 hozzászólását. | |||
| |||
2009. júl. 23. 11:19 | Válasz | #2232 | |||
![]() | |||
Nekem az 50-es ZIP-en volt ilyen gondom. Gyertya csere, karbi mosás, aztán minden maradt a régiben. A végén lecseréltem a vákumos benzincsapot, mível nem zárt le, és megszünt a próbléma. | |||
| |||
2009. júl. 23. 11:17 | Válasz | #2231 | |||
![]() | |||
Köszi, de ahogy nézegettem a City Bike lapot a következő kérdések merültek fel bennem: 1. Mit jelent, ha a 9g illetve ha a 14 grammosat teszem bele, mi lenne a változás, a két szélső érték között? 2. Kuplung rugó: fehér, sárga, piros , na ezek közül melyik mit tud? 3. A kontrasztrugót, ha cserélném, akkor lenne valami látványos változás a most ben lévőhöz képest? 4. Aztán van a Kevlár és az Athena variátorszíj, mi a kettő közti különbség, itt inkább az erőátvitelre gondolok és nem az élettartamra, mert a Kevlár szerintem biztosan tartósabb.? Erre a 4 db kérdésre legyetek szívesek válaszolni. Köszi Mészi | |||
| |||
2009. júl. 23. 10:26 | Válasz | #2230 | |||
![]() | |||
Tamas! az ilyen erdekes hiba akar lehet a motorkimeles vednoke:))) ugyan is, ha elborul az agyad es huznad a mocinak....akkor kozbeszol a jotekony torpanas:)) | |||
|
2009. júl. 23. 08:31 | Válasz | #2229 | |||
![]() | |||
Ha a rugók színeire gondolsz, az nehéz eset. Ebben én vagy Majamann, vagy Szacsa véleményére támasszkodnék. Talicskás is tapasztalt, nagyot szívott velük. Egy biztos, görgő, kontrasztrugó, kuplungrugó csak szettben! Vagy azt ami benne volt ha kopottabb a kelleténél. Szerintem... Különben a megtorpanásos jelenség most is megvan, főleg ha ketten vagyunk. Egyszerűen felmegy a végsebességig, száguldunk vagy 2-3 kilométert, majd teljes STOP. Kis szünet, teljes motorféken leesik a tenmpó cca. 80-90-re, majd ismét felgyorsul. Ha nem hajtom ki végre, nem csinálja. Kitakarítottam a tankot, az üza.szűrőt, kicseréltem a benzincsöveket és emeltem a karbiban a benzinszinten. Gőzöm sincs mi lehet, ha nem hajtom tökéletesen megy. A robifesztiválról hazafelé 100-al a fiammal ketten (kb. 190kg-ot nyomunk ketten) simán jött. Nagyobb partokon visszaengedtem a sebességet (nem húztam rá a gázt) és semmi gond nem volt. De ha meghajtottam, megállt... Ez tuti üzemanyagellátással kapcsolatos probléma. Még a vákumos benzincsap lehet a ludas, de nehéz elhinnem, mert olyan tempóban folyik át rajta a benzin, hogy kb 30'alatt kiűrülne a tank. Ez kicsit durva fogyasztásra engedne következtetni. Ki se merem számolni. Szóval tanácstalan vagyok, addig is parton nem húzom neki mint a hülye... | |||
|
2009. júl. 23. 07:59 | Válasz | #2228 | |||
![]() | |||
Jó reggelt! Ránéztem a "citybike" honlapjára. Abban adjatok tanácsot, hogy a 250-be milyen cuccokat rendeljek, miután szétszedem a hajtásláncot és megpróbálom kiszűrni a mindenképp cserére váró alkatrészeket. Legfőképpen abban kérem a segítséget, hogy mit jelentenek, illetve milyen színű rugókat és milyen súlyú görgőket rendeljek, majd szükség esetén. Köszi | |||
|
2009. júl. 23. 06:01 | Válasz | #2227 | |||
![]() | |||
Köszi! Megnézem. ![]() | |||
| |||
© Zsolt | 2009. júl. 23. 00:14 | Válasz | #2226 | ||
![]() | |||
A hátsó javítás módja tárcsafékes motornál: a féknyereg két csavarját ki kell cserélni nagyobb átmérőjűre, valamint a két perselyt is át kell dörzsárazni a megfelelő méretre. Ha jól van megcsinálva nem kotyog és nem ciripel. Van még egy ennél gyorsabb, ideiglenes megoldás is. A perselyekbe ill. a csapra zsírt kell kenni, majd összerakni. Go 5-10 km-et majd újra szét. A zsír NAGYJÁT leszedni, de csak annyira, hogy zsiros maradjon. Ezután én csavarrögzítőt injektálok a furatokba, újra összerakom, a féket párszor meghúzom, hogy felkeményedjen. Ezután áll egy éjszakát és a csavarrögzítő megkeményedik, de nem rögzítődik bele végleg, mert a bennehagyott zsíron elzsúszik a csap. A csavarrögzítővel tehát mintha megperselyeztem volna a gépet. Ezt a módszert használva mentem idáig 4000 kilométert. | |||
|
© Zsolt | 2009. júl. 23. 00:05 | Válasz | #2225 | ||
![]() | |||
A membrán természetesem bejátszik a végsebességbe. Nekem jó, mégsem megy a gép többet 105-nél. Az alacsony sebesség oka a hajtáslánc kopottsága. Nem csak a szíj szélessége a mérvadó (újonnan 23mm, alsó határ 21mm), hanem a gördők átmérője is. Itt a limit 19,5 mm átmérőben. (újonnan 20mm). Utoljára hagytam a variátor kúpos futófelületét. A kúptárcsa felületének oldalról nézve egy vonalúnak kellene lennie, kopottan vannak benne gödrök. Ha ki van cserélve a szíj és a görgő is, akkor bakon hagyott motornál levett variátor háznál a jó erős gáznál a szíjnak a variátor pereméig fel kell futnia. Ha felfut, variátor oké, ha elmarad 3-4 mm-t, akkor még elmegy, de a végsebesség nem lesz több ~115-nél. Ha viszont 6-8 mm az elmaradás mint nekem, akkor a variátor gyakorlatilag kuka. És nem csak ez, hanem a szemben levő tárcsa is.
