![]() |
|
|
|
© SPOJLERES | 2010. máj. 07. 17:45 | Válasz | #100 |
![]() | |
Köszi de ''nagyapo'' érdeklödött utána én csak a Hallottakat osztottam meg de nemtom hol árulják köszi +1x | |
2010. máj. 24. 09:11 | Válasz | #101 | |
![]() | |
Mi a véleményetek eről az olajrol Motul Scooter Power 5W-40 4T motorolaj ???
|
2010. máj. 24. 09:14 | Válasz | #102 | |
![]() | |
van 10-40-esbe is nem tudom melyik kiváncsi vagyok a véleményetekre ?? Motul Scooter Expert 10W-40 4T
|
2010. máj. 24. 09:20 | Válasz | #103 | |
![]() | |
vagy elf scooter 4t fortissimo 5w-40 ???
|
© satyapapa | 2010. máj. 24. 09:29 | Válasz | #104 | ||
![]() | |||
az elf 4t 5w-40es prima olaj,vagy a castrol 5w-40 4t.igazi inyenc olaj.
| |||
|
2010. máj. 24. 10:12 | Válasz | #105 | |
![]() | |
Nem vágom ezt a témát de a kézi könyvbe nem ir 5-40-es olajat ,a kézikönyv alapján a legideálisabb a Motul Scooter Expert 10W-40 4T nemtudom az milyen ??
|
© SPOJLERES | 2010. máj. 24. 12:01 | Válasz | #106 |
![]() | |
Nekem 10w 40 es SL liqui molly van most és ezzel nagyobb az olajnyomásom mint a castrollal
|
© Szomjas | 2010. máj. 27. 12:30 | Válasz | #107 | ||
![]() | |||
A teleszkópvillába milyen olaj kell? A motorboltos katalógusában 15W-s szerepel,de neki pont nem volt ilyen olaja csak hígabb. Szerinte elég sűrű az a 15W-s,más motorokba 5W-10W-t használnak. Vélemény,tapasztalat?
| |||
|
© satyapapa | 2010. máj. 27. 18:22 | Válasz | #108 | ||
![]() | |||
Szomjas-- ha vissza olvasod a kenöanyagokat,abbol talán tájékozottab leszel.Izzig vérig kivan tárgyalva,pro-és kontra..(a motorolaj). A teloba speciális olaj kell,, azthiszem...... DEEEEEE-!!!minnél sürübb az olaj annál jobban megterheli a dugattyút,és a hütésed is romlik. A motor olaj egyik legfontosabb szerepe,az hogy a blokban a höterhelést csökkentse.!!!! Szak anyag:: GOOGle-motorolajtesztek.. | |||
|
2010. máj. 27. 18:52 | Válasz | #109 | |||
![]() | |||
Szomjas! Szerintem a manual-ban találsz választ a kérdésedre.
| |||
| |||
2010. máj. 27. 19:32 | Válasz | #110 | |||
![]() | |||
A 15W-s tuti sűrű.Ha jól emlékszem az enyémbe is 5W-t tettem.
| |||
| |||
© Zsolt | 2010. máj. 27. 20:48 | Válasz | #111 | ||
![]() | |||
Vessetek meg: én 10w40-es motorolajat tettem bele, mivel két szocimotort is hajtok, azokhoz is ajánlották. Amúgy frankón müxik.
| |||
|
2010. máj. 27. 21:35 | Válasz | #112 | |||
![]() | |||
A 10-es még jó csak egy kicsit keményebb.Azt mondják 10 fölött képes eltörni a dugó szárát. Az hogy motorolaj az nem gáz ha nem habzik.A hidraulikaolajban van habzásgátló.
| |||
| |||
© Szomjas | 2010. máj. 28. 05:53 | Válasz | #113 | ||
![]() | |||
Tamás, a Service Manual is azt írja: fork oil 15 WT or equivalent. Aki másfélét tett bele,annak mijen lett a csillapítása,nem puha?
| |||
| |||
2010. máj. 28. 06:59 | Válasz | #114 | |||
![]() | |||
Nekem volt a teleszkópban sima hidraulika olaj is, semmi gondom nem volt vele. Ha hozzá tudsz jutni, merem ajánlani. A mennyiségre figyelj nagyon! | |||
| |||
2010. máj. 28. 07:20 | Válasz | #115 | |||
![]() | |||
Én a 400-ba Repsol Motofork 10W olajat tettem tavasszal, de abba az is való. Ha gyári szerelési utasítás azt írja, hogy 15W olaj kell bele, akkor szerintem olyat rakjál bele, mert valószinü hogy a teleszkóp szelepeit ilyen sűrüségü olajhoz tervezték, és a hígabb olajjal nem lessz normális csillapitás, esetleg felüt vagy beszitál.