| |||
|
2009. júl. 22. 23:57 | Válasz | #2224 | |||
![]() | |||
Tamás! ment volna még többet is alattam, csak akkor volt az a torpanásos balhéd a karbival... szerintem a te motorod az nagyon rendben van....amikor mentem vele ott volt a szeren.... És a súly.. az biztos fontos.. ![]() | |||
| |||
2009. júl. 22. 22:10 | Válasz | #2223 | |||
![]() | |||
Köszi! A sebességbeli tempóval megnyugtattatok. A membránt meg megnézem. De mindenképp szét fogom szedni a hajtást és ami kopott az cserés lesz, remélem, hogy a Balatont már a kicserélt cuccokkal tudom körülgurítani Veletek. Jó éjt és még egyszer köszi! | |||
|
2009. júl. 22. 22:03 | Válasz | #2222 | |||
![]() | |||
Srácok! Lötyög a hátsó fékem! Mi a javítás módja?
| |||
|
2009. júl. 22. 20:57 | Válasz | #2221 | |||
![]() | |||
Az én motorom Talicskás alatt tartósan 120-at ment, csak velem ilyen lomha... Nem is lomha, inkább a vége "kevés". Vagyis nem kevés, egyszerűen tudomásul kell vennem hogy kövér vagyok a 21 lóerőhöz. ![]() Megnézni mindenesetre meg lehet! Ha a hajtás leugrik, a tank már nem nagy munka! | |||
| |||
2009. júl. 22. 20:25 | Válasz | #2220 | |||
![]() | |||
Nekem ismerős a jelenség! Hasonlóra gyanakodtam én is. Ha jól emlékszem Tamás! Te hívtad fel a figyelmemet,hogy hasonló jelenséget produkál a karbiban lévő membrán szakadása. Szerintem egy misét megér! MésziZs! A karbi tetején van egy harang. 2 csavar tartja,az alatt van a membrán. A doksiban Tamásunk jóvoltából találsz róla képes beszámolót.
| |||
| |||
2009. júl. 22. 20:08 | Válasz | #2219 | |||
![]() | |||
Mi sem megyünk többet, sőt... A leglassabb, legkisebb, legtapasztalatlanabb megy a felvezető mögött, gyakorlatilag Ő diktálja a tempót. Együtt indulunk, együtt érkezünk. Nincs rohangálás, száguldozás. Az egri talin úgy oldjuk meg ha a Maxisok is jönnek (Ők nagyobb tempóval szeretik a kanyarokat, meg a gépek is nagyobbak) külön felvezetővel nagyobb tempóval de később indulnak mögöttünk, így senkinek nincs gondja. A mi utazónk a konkrét túrákon 40-70km/h, pályán 90-95km/h. Na jól belementem a karbantartásba! | |||
| |||
2009. júl. 22. 20:03 | Válasz | #2218 | |||
![]() | |||
Köszi a gyors és mindenre kiterjedő megnyugtató választ. Közben utánanéztem, hogy a szíj hivatalos mérete: 23*11,4*871 A limitet meg 21mm-re tartják. Hétvégén szervíz és mérés. Mindezt amiatt kérdeztem, hogy ha elmegyünk a találkozóra, akkor tudjam, hogy mire számítsak. A 90-es tempót két személlyel simán viszi, akkor talán nem fogunk lemaradni. Köszi és balesetmenteset! | |||
| |||
2009. júl. 22. 19:55 | Válasz | #2217 | |||
![]() | |||
Hali! Gyári adat szerint 14 bar, de 10-ig jó kell hogy legyen. Ha nem füstöl akkor a lelke jó, a lényeg ez. Ha nem is kopog a főtengely (varió nélkül tudod csak meghallgatni) még jobb. Ha nincs olajfogyi, OK. A gyási szíj 21mm széles asszem... 19 a limit. Doksitárból letölthető, ott megvannak az ávjárathoz szükséges adatok. Alattam sem megy többet 110-nél, de 100-at tartósan és jobban csípi mint a 90-et. Valahogy ha az órára nézek mindig bekalibrálom 90-re a tempót, de 100-al megyünk mikor a következő alkalommal ránézek. A gyári cuccal nekem is hasonlóan gyorsult, most Athena varió van benne a megfelelő 11gr-os Malossi görgőkkel (Talicskás barátunk jóvoltából) és kontrasztrugóval. Különben szerintem az indulás robbanékonyságát a kuplungrugókkal tudod variálni, minél erősebbek lesznek, annál később, nagyobb motorfordulatszámnál tapadnak be, és jobban ugrik. A variógörgők súlya a válltást válltoztatja. A könnyebbek később, magasabb fordulatszámnál tolják el a tárcsákat. Ekkor kell cserélni a hátsó kontrasztrúgót is. Jó játék, és drága is... Jó az a 110, főleg ha Te is 110 vagy mint én... ![]() | |||
| |||
2009. júl. 22. 19:32 | Válasz | #2216 | |||
![]() | |||
Üdv a szakiknak! Valaki mért már kompressziót a 250-esen? Ha igen akkor mennyi az az érték amit még elfogadhatónak lehet mondani? Ma beszéltem egy robogókat már látott emberrel és azt mondta, hogy a görgőcserével csak az indulási robbanékonyságot tudom növelni. Nekem viszont az a gondom, hogy a 110-et eléggé sokára és nehezen éri el. 90-ig még talán azt mondom, hogy barátságos. Ott hibáztam, hogy amikor olajat cseréltem és kifúvattam a hajtásláncot, akkor elfelejtettem megmérni a variátorszíj vastagságát. Esetleg, ha valaki meg tudná irni a szíj pontos méretét azt megköszönném, mert itt Nagykanizsán van egy direkt ékszíjakkal és gumialkatrészekkel foglalkozó cég. Aztán talán kérnék tőlük is egy árajánlatot. A motorom szerintem kultúráltan indul és jár, nem füstöl,csak szerintem kevés a vége, bár nem kívánok csutkán motorozni. Köszi | |||
|
2009. júl. 22. 18:44 | Válasz | #2215 | |||
![]() | |||
A kis 25-ösnél a ventit csak egyszer a hűtőlégtelenítésnél sikerült elindítanom. Azt gondolom csak nagy melegben és kimondottan dugóban indul el.A vízpumpánál is vannak kis átfolyású részek, ott is lehet gond.Sajnos csak kizárásos alapon fogod megtalálni, azt hiszem.A légtelenítésre is érdemes időt szánni, hátha csak egy makacs légdugó!
| |||
|
© baranyai.imre | 2009. júl. 22. 18:42 | Válasz | #2214 |
![]() | |
Én lehet hogy vennék 1 bontott hűtőt Miskától, vagy valamelyik bontóból.
| |
2009. júl. 22. 11:15 | Válasz | #2213 | |||
![]() | |||
Szerintem egyértelműen a hűtő lesz a hunyó. A külső mosások nem sokra vezetnek, a hőtőt le kell szerelni, és a függőleges járatokat mechanikus úton alaposan kitakarítani. Le szokták vágni a tetejét és az alját, majd visszaheggesztik. Nem tudom van-e rá lehetőség. Ha nincs, mert műanyag, akkor én televágnám egy alapos szárítás után sósavval, vagy valami brutál vízkőoldóval. Lényeg hogy az anyaga bírja. Az hogy hideg időben jól működik egyértelműen a hűtőkapacitás hiányára utal. Ha hidegebb a külső hőmérséklet, hidegebb lesz az átáramló levegő is. | |||
|
© csomee | 2009. júl. 22. 00:34 | Válasz | #2212 |
![]() | |
akkor a holnapi napom is tudom miről fog szólni:)) |
2009. júl. 21. 23:52 | Válasz | #2211 | |||
![]() | |||
Csomee! Javaslom ellenőrizd, nem-e levegős a rendszer és utána próbáld ki...lehet jó lesz ![]() | |||
|
2009. júl. 21. 23:50 | Válasz | #2210 | |||
![]() | |||
Tomi.. nem a piros széle...legalábbis nekünk 1/4 el a piros alatt kapcsolt be... és valóban ahhoz képest, hogy burkolt mociról beszélünk és a nagy melegről...szerintem létezik is olyan motor, aki nem araszol városban, hogy annak sosem kapcsol be a ventilátor... nagyon jó a hűtésük.. fullos!!!! | |||
| |||
2009. júl. 21. 23:11 | Válasz | #2209 | |||
![]() | |||
Nekem 2001-es a masina ( még egy napig ) mindig a fél állás fölött egy jelzéssel áll be a mutató és eddig 2x kapcsolt be a venti, Bp-en dugóban.Normál haladós használatban sosem.
| |||
| |||
© csomee | 2009. júl. 21. 22:53 | Válasz | #2208 |
![]() | |
Köszönöm a sok hozzászolást!2000 évjáratú a masina.A hűtőt már átmostam kívülről szódával az sem segített,a venti háromnegyednél bekapcsol és probál rendet teremteni változó sikerrel. Viszont múltkor esőben mentem huzamosabb ideig 120-al két személlyel és szépen stagnált a mutatóm a középvonalon!!! Tök nem értem az egészet |
2009. júl. 21. 22:51 | Válasz | #2207 | |||
![]() | |||
3/4 akkor már a piros széle, nem? Akkor a 2001-esek közelebb vannak a 125-öshöz. Vedd úgy, hogy nem szóltam. | |||
| |||
2009. júl. 21. 22:23 | Válasz | #2206 | |||
![]() | |||
Aha. Az észervétel jogos, az enyém is 96-os 250-es. Nos Csomee? | |||
|
2009. júl. 21. 22:11 | Válasz | #2205 | |||
![]() | |||
Tomi! 3/4 körűl kapcsol be és amikor visszament a mutató a feléhez akkor kapcsol ki... a 2001 előtti kasznis paripák.. Mert a 2001 es moteloknál úgy vettük észre, hogy a fél után egy kicsivel de nem a 3/4 nél kapcsol be és szintén félig megy vissza.. a előtti paripák műszere üzemi használat alatt inkább az 1/4 és a fél között muzsikált...nagy városi melegben ment csak fel a fél főlé és csak szinte akkor kapcsolta a ventilátort... a 2001 es modellek már inkább a tartós közép állásban vannak a műszer állása szerint, és a ventilátort is sűrűbben használja... És nem tudjuk Csomee-nek mikori a 250 gépe??? | |||
| |||
2009. júl. 21. 21:46 | Válasz | #2204 | |||
![]() | |||
Szia Csome! Nekem rekkenő hőségben két személlyel a Kékestetőre felfelemenet sem ment fel pirosba a mutató. A ventillátor meg csak 3/4-nél kapcsolt be. Helló Hegyi 82! Van a 150-es nek egy külön rovata, szerintem oda tedd a kérdést. Nem mintha nem tartozna ide. Az a nagy helyzet, hogy a 150-es, 125-ös sajnos elsikkad a sok 250-es és 400-as között, ezért előnyösebb a kérdésed abba a rovatba! Ráadásul kevesen vagyunk akik kielégítő választ tudnak adni, bár a hajtsi lánc lés a karbantartási feladatok azonosak. Mindenesetre ha van megfelelő felszerelésed és tapasztalatod, a variátorházat érdemes levenni és átnézegetni. Ugyan ez vonatkozik a fékekre, gumikra. Ha első motorvásárló vagy, részletezzük is a dolgokat! | |||