| |||
| |||
© Sama | 2010. jún. 15. 08:38 | Válasz | #116 |
![]() | |
A DX hátsó lehajtásához még nem találkoztam sehol, hogy hajtóműolajat írna elő, csupán azt, hogy 10W40 olaj kell bele. Kérdés: mehet bele motorolaj is? Konkrétan: otthon van "MOL Dynamic Max 10W40 részszintetikus motorolaj". Erre lecserélhetem a jelenlegit.
|
© Kiss Róbert | 2010. jún. 15. 08:45 | Válasz | #117 |
![]() | |
Én szerintem oda bármilyen olaj jó csak kenjen! Nincs nyomás alatt az olaj! Én kb 40000 km-el ezelött cseréltem ott olajat és semmi hangja nincs!
| |
2010. jún. 15. 08:52 | Válasz | #118 | |||
![]() | |||
40000??-el nem 4000 el??:) mert ott elvileg 6000 ként kellne cserélni | |||
|
© Sama | 2010. jún. 15. 13:59 | Válasz | #119 |
![]() | |
Robi! Köszönöm. Közben a 2000-es magyar nyelvűjében utánna is olvastam. Ott ez van: "SAE 10W30 type SE motorolaj".
|
© Zsolt | 2010. jún. 15. 16:37 | Válasz | #120 | ||
![]() | |||
A motorolajoknál kicsit érződik a fogaskerekek moraja. Én 80w90-es hajtóműolajat tettem bele és nagyon frankó. A csereintervallum meg vagy 6 ezer vagy 10 ezer. Már nem emlékszem.
| |||
|
© satyapapa | 2010. jún. 15. 19:59 | Válasz | #121 | ||
![]() | |||
mindenkép ,hasznosabb a hajtómübe ,hajtómüolajat tenni,de motorolajat is lehet. A hajtómüolaj azért megfelelöb,mert az más üzemi körülményhez lett kifejlesztve.Kisseb a höterhelési feladata,inkább a surlodó felületek nyomásterhelése a lényeg,halkabban üzemel.Motorolaj használata a hajtómüben nem káros,de jobban kell figyelni a csere periódusra. Röviden ennyi. | |||
|
© Kiss Róbert | 2010. jún. 15. 23:23 | Válasz | #122 |
![]() | |
Na jó! Lehet hogy nem mentem vele 40000-et de 25-öt biztos!!! Asszem pénteken le cserélem!!!
| |
© Sama | 2010. jún. 16. 09:01 | Válasz | #123 |
![]() | |
Köszi Nektek. Megyek hajtóműolajat venni.
|
© satyapapa | 2010. jún. 17. 18:32 | Válasz | #124 | ||
![]() | |||
A kifejezetten hajtómüolaj,80W,, speciális Maximum Pressure adalékanyagokat tartalmaz, amely az áttételben, különösen a gyorsításkor vagy fékezéskor gyakori, nagy igénybevételü ütődéseket, tompítja. A nagy ellenállású, képződött film megakadályozza a fém-fém érintkezését az áttételben. Nagy ereje révén kisebb lesz a súrlódás, kisebb mértékü a kopás és az elhasználódás, alacsonyabb a hömérséklet. Ez nagyobb hatékonyságúvá és hosszabb élettartamúvá teszi a meghajtást. Kevésbé hajlamos a lebomlásra,ami rendkivül fontos az átviteli rendszerben,mivel itt a fémalkatrészek kapcsolódása csuszása által okozot összetett mozgás,az adalék anyagok lebomlását okozhatják...Stb-stb -----hajtómüólaj teszt----- | |||
|
© Forrest | 2010. jún. 17. 20:41 | Válasz | #125 |
![]() | |
Már megrendeltem a Gelilackó által ajánlott Catrol EPX 80W-90-es olajat, jövő héten fogom átvenni és lecserélni a hajtóműben. Lackó azt láttam, hogy hátul a feltöltő résznél a kupak alól szivárog az olaj és mondta, hogy kerítsek valami gumigyűrűt oda. Hát hirtelen ennyi. Satyapapa, írtam Neked levelet. | |
© satyapapa | 2010. jún. 17. 20:50 | Válasz | #126 | ||
![]() | |||
Válasz ment
| |||
| |||
© Forrest | 2010. jún. 18. 12:04 | Válasz | #127 |
![]() | |
Milyen olajat javasoltok a majába? Utántöltésre vennék most 1-2 literrel. Jövő héten hozom el hétfőn a hajtóműolajat, akkor hoznám el a motorolajat is. 10W40 Castrol? Vagy van valami jobb ötletetek? Nyakam rá, volt már erről többször is szó, de most visszakeresni... az időszűke...