|
2009. júl. 21. 21:29 | Válasz | #2203 | |||
![]() | |||
Ahogy néztem elvileg 82C-nál kezd nyitni és 95C-nál nyit lejesen a termosztát. Szerintem a 95C fok még nem félállás. A 125-ösnél nálam csak a piros szélén kapcsol be a ventillátor. Egyébként a nagy melegekben mindig inkább közelebb van a piroshoz mint a középálláshoz. Nem lehet, hogy a hütőd tényleg kivülről koszos? Nálam a sárvédőnél volt a vadrisztó, le kellett vennem, mert megváltoztatta az áramlási viszonyokat. | |||
| |||
2009. júl. 21. 20:59 | Válasz | #2202 | |||
![]() | |||
csomee! a motorod a 90-100 as tempónál szigorúan és szemmel láthatóan (műszer szerint) az esetleges magasabb üzemi hőfokot vissza kellene hűtenie.... És itt nem a hűtő lesz a hunyó... javaslom hideg motornál vedd le a jobb kesztyűtartóban lévő hűtő sapkát... légtelenítsd le teljesen a rendszert a karbinak a tetejénél... öntsd fel teljesen vízzel ..majd indítsd be a műszert... majd figyeld, mennyire intenzíven megy fel a hőfokod és a műszer szerinti fél állásnál figyeld a hűtő száján lévő víz szintet, majd a hőfokot... Egyébként a fél állás után hamarosan be kell kapcsolni a hűtőventilátornak....ha nem kapcsol be...és a vizet is lüktetve nyomja kifele....akkor állítsd le és a motort ne használd... majd szedjétek szét, mert jobb esetben csak a hengerfejtömítésednél dolgozik bele a motor a hűtőbe... | |||
| |||
2009. júl. 21. 20:43 | Válasz | #2201 | |
![]() | |
Csomee! A hűtőnek ne csak a belsejét mossad ki, a külső bordák közötti lerakódás is nagy mértékben csökkenti a hőleadást. Én gőzborotvával szoktam pucolni motoron és autón egyaránt. Jó munkát!
| |
© csomee | 2009. júl. 21. 20:33 | Válasz | #2200 |
![]() | |
a Műszer szerint felmegy a pirosba.Most a hűtő kimosása lesz soron,talán az segít... |
© satyapapa | 2009. júl. 21. 20:12 | Válasz | #2199 | ||
![]() | |||
csomee-nagy terhelésnél mindegyik melegszik.,talán foor a viz?? vagy mi?? a melegedés egyéb oka lehet a koszos hütö,nem megfelelö gyertyahöérték,kevés hütöfolyadék,megkel nézni hogy fogy e a viz,mert ha esetleg a hengerfej tömités kicsit átenged (itt nem kerül bele olaj)akkor ugye az égéstérbe kerülhet viz, ez azért is lehet zürös mert megolvaszthatja a dugattyufejet néhány ford fiestánál tapasztaltunk ilyen hibát is.
| |||
|
© csomee | 2009. júl. 21. 19:54 | Válasz | #2198 |
![]() | |
Sziasztok!A tudásotokra és a segítségetkre lenne szükségem!Melegszik a motorom,egy 250-esről van szó,a vízpumpát már kicseréltem de semmi:(A jelenség legfőképpen 90-100 felett jelentkezik vagy 2 személy esetén,vagyis terhelés alatt.Ja és a termosztátot is nyitva hagytuk de semmi,a víz tiszta nem olajos,a motor nem füstöl.Köszönöm a segítséget és szép napot mindenkinek! Üdv.:Csomee |
2009. júl. 20. 20:00 | Válasz | #2197 | |||
![]() | |||
Sziasztok! A hátsó tárcsaféknek a szerkezetét,ha jól tudom gumiba ágyazott perselyek tartják. Nos ezek nekem kikoptak! Hogyan keressek rá? Vagy ha tudja valaki hol lehet rendelni,legyen szives megírni! Köszike! ![]() | |||
|
© Zsolt | 2009. júl. 19. 22:12 | Válasz | #2196 | ||
![]() | |||
Köszi Orpi, rendes vagy. A projectet áttoljuk jövő Májusra.
| |||
|
2009. júl. 17. 13:54 | Válasz | #2195 | |
![]() | |
Csak hogy tudjad,már nem szűz a kicsike,nyaggatom rendesen,de neked mint jóbarátnak egy menetre átengedem.
| |
2009. júl. 17. 13:51 | Válasz | #2194 | |||
![]() | |||
Köszi!
| |||
| |||
2009. júl. 17. 13:51 | Válasz | #2193 | |
![]() | |
A kuplungot csak be kellett rakni az eredeti helyére,a harang maradt a régi. Én a City Bike.-nál vettem,ha ezt beírod a keresőbe,meg fogod találni. Variátorhoz,kuplunghoz nem kell semmilyen átalakítás,de ha egyébként is variátort kell cserélned,érdemes elgondolkodni a Malossin,vagy a Polinin,lehet hogy tényleg olcsóbb mint a gyári Yamaha. | |
2009. júl. 17. 13:51 | Válasz | #2192 | |||
![]() | |||
Üdv! Nézegettem különféle webáruházakat és ehhez szeretnék tanácsot kérni. A Yamaha YP250 Majesty hajtáslánca megegyezik valamelyik más robogóéval is? Több helyen látom, hogy Apriliaval együtt emlegetik, ha igen legyetek szívesek az egyezző vagy csereszabatos típsokat közöljétek velem! Köszi Mészi | |||
|
© Hegyi82 | 2009. júl. 17. 11:22 | Válasz | #2191 |
![]() | |
sziasztok! friss 150es tulaj vok, ma fogom lecserélni az olajat és a gyertyát a gépben, meg a légszűrőt kitisztítani. vmint érdeklődnék, h mit érdemes még megnéznem, esetleg lecserélnem? |
© baranyai.imre | 2009. júl. 17. 09:16 | Válasz | #2190 |
![]() | |
Na de itt egy LINK A TDM-ről.Ki hogy van vele.Nekem ez az egyik álmom.......
| |
© baranyai.imre | 2009. júl. 17. 09:01 | Válasz | #2189 |
![]() | |
Csövi! Nem kaptam Mail-t ![]() Fennakadt a net pókhálójában. ![]() | |
© Zsolt | 2009. júl. 17. 06:31 | Válasz | #2188 | ||
![]() | |||
Igazad van. A variátor 38 ezer, a külső tárcsa 12 ezer, szíj meg 4-12 ezer között. Ez majdnem 60 rúgó. És még a kuplunghoz nem is nyúltunk. Szerintem a TDM-et felejtsd el, próbálj ki egy DL-t, egyből meg fogod szeretni. | |||
|
2009. júl. 16. 23:15 | Válasz | #2187 | |||
![]() | |||
Zsolt, kicsit nézegettem árakat, hát egy malossi vario még a külső tárcsával is jóval olcsóbb a gyárinál és kb. egy árban van az rms-athena párosnál. Amúgy irtam egy mailt imruss-nak,véleményezésre de szerintem tárgytalan lesz,mert tesztek szerint tényleg benzintemető.
| |||
| |||
© Zsolt | 2009. júl. 16. 22:17 | Válasz | #2186 | ||
![]() | |||
A 250-es típusra sok dolgot árul a Malossi. Egy baj van csak vele, hogy rohadt drága!
| |||
|
© Zsolt | 2009. júl. 16. 22:14 | Válasz | #2185 | ||
![]() | |||
Orpi.Én is szeretnék menni 1-et Amálkával. A party-s megoldás engem nem érdekel, de egy szólóra szívesen elvinném. Húzhatok akkor 1 sorszámot?
| |||
| |||
2009. júl. 16. 21:46 | Válasz | #2184 | |||
![]() | |||
Csá! Érdeklődnék az operációról? A Malossi kuplung csereszabatos a Majestyre, vagy kell valami átalakítás? Hol lehet beszerezni ezeket az alkatrészeket? Most, hogy lecseréltem a 250-esen az olajakat és viszonylagosan kitisztítottam a hajtásláncot, én úgy vélem, hogy ezt a szezont még így elgurulja, de a következőre már a hajtásláncot fel kell újítani. A szíjtárcsák felülete enyhén hullámos, biztosan kopott, de nincs összehasonlítási alapom. Ezért gondoltam arra, hogy a szezon befejeztével teljes szerviz! A népítéletben olvastam, hogy görgőket cseréltek és igencsak pozitív lett a viselkedése. Szerintem ezért is jó lesz a találkozó, legalább kioktattok! | |||
| |||
2009. júl. 16. 20:10 | Válasz | #2183 | |
![]() | |
Orpi! Gratulálok a fejlesztésekhez! Csak óvatosan, de inkább erre költsön mindenki, mint amire én.