|
2010. jún. 18. 12:26 | Válasz | #128 | |||
![]() | |||
Igen az jó ! Én speciel Castrol actevo 4T-t 10W40- est,használok lassan 3 éve nagyon bevált ! | |||
|
2010. jún. 18. 12:28 | Válasz | #129 | |||
![]() | |||
De igazábol ha már veszel 2 litert akkor cseréld is le az olajat kb 1,2 liter megy bele és akkor nem lesz benne különböző fajta olaj mert az nem tul egézséges, éa marad után tölteni is kb annak is ilyen 2000 körül van litere.
| |||
|
© Forrest | 2010. jún. 18. 15:59 | Válasz | #130 |
![]() | |
Ahm. Akkor most cseréljem le szerinted 4 hónapért? Ősszel úgyis valakivel be szeretnék nézni a belsejébe (motorig talán nem, de szíj, görgő (nehezebb kell ugyebár) mindenképp, akkor meg úgyis olaj- és ezzel járó egyéb dolgok cseréje lesz. Ennek ellenére szerinted most cseréljem?
| |
2010. jún. 18. 16:08 | Válasz | #131 | |||
![]() | |||
Hát figyelj 3000 km ként kel cserélni nem tudom m,ennyit fogsz majd menni öszig de 2000 vagy annál többet akkor érdemes,meg mondjuk Én alapbol minden eddig vásásrolt jármüvömön lecseréltem az olajat abban a pillanarban ahogy megvettem függetlenül attól hogy az eladó mit mondott, jobb az amit Én látok és ráadásul kis energia megcsinálni és összegben sem nagy történet szerintem ennyit megér.A szétszedés enélkül is megejthető ha nem mész addig vele annyit:)
| |||
|
© Forrest | 2010. jún. 18. 16:18 | Válasz | #132 |
![]() | |
Nem, a szétszedést végképp őszre időzítem. De jó, hajlok én a jó szóra, veszek motorolajat is és lecserélem azt is. Nem baj, hogy a többi ezzel járó cserét most nem ejtem meg, hanem ősszel? Mondjuk az, hogy legalább a motorolaj egységes lesz benne, már jót tesz neki.
| |
2010. jún. 18. 16:26 | Válasz | #133 | |||
![]() | |||
Igen ! Jót tesz neki hidd el és elég ! Ha netán egyzser miklós felé jársz akkor keress meg és kb 5 perc alatt meg nézzük a légszürődet is milyen állapotban van és ha kell kitisztitjuk.!Ez tartozna még a olajcsere folyamatába.
| |||
|
2010. jún. 18. 16:26 | Válasz | #134 | |||
![]() | |||
A többi ráér ősszel!! | |||
|
© Forrest | 2010. jún. 18. 17:01 | Válasz | #135 |
![]() | |
A szerelő ismerősöm belenézett, sőt, valami tisztítófolyadékba be is mártotta, 300 km-rel ezelőtt. Tehát akkor így semmi jóról nem maradok le. No, jövő hét elején megveszem az olajat (beszéltem velük, félrerakattam azt, amit Te ajánlottál; 2500 Ft/l a 2900 Ft helyett), majd jelzem, mire jutottam.
| |
2010. jún. 28. 15:20 | Válasz | #136 | |||
![]() | |||
Ha valakinek kell akkor tudok Castrol Actevo 4T olajat 1700 ft /liter.
| |||
|
2010. júl. 01. 16:21 | Válasz | #137 | |||
![]() | |||
Ma vettem Repsol 5w-40-es Scooter olajat. 2.500 Ft/l, most akciós! Hátha valakit érdekel. Nekem eddig bejött.
| |||
|
2010. júl. 02. 00:36 | Válasz | #138 | |||
![]() | |||
SomiTomi! lefogadom az a hang el fog halkulni ezzel az olajjal!! majd referálj...(a hang miatt) | |||
|
© satyapapa | 2010. nov. 19. 16:32 | Válasz | #139 | ||
![]() | |||
Azoknak akik a hidegebb idöben is használják szemük fényét azaz a maját javaslom,hogy cseréljék le a motorolajat 5W-30ra .Hidegben sokkal kiméletesebben tud müködni a motor, a higabb olajjal, hatékonyabban müködik a kenés, Dermedt vastag olaj nem képes megfelelö olajzási feladatot ellátni,erölteti a motort,nagyobb lesz a kopás.
| |||
|
2010. nov. 19. 17:36 | Válasz | #140 | |||
![]() | |||
Én nyáron is 5w-40-nel megyek. Jut eszembe, Repsol 5w-40-es olaj most csak 2.200 Ft körü van. | |||
| |||
© satyapapa | 2010. nov. 19. 18:07 | Válasz | #141 | ||
![]() | |||
Én is mindig 5-ös olajat nyomok
| |||
|
2011. feb. 05. 11:22 | Válasz | #142 | |||
![]() | |||
Ismét belebonyolódunk az olajkérdésbe, nem árt visszaolvasni ezt a topicot és akkor nem offoljuk tovább a 250-est!