|
2009. júl. 16. 19:06 | Válasz | #2182 | |
![]() | |
Nos.... Köszönöm az elismerő szavakat,De Amálkán nem lehet csak úgy "menni egyet"annak ára van,mint a széplányoknál!!Ha meg partyba akarjátok vágni.....hm...azt velem kell komolyan egyeztetni. Az élvezetet nem adják csak úgy ingyen.. ![]() ![]() ![]() | |
2009. júl. 16. 19:04 | Válasz | #2181 | |||
![]() | |||
Orpi!Cseréljünk motort egy évre!?))))) Gratulálok! ![]() | |||
|
© sp1szacsa | 2009. júl. 16. 15:53 | Válasz | #2180 | ||
![]() | |||
örülök hogy tetszik. Nekem a tapasztalatom az amikor 80-ról gyorsítok, ugyanaz az intenzitással gyorsul mint indulásnál. és most nem gondolkodik, remeg hanem gázadáskor indul el de még hogy.... | |||
| |||
© satyapapa | 2009. júl. 16. 14:59 | Válasz | #2179 | ||
![]() | |||
orpi55-- A legközelebbi találkán Megyünk egyet Amálkán Nyomatékja van hát böven Kiprobáljuk ezt majd többen...... F:S Orpi55- gyere majd ell hozzám hogy ,kiöntjük a zsebed betonnal ,nehogy a gyorsulás lekapjon a nyeregböl....GRATULA GRATULA | |||
|
2009. júl. 16. 14:33 | Válasz | #2178 | |||
![]() | |||
Pelus nem kellett? ![]() | |||
| |||
2009. júl. 16. 14:28 | Válasz | #2177 | |||
![]() | |||
Orpikám akkor most már talán utol érsz majd:)
| |||
|
2009. júl. 16. 13:23 | Válasz | #2176 | |
![]() | |
Most jöttem meg a doktortól! Mármint Szacsa doktortól,mivel Amálka szervátültetésen esett át. Csabi beoperált a szervezetébe egy 5.pofás Malossi kuplungot,amitől még kiegyensúlyozottabbá,még dinamikusabbá vált a motor. Olyan nyomaték érezhető rajta,hogy néha azt hiszem,elemelkedik az elsőkerék a talajtól.A gyorsulás pedig végig egyforma kiegyensúlyozott kb.120.-ig. Király lett,köszönöm Mester!! ![]() ![]() |
2009. júl. 16. 09:00 | Válasz | #2175 | |||
![]() | |||
A tanácsod bevált! Kezdek rájönni, hogy ez a motor igencsak nőies jószág. Elég sok "keleti" tipusú autót elkoptattam, köztük a Trabantot és Wartburgot. Erre a két típusra szoktam mondani, hogy a Wartburgban nőies a váltó, míg a Trabantban férfias.Hát itt is így van finoman, óvatosan és érzéssel, akkor minden rendben működik. Köszi | |||
| |||
2009. júl. 15. 21:53 | Válasz | #2174 | |||
![]() | |||
Kössz, holnap próba és kisérletezés! Jó éjt! | |||
| |||
© Zsolt | 2009. júl. 15. 21:42 | Válasz | #2173 | ||
![]() | |||
A kulcsot fogd a két újad közé, de ne lapjával, hanem élével. Amikor ráadod a gyújtást mozgasd le-fel a végét, nekem is így megy már 4 éve.
| |||
|
2009. júl. 15. 21:37 | Válasz | #2172 | |||
![]() | |||
Köszi az infókat! Minden kulcsos dolog működik rendesen, csak a gyújtáskapcsolónál kell mindig varázsolnom, hogy könnyen tudjam fordítani a kulcsot. Az a kellemetlen, amikor mások is látnak, azt hiszik, hogy el akarom lopni és kísérletezek a kulccsal. Vagy amikor a barátaim már elindulnak én meg még mindig csak bajlódok a kulccsal. Na ennyi, majd csak rájövök a trükkre. | |||
|
2009. júl. 15. 13:44 | Válasz | #2171 | |||
![]() | |||
Nekem ezt egyzser az egyik lakás kulcsom csinálta ezt és kiderült hogy szinte szabadszemmel nem is láthatóan el volt görbülve valamelyik irányba kicsit kiegyengettem és láss csodát utána hibátlan lett. | |||
|
© satyapapa | 2009. júl. 15. 13:43 | Válasz | #2170 | ||
![]() | |||
Mészizs-a gyujtáskapcsolo az nem csak oldalirányu funkcióval rendelkezik. Ha az ülést akarod fellnyitni akkor kicsit kijjeb van a kulcs ha pedig a kormány zárt akarod használni akkor beljebb kell tolni és ugy lehet elforditani balra,Amikor pedig inditani akarsz akkór se elöre se kifele ne legyen eröltetve a kulcs,ugy forditsd jobbra.Igen kicsit ketyerás,de ha megszokod akkór menni fog .Amikor megvettem a mocit elöször engem is szivatott,de mostmár ok.
| |||
|
2009. júl. 15. 12:25 | Válasz | #2169 | |||
![]() | |||
Köszönöm! A mai napon megtaláltam, igaz a segítségetekkel az akkut. Még mindig akad problémám: miért lehet rettenetesen nehezen elfordítani a gyújtáskulcsot? WD40-et már kapott. Ráteszem kormányzárra, aztán amikor indulni szeretnék, akkor több percen keresztül kísérletezek, hogy már végre forduljon el, de szinte ugyanezt csinálja bármelyik állásban is. | |||
|
© Zsolt | 2009. júl. 14. 23:52 | Válasz | #2168 | ||
![]() | |||
Hát igen, jó tudni, hogy van egy hivatásos szakember is a csapatban. Az igazság az, hogy sok esetben javítás ügyben sokat számít az Ő tapasztalata, hiszen mi többiek szakmán kívülállók vagyunk. Szacsa: kár, hogy nem tudtál eljönni Kakucsra, szívesen megismerkedtünk volna személyesen is Veled.
| |||
|
2009. júl. 14. 23:03 | Válasz | #2167 | |||
![]() | |||
Sziasztok! Ezúton is szeretném megköszönni Szacsa doktorbácsinak, hogy meggyógyította a beteg mocimat! Sajnos a betegség miatt a Kakucsring kimaradt az életünkből.Nagyon sajnáljuk! Ha a munka engedi a következő talin ott leszünk! Ja és még valami! Külön köszönöm Szacsának, hogy fél óra alatt tobbet tanultam a mociról, mint eddig összesen!