| |||
|
2011. feb. 05. 12:29 | Válasz | #143 | |||
![]() | |||
Hogy hozzá szóljak az olaj témához, én úgy gondolom a mi robogoinkba simán megfelel a jobb autóba való olaj is a könyv nem ír semmi féle megkötést azon kivül hogy hogy sg minöségü legyen.Az autó olajok már ezen rég túlvannak,míg a motor olaj itt megrekedt max azt írják rá hogy az sg-nél jobb minőség. Azért mert nagyobb fordulaton üzemel mint egy autó és hamarabb használodna el,az lehet de hát 3000-6000km nél ugy is cserélni kell mig autoknál ma már 20000km-es futásokat irnak elö!!!! Tehát az olaj ennyi idö alatt nem hiszem hogy nagyon elhasználodna.Én például csak annyi különbséget vettem észre a két olaj között hogy a motorba való full.szin olajból több fogyot.Pedig mind a kettö 10W40-es volt.
| |||
|
© Zsolt | 2011. feb. 05. 13:39 | Válasz | #144 | ||
![]() | |||
Nekem volt egy olyan szezonom, ami alatt a gép végig megevett 400 kilométerenként 1 liter olajat. Rendszeresen vittem magammal egy flakont, de volt hogy elfogyott és tettem bele azt, ami volt pl. egy vidéki benzinkúton: Mol Botond 20w50. A gép tökéletesen ment vele, sőt később már csak ezt a kategóriát használtam. A gépkocsi és a motorkerékpár olajok között elsődlegesen a súrlódás módosító adalékokban van különbség. Igaz hogy a motorkerékpár blokkok magasabb fordulaton járnak, de a mindennapi használatban nem járunk a Majánál 6000 ezres fordulat fölött.(nekem van ford.szám mérőm). Szóval -ahogy Tamás is írta- nekem vannak tapasztalataim, de fontos más véleménye is. Viszont: 5W kategóriás olajat soha a büdös eletbe nem teszek bele többet, mert keményebben jár vele a blokk és fogy is rendesen vele az olaj. Egy jó alternatíva lehet, olcsó 4T olaj--> Unix.hu webshop, Aral 4T 10w40 1750 Ft. Ha van kártyája az embernek, akkor még 10% kedvezmény, szóval 1600-ért verhetetlen. | |||
|
2011. feb. 05. 14:09 | Válasz | #145 | |||
![]() | |||
Én is hasonlóan jártam az 5W-s olajjal, szinte itta a blokk, pedig frissem lett felújítva... Jelenleg 15W 50-es Repsolt használok, olajcserétől olajcseréig csap pár decit kell utánnatöltani. Ha sok a város és nem tud teljesen bemelegedni, akkor többet. Az erdélyi túránkon ahol nagyobb távolságokat tettünk meg egy indítással, az olajfogyasztás nem volt mérhető. 1'000km-en nem fogyasztott semmit, pedig sztrádán folyamatos 100-110 vot a tempó és 200 kg súly volt a motoron utassal, csomagokkal együtt. Szóval mindenki kitapasztalja Neki mi a legjobb és azt használja. Különben Juhász Béla is 20W50-es Botonddal járt az YP-250-es Majestyvel és 1000'000km-t ment el a blokk felújítás nélkül... | |||
|
© lmisi74 | 2011. feb. 05. 14:13 | Válasz | #146 |
![]() | |
üdv!azt szertném tőletek megkérdezni hogy mbk skyliner 125-be (yamaha mayesty motoros)mennyi hajtómű olaj kell bele?
|
2011. feb. 05. 14:24 | Válasz | #147 | |||
![]() | |||
Szia! A letölthető 125-ös manuál 8-1-es tábláján megtalálod a kért adatokat. Ezek szerint 0,15l hajtóműolaj kell a 125-ös Majesty blokk véglehajtásába. A 6-11-es táblán megtalálod a szükséges karbantartási dokumentációkat is, szerintem érdemes letölteni és tanulmányozni. | |||
| |||
© lmisi74 | 2011. feb. 05. 14:27 | Válasz | #148 |
![]() | |
köszi!