| |||
|
2009. júl. 14. 21:33 | Válasz | #2166 | |||
![]() | |||
Köszönöm!!! Én azt hittem, hogy a kormány alatti kesztyűtartó alatt van! Igazán köszönöm a segítségeteket! | |||
|
© sunes20 | 2009. júl. 14. 21:28 | Válasz | #2165 |
![]() | |
zsolt -szia hát a elso keréken kiegyensulyoztatam a kereket és a gumi is jonak tunt ,a hátsot nem sulyoztatam de így ránézésre nem vettem észre semit Ja én szlovákiábol vagyok Esztergom melol Párkány
|
© passat52 | 2009. júl. 14. 21:26 | Válasz | #2164 | ||
![]() | |||
Valószinü a kerekeket kell kicentiroztatni!
| |||
| |||
© Zsolt | 2009. júl. 14. 21:26 | Válasz | #2163 | ||
![]() | |||
Mészizs. Ez a szíj kell neked: LINK
| |||
|
© Zsolt | 2009. júl. 14. 21:23 | Válasz | #2162 | ||
![]() | |||
Mészis. Ha ráülsz a gépre az akku pont a talpad alatt van. Sunes20. Üdv! Kezdjük akkor sorban: gumik állapota, ha bakon van nem 'lüktet' a kerék? Amúgy melyik megyében laksz? | |||
|
© sp1szacsa | 2009. júl. 14. 21:21 | Válasz | #2161 | ||
![]() | |||
okés Orpi rendelkezésre állok :p | |||
| |||
© sunes20 | 2009. júl. 14. 21:13 | Válasz | #2160 |
![]() | |
Mészizs- hát a enyémen a jobb lábam alatt van |
2009. júl. 14. 21:10 | Válasz | #2159 | |||
![]() | |||
Ennyire azért nem bonyolították meg:) A jobb oldali taposó gumicsikot szedd fel majd az alatt van egy kis müanyag fedél két csavar tartja azt hiszem azt leveszed és alatta megtalálod az akksit :) | |||
|
2009. júl. 14. 20:57 | Válasz | #2158 | |||
![]() | |||
Segítsetek Uraságok! Hol találom, illetve hogyan férek az akkuhoz a 250-esen? A képek alapján az akku helyét beazonosítottam, de a hozzáférés már problémás. Mindent le kell bontani az ülés és a műszerfal között, vagy van egyszerűbb megoldás is? Köszi | |||
|
© sunes20 | 2009. júl. 14. 20:55 | Válasz | #2157 |
![]() | |
sziasztok ujdonsult maja 250 tulajdonosa vagyok es van egy pici gondom vele :75km >85km sebeségig van egy fura vibrácio a egész motoron .Esetleg ha lenne tipetek hogy mi teheti eszt nagyon segítenétek ![]() |
2009. júl. 14. 20:14 | Válasz | #2156 | |
![]() | |
Szacsa! Megjött a Malo kuplungom,a beépítés ügyében holnap telefonon hívlak.
| |
2009. júl. 14. 18:13 | Válasz | #2155 | |||
![]() | |||
Ma megtörtént az olajak cseréje! A hajtóműnél meglepetés ért, mert az előző tulaj úgy gondolta, ha már nincs egybeépítve a betöltőcsavar a nívópálcával, akkor fullra kell tölteni.Le is engedtem vagy 5-6 decit. Kitisztítottam mindent a hajtásláncban is, persze csak azt amihez hozzáfértem,kifúvattam azt a sok-sok port. A szíj újszerű Yamaha feliratos.A ferodók még ezt a szezont szerintem kibírják. Remélem, hogy holnap már a nevemen is lesz! | |||
|
2009. júl. 13. 21:57 | Válasz | #2154 | |||
![]() | |||
Igazából a motorjaimat többnyire kardán szokta hajtani. Nem túlzottan vagyok képben a variátorszíjakkal kapcsolatban. Van valami lényeges különbség a normál ékszíj és eközött? Amikor a GoldWingon a vezérműszíjakat cseréltem, akkor a Honda szervíz 44ezerért hozta volna meg az állítólagos Honda felíratos szíjakat. Hosszabb utánjárás után kiderítettem, hogy a személgépkocsiknál használt Gates szíj is tökéletesen megfelel a célra. Ezek után a 44 ezres szíj helyett be lett építve a 4 ezer forintos. Mindezt nem a kicsinyesség miatt írtam, csak én úgy vettem észre, hogy az alkatrészkereskedők visszaélnek a hobbinkkal, de rettenetessen, van amit aranyárban mérnek. Mészi | |||
| |||
© sp1szacsa | 2009. júl. 13. 19:41 | Válasz | #2153 | ||
![]() | |||
én most egy mitsubishi szíjat építettem be teljesen korrektnek nézem és az ára is 12 e ft körül van!