|
© satyapapa | 2011. feb. 05. 14:56 | Válasz | #149 | ||
![]() | |||
HÁt én kész vagyok !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
| |||
|
2011. feb. 05. 17:06 | Válasz | #150 | |||
![]() | |||
? ![]() | |||
| |||
© Zsolt | 2011. feb. 05. 20:18 | Válasz | #151 | ||
![]() | |||
Uraim! Ismeri-e valaki ezt az olajat? LINK. A weblapon ásványinak írják, de szerintem félszintetikus. Jó az ára. | |||
|
2011. feb. 05. 21:54 | Válasz | #152 | |
![]() | |
Nem ismerem ezt az olajat. ![]() Viszont a Motul olajakat áll@ti drágán adja! ![]() | |
© Zsolt | 2011. feb. 06. 07:14 | Válasz | #153 | ||
![]() | |||
Igen, drágán. Mondjuk az máshol is drága, sok barátommal egyetemben én sem vásárolom. Ezt a céget kerékpár alkatrész apropóján kerestem meg. MTB-be kell hátsó kerék, itt a legolcsóbb. | |||
|
© jasa | 2011. feb. 06. 13:35 | Válasz | #154 | ||
![]() | |||
kb. 4 éve, még a kymco-ba vettem egyszer ilyet, akkor is az olcsósága miatt, de aztán átálltam a Castrolra (20w50). Nekem tavaly eléggé ette az olajat a burgi, de annak megvolt az oka = szelepszár-szimmering. Még a szezon előtt kicseréltetem. | |||
| |||
2011. feb. 06. 14:14 | Válasz | #155 | |||
![]() | |||
csak emlékeztetőnek irom! tavaj a balatoni talin, ahol tiszteletét tette "EGÜ" Sopronból! é az ebéd után átnyujtott egy névjegykártyát, miszerint a Majesty Club részére jelentős kedvezményt ad..(ha jól emlékszek közel nagyker ár) egyetln egy kkötése volt, hogy ne egyénileg adják le a rendelt mennyiségeket, hanem valaki Club szinten szervezze le egyszeri rendelési mennyiség alapján! csak Motoul olajra szól a felajánlás! (javaslom olyan ember szervezze az esetleges club szintü vásárlást, aki konkrétan ilyen tipusu motorolajat használ..../én konkrétan nem ugrok rá, mert nem használom ezt a tipusu olajat/) | |||
|
© satyapapa | 2011. feb. 06. 19:24 | Válasz | #156 | ||
![]() | |||
Miután egy 100 Celsius fok hőmérsékleten 10cSt viszkozitású olaj 150 fokon 3 cSt-re vékonyodik, az így hígfolyósabb olaj miatt javul az áramlás. Az adott fordulatszámhoz tartozó olajnyomás nyilván csökkenni fog, ami egészen addig nem probléma, amíg meg van az elegendő nyomás az olaj áramoltatásához. A hígabb olaj felgyorsult áramlása (magasabb fordulatszámokon) következtében viszont jelentősen erősödik az olaj hőelvezető szerepe. Ez egy kimondottan jó dolog. Versenyhelyzetben éppen erre van szükségünk, minél jobb hűtésre. A forróbb olaj vékonyabb és így javul az áramlás. Az erősebb áramlás jobban elszeparálja a egymástól az ilyenkor óriási terhelés alatt álló mozgó alkatrészeket a motorban. Ez együttesen így kedvezőbb. A nagy fordulatszámú motoroknak vékonyabb olajokra van szüksége. Nem kell sűrűbb olajat használnunk. Csak a gyakorlat igazolhatja be ennek igazságát. Motorolaj tesztek,,,böl | |||
|
© Gyurma | 2011. feb. 06. 19:27 | Válasz | #157 |
![]() | |
Motoroknál a nagy fordulat szerintem 10000fölött értendő a maja meg nem valószínű hogy fog forogni annyit:))) 10/40 ásványi azt csá
|
© satyapapa | 2011. feb. 06. 19:41 | Válasz | #158 | ||
![]() | |||
Azért nemmindegy hogy egy 4 hengeres motor pörög 6-8ezret vagy egy 1hengeres 4-5ezret. Egy és töbhengeres jármümotorok,fizikai összehasonlitása terheléses üzemmodban,Pl 1henger és 500ccm,vagy 4henger és 500ccm. A lényeg a lényeg,,,GOOgle:: olajtesztek..ezt javaslom elolvasni...ez szak anyag | |||
| |||
© passat52 | 2011. feb. 06. 19:44 | Válasz | #159 | ||
![]() | |||
Helyesbítek! A 400-as közel 8 ezret!:) Én maradok a Castrolnál!:)
| |||
| |||
© satyapapa | 2011. feb. 06. 19:52 | Válasz | #160 | ||
![]() | |||
JÓ választás,,,Én is castrolt használok ,Prima
| |||
| |||
© passat52 | 2011. feb. 06. 20:01 | Válasz | #161 | ||
![]() | |||
http://www.olajsziget.hu/szemelyauto/5w40/206-castrol-edge-turbo-diesel-5w40 Tegnap rendeltem meg a neten a Sharanba ! A Chevroletbe Valvolinét használok! Épp ma cseréltem! A Yamahába Castrolt! Pár száz ft-on nem szabad spórolni! Én már a sok év tapasztalata alapján rájöttem, hogy mindig az olcsó a drága! | |||
|
© Gyurma | 2011. feb. 06. 20:28 | Válasz | #162 |
![]() | |
Szerintem amit a könyve ir attól jobbat fölösleges aki azt le irta valószínű látott már motort a márka az meg igazából csak faxnizás azt a 3000km-t minden kereskedelmi forgalomban kapható bele való olajnak tudni kell legyen az mol a vagy bármi. Beszélgetni lehet itt róla meg másolgatni a googlebol meg 5/40 10/40 meg sorolhatnám még. Pénztárca a döntő meg a használat én pl +10 fok alatt nem motorozom esőben nem indulok el ha közben elkap nem érdekel de nekem ez a hobbym élvezem mikor üzöm! esőben és 10 fok alatt nem élvezem! Olajat meg veszek amihez a legjobb áron hozzá jutok bele való legyen és kész. meg legyen benne a megfelelő szint, és biztos vagyok benne hogy 3000km alatt az olaj miatt nem fog ott hagyni a motor. Erdős Csabi a buel be valvoline-t tesz ő pedig igen használja a vasat az öregebb mociban a gyári motor van még vagyis tavaj az volt ha jol emlékszem 2005ös és nincs a kenésén semmi át alakítás prolong van neki benne az olajhoz. Persze lehet ő nem olvasta a szak anyagot.
|
© satyapapa | 2011. feb. 06. 20:36 | Válasz | #163 | ||
![]() | |||
Hm :::ez is egy vélemény. Azért hála égnek nemmindig a pénztárca a döntö,bár az is fontos lehet..... | |||
| |||
© Zsolt | 2011. feb. 07. 09:38 | Válasz | #164 | ||
![]() | |||
Az évek alatt sok vélemény összejött az olajokkal kapcsolatban. Aki nem akar ennyire belemélyedni a témába annak javaslom a Castrol Actevo sorozat 4T 10W40-es olaját. Sok majás jár vele, tudja gyári ajánlásokat és nem is drága (2000 Ft +/- 10%).
| |||
|
© Góbi | 2011. ápr. 12. 22:51 | Válasz | #165 |
![]() | |
Aral 10W-40 4T-t használ valaki? Mi a véleményetek?
|
© satyapapa | 2011. ápr. 13. 15:13 | Válasz | #166 | ||
![]() | |||
hát arra a 3ezer km -re ez is jó.
| |||
| |||
2011. ápr. 13. 16:33 | Válasz | #167 | |||
![]() | |||
| |||
© Góbi | 2011. ápr. 13. 23:20 | Válasz | #168 |
![]() | |
Még 1000 km van vissza, utána kipróbálom a Castrol Actevo 4T-t. Prolongról azt mondja a szerelő cimbi hogy ként tartalmaz és hosszú távon megmarja a fémet, bár rövid távon látványos a javulás. Ebből mi igaz azt mindenki döntse el maga, minden esetre én nem használok ilyet.
|
2011. ápr. 14. 07:03 | Válasz | #169 | |||
![]() | |||
Okosak ezek a szerlök talán vegyileg elemzik ezeket a szereket hogy ilyen jÓl tudják hogy mit tartalmaz? mert rá irva nincsen.Bár ugy tudom hogy a motorolajnak is van kén tartalma.
| |||
| |||
© SPOJLERES | 2011. ápr. 14. 10:21 | Válasz | #170 |
![]() | |
Én a liqui molly 10w40 4t motorkerékpár olaját javasolnám mert jókat irnak róla és nekem az előző motoromba mikor actevorol váltottam át erre akkor észre vettem a ledsoros olajnyomásmérön hogy nagyobb vele az olajnyomás legalább 2x ese Sztem nem mindegy Tavaj még nagyker áron az actevo volt drágább 300ft tal most meg az az olcsób annyival sztem realizálodtak az árak Én tuti mindig ezt fogok használni | |
2011. ápr. 14. 10:27 | Válasz | #171 | |||
![]() | |||
Nem akarok akadékoskodni de én olyan olajról vagy adalékról még nem olvastam amiről ne írtak volna jót!!!!Mire kiderül hogy nem is olyan jó már annyi km-et beletettél hogy úgyis a saját zsebedből kell állni a javítást.
| |||
| |||
© SPOJLERES | 2011. ápr. 14. 10:42 | Válasz | #172 |
![]() | |
Bocsi akkor nem jót hanem jobbat irtak róla mint a többiről Amugy meg ha felfele megy az ára ellentétben az actevoval akkor valószinű az derül ki róla hogy rossz ugye :-( és ne vegyétek Bocs hogy beirtam, én amugy már 4x cseréltem le ezt az olajat és nem derült ki rola hogy rosz Tegyetek bele amit akartok |
2011. ápr. 14. 14:28 | Válasz | #173 | |||
![]() | |||
Én Repsol robogó olajat használok, az hogy 5,10,15W-s, az legyen a blokk állapotának kérdése, illetve annak hogy milyen hidegben használod. Az egyéni tapasztalatok a döntőek, azoknak a motoroknak amiknek nincs olajszűrője ha jó minőségű olajat töltesz bele majdnem mindegy hogy melyik márkát választod, mind jó.