| |||
| |||
2009. júl. 13. 16:26 | Válasz | #2152 | |||
![]() | |||
Köszönöm! Az olajat ma megvettem Castrol 4T Power1 gps 10W-40. Holnap lecserélem és közben megnézem a variátorszíj állapotát is. | |||
| |||
2009. júl. 12. 20:20 | Válasz | #2151 | |||
![]() | |||
Nincs ugyen egybe építve de 4T olajat ajánlott használni és a hajtóműbe is ugyanebből az olajból kell tölteni Castrol actevo 4T- hazsnálok ez nekem bevált jo pár kilóméter óta de itt ahányan vagyunk gyakorlatilag mindenki más márkára esküszik.De mindenképp fontos hogy 4T -s legyen a service manual is ezt írja. Szíj kérdésben pedig árban azt hiszem athena a legjobb áru szíj a pink motorsnál lehet rendelni -kapni.Van egy pár tag aki ilyet használ biztos referálnak neked róla Én nem ilyet használok,így nincsenek minőségi megbizhatósági tapasztalataim. Sok sikert a szereléshez | |||
|
2009. júl. 12. 15:31 | Válasz | #2150 | |||
![]() | |||
Sziasztok! Újra Magyar földön!! Lejárt a nyaralás! Érdeklődnék, hogy a 250-eshez honnét tudnák elfogadható áron beszerezni variátorszíjat? Egy hónapja vettem, szinte semmit sem tudok róla, de ami biztos, hogy olakat, szűrőket és a variátorszíjat mindenképp cserélem. Nem akarok okoskodni, de sima vagy 4T olajat használtok? Tudomásom szerint a 4T olajat olyannaál használják, ami egybe van építve a váltóval, de szerintem itt a variátorszíj helyettesíti a váltót. A GoldWigomban egybe van ott 4T kell. Köszi az infókat! Balesetmentes széles utat és tapadjon az aszfalt! | |||
|
2009. júl. 11. 21:04 | Válasz | #2149 | |||
![]() | |||
Háááááááát tudjátok a szerencsejáték elég borsosnak néz ki. A tuti az tuti.
| |||
|
2009. júl. 11. 20:35 | Válasz | #2148 | |||
![]() | |||
Olcsóbb megoldás ha köszörülnek egy lépcsős alsó csapot, a hajtókarba pedig szoros illesztéssel egy edzett persely, rollnival meg telerakni kosár nélkül.Ezt 10 rugóért csináltattam de megmozdult a persely kb 800 km után ![]() | |||
| |||
2009. júl. 10. 22:15 | Válasz | #2147 | |||
![]() | |||
Hajtókar felújító készlet: 1. Egümotors http://egumotors.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=1716&category_id=&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=26 Itt 35. ezer a hajtókar felújító készlet, ennél csak drágábbat találtam. | |||
|
2009. júl. 10. 21:36 | Válasz | #2146 | |||
![]() | |||
Esetleg Harry Potter... ![]() De viccet félretévve, én megvettem az Athena hajtókar, csap, tűgörgősort egy készletben. Topi intézte anno a linket. Lehet hogy fel lehet köszörülni siklócsapágyasra, de az olajnyomás ahhoz elég lenne? Valaki valamikor említette hogy létezik ez a megoldás is. | |||
| |||
© Zsolt | 2009. júl. 10. 20:10 | Válasz | #2145 | ||
![]() | |||
40 rúgó a hajtókarszett és további 20 a dugó gyűrűvel, csapszeggel. Léteznie kell olcsóbb megoldásnak.
| |||
| |||
2009. júl. 10. 20:07 | Válasz | #2144 | |||
![]() | |||
Lehet venni felújító szettet (nem olcsó)hajtókar, kosár, alsó csap, talán ebben lehet bízni.Én már megjártam a sufnituninggal.A 25-ösön is a hajtókar áll be elsőnek.
| |||
| |||
© satyapapa | 2009. júl. 10. 19:16 | Válasz | #2143 | ||
![]() | |||
szigetszentmiklóson a gyári uton van egy jó gépmühely állitólag mindent legyártanak és nem drágák. Én még nem csináltattam semmit velük,de állitolag jók.
| |||
|
© Zsolt | 2009. júl. 10. 18:33 | Válasz | #2142 | ||
![]() | |||
Ma szétkaptam a bontós blokkot. A motor azért nem ment, mert a főtengelyen a hajtókar beállt, megszorult. Úgy néz ki, hogy ez a probléma a 250-es gépen típushiba lehet, mert a másik blokkban is ez volt a hunyó. Azon gondolkodtam, hogy meg kellene próbálni a felújítást utángyártott (öntött?) hajtókarral és dugattyúval, gyűrűkkel. Van valakinek ebben tapasztalata? Ki ismer gyártót? | |||
|
© Csokáv | 2009. júl. 07. 09:51 | Válasz | #2141 |
![]() | |
Köszi. :) nincs a leengedettben, annál is inkább, mert nagy része a garázsban folyt szét, mivel csak az ütvecsavarozóval tudtam levenni a fedelet. :) |
2009. júl. 07. 07:30 | Válasz | #2140 | |
![]() | |
Nekem szinte mindig beleesik az olajba, de legalább megvan.
|
© M. Zoltán | 2009. júl. 07. 07:26 | Válasz | #2139 |
![]() | |
Nincs a leengedett olajban? Bocs, ha hülyeséget kérdezek, de volt már aki így járt, bár nem kis darab.
|
2009. júl. 07. 05:42 | Válasz | #2138 | |||
![]() | |||
A finom koxot nem ez szűri, csak az esetleg nagyobb szilárd darabokat fogja meg. Akkor van igazán haszna ha egy fémdarabot fog valahonnan!!( Nem engedi máshová kárt okozni)Nem árt ha van.
| |||
| |||
2009. júl. 06. 23:11 | Válasz | #2137 | |||
![]() | |||
Tulajdonképpen ha a blokk jó, nem okoz nagy gondot a hiánya. Ez egy durvaszűrő, bár elég finom maga a fonat. Ez a szűrő lenne a tulajdonképpeni olajszűrő, a feladata a koksz megfogása mielőtt a szivattyúba jutna az olaj. Én azért csak beszereznék egy komplett készletet. Mégis jobb ha benne van. Szóval csak meggyőzöm magam hogy igen, kellene. De ha eddig nem történt baja, az nagyon biztató, jó a blokkod, és semi koksz, lerakódás szemét nem vált még ki ami gondot okozhatna az olajzójáratokban. Vagyis, tegyél bele...
| |||
| |||
|
|
|