| |||
| |||
2011. ápr. 14. 14:32 | Válasz | #174 | |||
![]() | |||
Nagyon érdekes, rovatról rovatra figyelem hogy egy bizonyos kérdésre adott válaszoknak nem egy alkalommal vita a vége. Nem vitatkozni kéne a másik álláspontjával, azt majd személyesen. Mindenki írja le hogy neki mi a saját tapasztalata, mi nem kezelési útmutatóként szolgálunk, hanem segítünk. A saját tapasztalatainkat osztjuk meg. Ha bárki megfogadja, az már az Ő, meg az adott alkatrész, ill. olajgyártó felelőssége. a tanácsokban az a jó, hogy nem kell őket megfogadni. No meg soha nem az a hülye aki adja... Mindig az aki megfogadta. Úgyhogy ne vitázzatok, csak simán írjátok le a saját tapasztalatotokat, a többi a kérdező dolga. Majd Ő eldönti melyiket választja! | |||
|
2011. ápr. 14. 15:27 | Válasz | #175 | |
![]() | |
Motul scooter power 5w-40 a Burgiba szintén Motul 5100 10w-40 est használok. Nekem a Castrol nem jött be. Olajat meg mindenki olyat tesz bele ami a saját tapasztalatából és mások elmondása alapján jónak ítél meg ill. a pénztárcája megenged. |
© juhász béla | 2011. ápr. 14. 17:58 | Válasz | #176 | ||
![]() | |||
Ugy ahogy mondod Tamás.
| |||
| |||
© Kiss Róbert | 2011. ápr. 14. 19:55 | Válasz | #177 |
![]() | |
Haliho. Mi volt a baj a castrollal? | |
© satyapapa | 2011. ápr. 14. 20:01 | Válasz | #178 | ||
![]() | |||
Szerintem vannak akik nemtudják pontosan hogy mit jelentenek a viszkozitási számok (PL) 10W-40 stb.ha esetleg valakit érdekel magasabb szinten,ezek fontossága nagyon szivesen tájékoztatom emailban Pl
| |||
|
2011. ápr. 14. 20:19 | Válasz | #179 | |||
![]() | |||
Igazán nem kívánok okoskodni, de milyen a Te motorod, hogy 5W-40 olajat is használsz? Hidrotőkés? Turbós?
| |||
| |||
© SPOJLERES | 2011. ápr. 14. 20:28 | Válasz | #180 |
![]() | |
Nekem pl semmi Csak jött ez a jobb liqui molly racing 10w40 SL jelzésű teljesitményszinttel ráadásul nagyobb volt vele az olajnyomás mi kell még és tavaj olcsóbb volt de ez maradt mára is | |
© adamfzr | 2011. ápr. 14. 20:41 | Válasz | #181 |
![]() | |
Én arra gondoltam, hogy veszek bele 10w40-es félszintit, és kész. Ilyet raktam az fzr-be is anno. Hm?
| |
© SPOJLERES | 2011. ápr. 14. 20:49 | Válasz | #182 |
![]() | |
Jó de mejik márkából mert amugy majdnem mind 10w40 semisint
| |
2011. ápr. 14. 20:52 | Válasz | #183 | |||
![]() | |||
Szerintem a lényeg a viszkozítási számon és a 4T jelen van! A márkanév az már csak hab a tortán! Emiatt is bátorkodtam érdeklődni Mosquitótól, hogy mibe rakja az 5W-40et? Mert azért annyira nem a legújabb és a legmodernebb technológiával készültek a mi motorjaink! | |||
| |||
© satyapapa | 2011. ápr. 14. 21:00 | Válasz | #184 | ||
![]() | |||
Az 5W azt jelenti hogy az olaj hideg állapotban is folyékonyab mint a 10w.A 40es jelenti a sürüséget,üzemmeleg motornál az 5w-40és a 10w-40 egyforma értéken van (nagyvonalakban) GOOGle-motorolajtesztek ill milyen olajat használjunk. | |||
| |||
2011. ápr. 14. 21:09 | Válasz | #185 | |
![]() | |
Aprilia Atlantic 500 A Burgi a turbós. ![]() | |
2011. ápr. 14. 21:09 | Válasz | #186 | |||
![]() | |||
Csak árban van érezhető különbség! Valamint nem hiszem, hogy a mi motorjainkba/250/ az 5W lenne a nyerő megoldás! Illesztések, kopások stb miatt sem! | |||
| |||
2011. ápr. 14. 21:27 | Válasz | #187 | |
![]() | |
Amikor vittem 6000-es szervizre az Apriliát Castrol racing 5w-40 tettek bele. /Gyárilag Agip 5w-40 ír a papír./ Nos nekem nem azt mondom hogy csörgött de hogy zörgött és nem járt szépen a gép az tuti!! Ugyan ez volt Mzet kollégával is. Akkor még nem is ismertem öt. Egyszer mondata Ö is tett bele egyszer Castrolt és ugyan ezt a tünetet produkálta! ![]() ![]() Most hogy megvettem a Burgit az összes olajat lecseréltem! Nekem megér annyit hogy biztonságban legyen a motor váltó hajtás rész! | |
© Kiss Róbert | 2011. ápr. 14. 21:45 | Válasz | #188 |
![]() | |
Értem. Tehát halhato volt a külömbség!Ez valoszinüleg motor függö is! Nekem 2 éve castrollal megy a maja, nem volt zörgös még eddig!
| |
2011. ápr. 14. 21:54 | Válasz | #189 | |
![]() | |
Persze halható és érezhető volt a különbség! Nem jelenti azt hogy nem jó olaj a Castrol. Nekem/gépnek nem tetszett nem vált be így mást használok.A Motul jó,bevált ennyi. ![]() | |
2011. ápr. 14. 21:57 | Válasz | #190 | |
![]() | |
Hátha valaki kedvet kap.. Motul |
2011. ápr. 14. 22:12 | Válasz | #191 | |||
![]() | |||
Nos, én kedvet kaptam, ki fogom próbálni! Aztán leverem rajtad ha mégsem jönne be... ![]() | |||
| |||
2011. ápr. 14. 22:30 | Válasz | #192 | |
![]() | |
© adamfzr | 2011. ápr. 15. 07:36 | Válasz | #193 |
![]() | |
osztom. Legtöbbször hegylakok.hu -s kutya barátomtól szoktam rendelni, ő megbízható, jó olajat küldd, legutóbb asszem valami svájcit kaptam. Ilyen castrol, meg hasonló mániákat a kis vidéki 125-ösös srácok szoktak nyomni, hogy húú, csak castrol részinggel ment (vagy inkább ragadt meg, mert hamisítványt vett XD), és hasonlók. Ami teljesíti az adott igényekhez tartozó normákat, az rossz nem lehet, csak biztosan az legyen. Úgyh, ééén (ami nem jelenti hogy ez a legjobb, de szerintem jó) úgy csinálom, hogy veszek egy közepes árú, normális oljaat, és kész... Satya megzörgette a harasztot, hogy nem olyan egyszerű ez a számokkal, de én az itteni klimatikus viszonyokra, utcai hazsnálatra, a 10w40-eseket tartom optimálisnak. Olyan meg, hogy kopott motorba sűrűbbet, hááááát. Részben történő tüneti kezelés, és mivel egy motor soha nem homogénül kopik, bizonyos részeknél elmegy egy darabig, másoknak csak nehézséget okoz a "sűrűbb" olaj. Node, egy nem olyan feszülős, nem olyan nagy fordulatú, kissebb belső sebességű blokkhoz közel sem optimális egy túl "vékony" spéci olaj, amit egy R6r-be kéne tölteni amúgy) De a legeslegjobb amit a gyártó előír, vagy ami hasonló paraméterekkel modernebb ha nagyon régi a motor. De szerintem utcára 10w40 azt annyi.
| |
© SPOJLERES | 2011. ápr. 15. 09:01 | Válasz | #194 |
![]() | |
Látom hozod a formád :-( ;-) megint
| |
© M. Zoltán | 2011. ápr. 15. 10:49 | Válasz | #195 |
![]() | |
Motul 5100 10W40 4t-vel használtam a 250-est is, és a 400-asba is évek óta ezt töltöm. A két motorba több mint harmincezret mentem ezzel az olajjal (néha ennek a scooter változatával), jók a tapasztalataim. Lehetne olcsóbb is.
|
© jasa | 2011. ápr. 15. 10:52 | Válasz | #196 | ||
![]() | |||
"....legutóbb asszem valami svájcit kaptam......" ![]() | |||
|
© adamfzr | 2011. ápr. 15. 12:48 | Válasz | #197 |
![]() | |
kint van fateromnál a doboz, nem írtam fel mi a franc volt, fuchs talán... de majd egyszer kinézek egy márkát, amiben öröké hinni fogok, és akkor tudni fogom :D
| |
2011. ápr. 15. 17:28 | Válasz | #198 | |||
![]() | |||
Hát ezt már nekünk nem kell megbeszélnünk... Gusztival szintén... ![]() | |||
| |||
© SPOJLERES | 2011. ápr. 15. 18:03 | Válasz | #199 |
![]() | |
Mit is nem ;-)
| |
|
|
|